Vilken jävla dag

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Var en kanondag här i Sundsvall också. Extremt mycket hojar ute på vägarna. Tyckte mig däremot se polishelikoptern uppe ett par vändor, så jag kände mig lite lätt paranoid - inte för att jag kör för fort inte, men ändå... :rodnar

Kommer hem senare på kvällen och det står ett gäng tomma blomlådor lite demonstrativt där jag brukar ha hojen på gården. Bor i en privat fastighet med fyra lägenheter och en av grannarna har surnat till för att jag stjäl knappa två kvadratmeter vid husknuten för att ha hojen på under nätterna. Förstår inte hur man orkar - speciellt som det gick så bra förra året. Jag är ju en snäll kille... Hur ska man rädda grannsämjan tro? Några bra tips? Kanske ni övriga i området skulle komma hit och tvätta hojen varje lördag framöver för att öka acceptansen för hojar? :hihi

Fick hjälp av 4-åriga dottern att tvätta och polera upp hojen innan det blev dags för en bira. Nu ligger frun och sover och jag drömmer mig ut på vägarna igen.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Var en kanondag här i Sundsvall också. Extremt mycket hojar ute på vägarna. Tyckte mig däremot se polishelikoptern uppe ett par vändor, så jag kände mig lite lätt paranoid - inte för att jag kör för fort inte, men ändå... :rodnar

Kommer hem senare på kvällen och det står ett gäng tomma blomlådor lite demonstrativt där jag brukar ha hojen på gården. Bor i en privat fastighet med fyra lägenheter och en av grannarna har surnat till för att jag stjäl knappa två kvadratmeter vid husknuten för att ha hojen på under nätterna. Förstår inte hur man orkar - speciellt som det gick så bra förra året. Jag är ju en snäll kille... Hur ska man rädda grannsämjan tro? Några bra tips? Kanske ni övriga i området skulle komma hit och tvätta hojen varje lördag framöver för att öka acceptansen för hojar? :hihi

Fick hjälp av 4-åriga dottern att tvätta och polera upp hojen innan det blev dags för en bira. Nu ligger frun och sover och jag drömmer mig ut på vägarna igen.

Köp ett par blommor till grannen och lämna över med att säga
"såg att du ställt några tomma blomlådor där jag brukar ha hojen så jag fattade piken" med ett stort leende och fråga om det är något annat hon/han vill ha hjälp med.

Ska va en riktigt knepig typ om inte det funkar.

Henrik

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Tog mitt premiäråk för säsongen idag! :katt
Märks att man var ringrostig sen förra året, så det var extra skönt att vara ute på vägarna igen och ta en tur i detta perfekta vädret och bara köra omkring här i Visby och njuta!
Wonderful! :banana
Blir en extra låååång tur imorron runt ön! :hojbusa

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Köp ett par blommor till grannen och lämna över med att säga
"såg att du ställt några tomma blomlådor där jag brukar ha hojen så jag fattade piken" med ett stort leende och fråga om det är något annat hon/han vill ha hjälp med.

Ska va en riktigt knepig typ om inte det funkar.

Henrik

Jag får nog komplettera lite. Jag har fixat hit utemöbler (visserligen delfinansierade av hyresvärden, men utan mig så skulle dessa inte finnas) och min privata högtryckstvätt som jag låter grannarna använda. Sedan har jag borstat bort allt grus från uppfarten samt krattat halva gräsmattan nu då solen börjat skina - observera dock att jag knappast är någon vaktmästare här.

Det handlar väl mest om att göra det trivsamt för alla boende. Men att sedan komma och gnälla om en småsak för att en granne på felaktiga grunder tror sig kunna inmuta en privat yta på en allmän plätt då det finns en hel innergård att nyttja, det har jag inte fullt så mycket förståelse för. Jag är väl inte så sugen att shoppa blommor, men kanske det eller ett nallebud är rätt väg att gå... Kanske finns någon gullig hoj-nalle som kan smälta hjärtan...

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Jag gjorde min första :hojbusa med hojen idag.
Var ganska kul, men svårt att åka framåt rakt med spinnande bakhjul.
Far fick leka lite också. Men vi slutade innan man ens såg corden. :p

Nu står hojen upp-pallad utan hjul i fars garage. Vill jag åka hoj imorgon så får det bli trampcykel...
Ska lämna hjulen till däckfirma på måndag.

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Upp kl 06.00 en lördag...

För att kunna se fram emot en nätt runda på 70 mil.

Huvudsyftet var att handal lite goa ( läs funktionella) prylar till Bimmern.
På plats hos Touratech i Lidköping kl. 10.30. det gick lugnt och sansat. Vi körde gamla Riksettan på vägen mot Jönköping.
När inköpen var avklarde sattes kursen mot Göteborg. Där frestade jag smaklökarna med fisksoppa och mycket vatten!

Den fortsatta färden söderut innehöll bl a några kilometers åkning på sandstrand. Man kan verkligen förstå den skräckblandade njutning som åkarna i Paris-Dakar måste känna när de eldar på i hyffsat plan öken.
En del folk på stranden varav alla i princip gjorde "tummen upp" när vi kranade fullt i sanden. Vissa tog dessutom foton på oss.

I morgon blir det installationsdag.

Vilken jävla dag! 70 mil närmre service och ett antal tusingar fattigare.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag får nog komplettera lite. Jag har fixat hit utemöbler (visserligen delfinansierade av hyresvärden, men utan mig så skulle dessa inte finnas) och min privata högtryckstvätt som jag låter grannarna använda. Sedan har jag borstat bort allt grus från uppfarten samt krattat halva gräsmattan nu då solen börjat skina - observera dock att jag knappast är någon vaktmästare här.

Det handlar väl mest om att göra det trivsamt för alla boende. Men att sedan komma och gnälla om en småsak för att en granne på felaktiga grunder tror sig kunna inmuta en privat yta på en allmän plätt då det finns en hel innergård att nyttja, det har jag inte fullt så mycket förståelse för. Jag är väl inte så sugen att shoppa blommor, men kanske det eller ett nallebud är rätt väg att gå... Kanske finns någon gullig hoj-nalle som kan smälta hjärtan...

Ok,en liten vrångpelle.
Brukar funka bäst att stryka medhårs men det orkar man bara till en gräns,sen är det bara att flytta skräpet och låtsas som ingenting.

Fortskrider det så är det bara att ta tjuren vid hornen och knalla in och fråga vad problemet är,dom som inte själva säger något först brukar inte vara något problem.

Henrik

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag har suttit inne och pluggat differentialekvationer hela dagen ända tills nu :gråta

Greatful Dead har en bra tolkning av Runge-Kutta. Det här var min favvolåt när jag pluggade Diff&Int på KTH. Bara att bita ihop :D

[YOUTUBE-ID]l38YXrGJxx0[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Somliga har de bra

Här va de riktigt kanonväder oxå, men jag va bakis och jobbade 10-16.. Ganska assugen på att svänga en vända efter jobbet, men drivpaketet är helt slut (och självfallet försenat från leverantören) så det blev en possörrunda till mcdonalds istället. Skitdag :huvet

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Era jäkla as :)
Själv var man på Anderstorp och fick lov att sitta på läktaren och titta på! Man blev inte lite sugen på att köra! Perfekt väder.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Började med Bikedagarna kl 9 där jag köpte ett set nya power one. In till Uddevalla där 20 hojar möttes upp, ner till Säve och MC-Dagar. Goa hojar och härligt tjöt med polare man inte sett på ett tag. Hem och koka tortellini lite snabbt till WSBK Superpole. Samling igen och go körning in till Gustavsberg för en räksallad. Hem via Backamo (för andra gången denna dag) och slänga sig i soffan efter en hel dag med böjda knän... Vad händer då? Jo, tjejen bakar scones som serveras med ost och marmelad. Tror jag somnade kl 22. Har nog inte hänt på 6 månader, minst.

Vaknar upp till ett MotoGP race som för en gångs skull va ganska underhållande. Nu blir det bänkning på Bike och sen är det World SBK. Det är lite halvmuligt idag så det känns inte så fel att sitta inne och kolla racing!

Life's good! :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...