Vilken jävla amöba...

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Ja du Santo det där låter som ett riktigt nöt som verkligen inte visste plats för sina bravader.

Faktorerna som talar för att han va ett nöt överstiger "ballhetsfaktorn" (inte min åsikt då jag finner Wheelies som nått överreklamerat)

1. Kullerstenlagd gata
2. Bredden på gatan är typ 3 meter
3. En av stans mest trafikerade cykel- och gångvägar kan jag lugnt påstå då det är precis utanför stora biografen samt de flesta uteserveringarna ligger där
4. Enkelriktat (liten fördel förvisso) men cyklisterna har inte enkelriktat
5. Avspärrad för all vanlig trafik och bara öppen några timmar dagtid för transport av matvaror etc.
6. 30km/h

Jag ska inte säga att det va rätt åt honom att han körde rakt in i cykelstället men jag säger utan omsvep att han/hon va ett riktigt nöt som först fick för sig tanken att dra en wheelie inne på den gatan.

Den personen förtjänar inte att behålla sitt körkort

Over And Out

/oXydex

Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Ursäkta, men jag måste ge mig in i debatten...

Vad är det egentligen som är SÅ tufft med att åka på bakhjulet...& bromsa alldeles för hårt & lyfta bakhjulet?
Jag håller väl på att bli gammal, men i mina ögon är det lika moget som att borra hål i avgassystemet & elda ur inför massa människor..."titta på mig! titta vad jag kaaaan!"

Ibland är det väldigt små barn innuti dessa tuffa hjälmar!

Jag vet inte hur vissa av er funkar, men jag tog MC kort & köpte snabb hoj för att KÖRA på inbjudande vägar....inte (som vissa) köra på bakhjulet & framhjulet för att "imponera" på andra...

Jag har nog aldrig garvat så mycket bakom visiret som när en kille på Sveavägen för nån vecka sen gjorde en stoppie vid rödljus som övergick i en inte alltför snygg kullerbytta! :D han såg inte så tuff ut efteråt kan jag säga...men bra underhållningsfaktor var det!

Sen undrar jag...ni som kör på bakhjulet i innerstan eller som i ovan nämda situation, SER ni om ett litet barn springer fram?, när ni kör med sikten skymd av hojjen...inte mycket va? :kocko

Lite jobbigt att vara tuff på bekostnad av en annan människas död, eller invaliditet, detta gäller er som pressar tider på Slingerbulten & Bogesund också! hur fan vet ni om det kommer en cyklist eller liknande bakom nästa kurva...?? håll er på bana för sån körning.

Jag har varit med tillräckligt länge för att inte behöva visa för andra hur tuff jag är på allmän väg...

Ta det lugnt, ni behöver inte bevisa nått!

*moralkaka slut*

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Kreuger skrev:
Låter onekligen klantigt. Men hur kunde han lyckas hamna i cykelstället? Alltså, jag kan förstå om han kört på nån som dök upp framför honom men cykelstället måste väl ha stått rätt still iaf? Hur fan gjorde han? För det låter inte som han slog runt eller så?
Linköping är värre än Uppsala va de gäller cyklar.. de finns ÖVERALLT.. :)

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Santo skrev:
Haha! "killen i cykelstället". Smeknamn sprider sig snabbt i småstäder :rofl
Linköping småstad?? :) :va du är varmt välkommen till Norrtälje så ska du få se på små stad :D

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Ingen som hade en kamera med sig? med alla dessa teleföner med kamera kunde ju någon ha fotat o lagt in på wighsnews (stavning?) :)

//håkan

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
äähuumm att wheela å göra stoppis på trafikerad väg är väll inte så bra men det är iaf en en plats utan fotgängare, det finns iaf inte någon större folksammling in till en större väg utanför stan... men att göra det på en gata som kanske borde vara en gågata är ren å skär idioti... man utsätter helt klart fler männskor för fara på Ågatan än på väg 276 tex..

P.S. trodde man inte fick köra något motordrivet fordon på Ågatan om ja nu tror att det är den gata det är, har bara vart i Linöping 3-4 gånger.. D.S.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jag håller helt med Santo. Hoppas det kändes på alla sätt, fysiskt, i egot, i plånboken... det är trots allt stor skillnad mellan "skada sig" och "slå sig". Det senare kan man gott önska en praktidiot.

Tror någon förresten att cykelägarna får någon ersättning? Skulle inte tro det. Skitkul för dem, eftersom de flesta förmodligen försöker gå runt på CSN-pengar som de inte fått på hela sommaren. Då är en ny begagnad cykel dyr, och Linköping är stort om man måste gå överallt.

Och att vi alla gör dumheter - försvarar det på något sätt något i den här stilen?!

Håkan: :tummenupp

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
:lol Är de gatan utanför filmstaden?
Isf låter de inte så intelligent att slanga där när man knappt vågar köra i 5km/h med bil bara för att inte köra över en massa fotfolk.
Synd att man inte va där o såg patrasket, hade :rofl ihjäl mej

Hakepi bygger goda kebaber btw... :tummenupp

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
mjukis skrev:
:lol Är de gatan utanför filmstaden?
Isf låter de inte så intelligent att slanga där när man knappt vågar köra i 5km/h med bil bara för att inte köra över en massa fotfolk.
Synd att man inte va där o såg patrasket, hade :rofl ihjäl mej

Hakepi bygger goda kebaber btw... :tummenupp

hehe Hakepi rockar ;)

Jo om jag förstog Santos beskrivning rätt så va det ända nerifrån som han hade kommit och isf är det utanför Filmstaden. Annars kom han från kröken vid Platå (g:a Svarta Tjuren) och körde uppåt och då är det inte lika farligt men ändå jävligt fel

/oXydex

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Har iofs sett folk sumpa cyklar mitt inne i stan, som inte vart stuntförsök, tappat kopplingen, fått sladd, i den allmänna förvirringen dessutom vridit på mer gas.
Visst ultrakorkat om man gör ett wheelieförsök på ågatan, ovanstående är klantigt..

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
HönaPower skrev:

Vad är det egentligen som är SÅ tufft med att åka på bakhjulet...& bromsa alldeles för hårt & lyfta bakhjulet?
Jag håller väl på att bli gammal, men i mina ögon är det lika moget som att borra hål i avgassystemet & elda ur inför massa människor..."titta på mig! titta vad jag kaaaan!"

Jag vet inte hur vissa av er funkar, men jag tog MC kort & köpte snabb hoj för att KÖRA på inbjudande vägar....inte (som vissa) köra på bakhjulet & framhjulet för att "imponera" på andra...

Jag har nog aldrig garvat så mycket bakom visiret som när en kille på Sveavägen för nån vecka sen gjorde en stoppie vid rödljus som övergick i en inte alltför snygg kullerbytta! :D han såg inte så tuff ut efteråt kan jag säga...men bra underhållningsfaktor var det!

Sen undrar jag...ni som kör på bakhjulet i innerstan eller som i ovan nämda situation, SER ni om ett litet barn springer fram?, när ni kör med sikten skymd av hojjen...inte mycket va? :kocko

Lite jobbigt att vara tuff på bekostnad av en annan människas död, eller invaliditet, detta gäller er som pressar tider på Slingerbulten & Bogesund också! hur fan vet ni om det kommer en cyklist eller liknande bakom nästa kurva...?? håll er på bana för sån körning.

Jag har varit med tillräckligt länge för att inte behöva visa för andra hur tuff jag är på allmän väg...

*moralkaka slut*

Tja om du inte provat åka lite bakhjul ska du nog inte komentera det..
Jag gör det iaf för att jag tycker det är kul, testa och se exakt hur högt man kan åka.. samma med stoppies..
Men man ska ju självklart välja "rätt" ställen att göra det på..

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Jag tror killen bara skulle köra in och parkera sin hoj i cykelstället men han upptäckte snart att det var trångt. Han gasade då på som satan för att göra lite plats för sig och sin hoj. Ja menar vem vill inte komma och parkera utanför ett fullsatt café och slita av sig hjälmen. :tungan

Cyrus

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Kawasaki zx7-r
Jag måste säga att jag håller med santo till fullo. Jag jobbar på krogen som ligger precis där han krachade in i cykelstället och hade det gått till höger istället för vänster så hade hela min uteservering inkl. alla som satt där (>100per) varit totalt mosad av denna dåre.

Enligt säkra källor så var det någon på uteserveringen som ringde farbror blå som dök upp 15min senare och tog vittnesupg. från de som satt närmast staketet så förhoppningsvis så kommer inte min försäkring bli belastad med detta. :tummenupp

heigo

Dåre
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
En blå..
HönaPower skrev:

Jag håller väl på att bli gammal,QUOTE]

Du håller inte på att bli gammal.

Du är redan ett gammlo :tungan

Ålders äckel som inte har hjärnkapacitet nog för att förstå hur coolt det är att wheela i 200km/h mot en folkmassa, dom blir skitimpade :D

(obs. Måste tillägga att detta är ett ironiskt inlägg, så att jag inte startar krig mot någon)

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Fy fan så pinsamt. :rofl
Hundratals människor runtomkring och du KAN inte gå därifrån.
Bara det är väl straff nog..

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Går det att göra en wheelie med en Engelsk hoj??? :confused: det hade jag viljat sett... Jag kan i min vildaste fantasi tänka mig att det var en misslyckad stoppie... :va .

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Kulturraket
HönaPower skrev:

*moralkaka slut*

Jag kunde inte sagt det bättre själv! :mattias

Wheelies är olagliga och tjänar inget egentligt syfte. Vill man köra fort ska minst två hjul vara i marken! Vill man vara cool räcker det med att bära ordentliga skydd och köra förnuftigt.
Vill man knäcka så köper man en dyr hoj.

Det slutar ju alltid med att någon kör i diket eller skriver ledsna inlägg om att hojen är paj, växellådan har skjutit, motorn har skurit osv.
Är det ingen som tänker på andrahandsvärde?
Jag köper absolut inte en hoj som någon har wheelat med.
Men sen å andra sidan så; vem bryr sig? :kocko

Cyrus

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Kawasaki zx7-r
Gustav1 skrev:
Fy fan så pinsamt. :rofl
Hundratals människor runtomkring och du KAN inte gå därifrån.
Bara det är väl straff nog..
Han stod inte där så länge för det kom en pizzaräser (läs BMW) och plockade upp killen ca 30s. efter det hände. någon timme senare kom pizzaräsern tillbaka och någon annan hoppade på hojen och körde där ifrån...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept