Vilken Ipod ska man köpa!?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!

Känner att jag måste skaffa mig en schysst spelar och har då osökt snöat in på ipod...men vilken ska man ha?!

Det finns en hel uppsjö av varianter tex: touch & nano och olika generationer av dem.

Mina behov är en lite nätt spelare som rymmer mängder med musik. Ska gå att navigera hyffsat enkelt. Har olika spelistor (på jobbet lista, på gymmet lista, vid stereon lista osv).

Tänkte som det står ovan främst ha den på jobbet och när man tränar. Jogging och gymmet. Har sett det finns schyssta armband till dem att fästa den i. Touchen kanske verkar lite väl stor, men schysst att man kan surfa med den. Extra funktioner uppskattas ju alltid om man är lite prylbög!

Men vilken rekomenderas?! Ange gärna konkret anledning till valet.

Piz aut...
KaliZ

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Min Ipod-historik är:
Nano Mk1 4Gb (sitter permanent i jobbstereon numera)
Touch Mk2 8Gb (används mest hemma som fjärr/mail/etc)
iPhone 3G 16Gb (alltid med, mest som surf/mp3/etc. Har annanjobbtelefon att prata i)

Nanon är definitivt smidigast av dessa, men samtidigt är det inte fel att kunna köra Touchen eller iPhonen som stereofjärr hemma, kolla mail varsomhelst, surfa Youtube osv... Smaksak helt enkelt.

Låter som om du ska ha en Nano Mk4. Den är smidigast i Ipod sortimentet, om man inte räknar Shuffle och det gör man inte.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Har en nano av förra modellen. Den är kanon som liten smidig musik spelare! Shuffle är ju ännu mindre men då förlorar man displayen..

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Jag kontrar med motfrågan: ska man verkligen tjöpa en ipod då?

Sen en liten kampfhund blandade ihop min sony mp3-spelare med nån av sina tuggleksaker är jag på jakt efter en ny, och iom le grand rövdunk av sony lär jag inte handla nån sån igen..

Åter till ämnet så tror jag aldrig att jag riktigt kommer bli kompis med ipods virriga snurrisammaknappsomplayovolymmm. Upp ner ut in tack!

Precis under den ipoddominerade pricerunnertoppen ligger dessa:
http://www.pricerunner.se/pl/11-996129/MP3-spelare/Creative-Zen-8GB-Black-priser#
http://www.pricerunner.se/pl/11-1130984/MP3-spelare/Creative-Zen-X-Fi-8GB-Black-priser#
bra, anus?
http://www.pricerunner.se/pl/11-1093861/MP3-spelare/Philips-SA5285-8GB-Black-priser#
den var oxo jevvligt söt^^
http://www.pricerunner.se/pl/11-996998/MP3-spelare/Samsung-YP-T10JA-4GB-Yellow-priser#
eller den

:s

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag kontrar med motfrågan: ska man verkligen tjöpa en ipod då?

:s

Nej! Dom får ALLTID glapp i hörlursutgången
Hänt mig på 3 av 3 och bror 2 av 2 på vanliga gamla ipod, mini samt nano. Batterierna håller också ganska dålig kvalitet och tappar orken fort när man använt dom ett tag

Touchen verkar funka fint!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
gamla klassiska 4G med rockbox i är underbar :tummenupp sen modda i större batteri och CF kort med adapter för att ha en ultimat musik maskin.

Hänt mig på 3 av 3 och bror 2 av 2 på vanliga gamla ipod, mini samt nano. Batterierna håller också ganska dålig kvalitet och tappar orken fort när man använt dom ett tag

har inte fått glapp på någon av mina 2, dock har hddn krashat på en och batteriet dog på den gamla efter nästan 3 år.

Last edited:

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Cowons spelare får alltid väldigt gott betyg när det gäller ljudkvaliteten. Att dom sedan tar nästan alla ljudformat man kan tänka sig är ett stort plus för mig iaf. FLAC ftw :yoparty gillar inte att låsa mig till ett visst format som man gör med en ipod.

Cowon D2 har funnits ett tag, ska vara en riktigt bra spelare. Funderar själv på en Cowon S9 i vår när den kommer i 32GB-version.

http://www.cowonglobal.com/

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh

Bra info! Då får jag testa nått annat skit som går sönder på nått annat sätt istället då.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati