Men vad är största skillnaderna på z1000-z750r?
Är det mycket skillnad i fart, acceleration osv?
Lite billigare försäkring på 750 så det är ju skönt iaf
Hittar du en Z750R så KÖP den!
Har själv haft en och var sjukt nöjd!
Vad skillnaden är dom emellan är att Z750R har ett Z1000 chassie (ram, fjädring och bromsar) men med en 750 motor.
Dvs att allt är lite "överdimensionerat" för effekten, 106hk, i 750 motorn (Z1000 har ju nästan 140hk).
Kan säga att den i och med detta är ruskigt välbalanserad och oerhört lättkörd då det är "svårt" att överköra chassiet då det är byggd för helt annan effekt och vrid.
Lär du dig hantera den hojen genom ett antal pass på KNIX och storbana så kör du sen skjortan av dom flesta med literklubba.
Bytte dock in min förra året mot nya Z900 och det bytet är inget jag ångrar.
Går dock inte att jämföra nya Z900 med "gamla" typen av Kawa i Z-serien då det är två helt olika typer av chassien.
Er-6 har jag också haft, en 2011, och den kan jag tyvärr INTE rekommendera.
Bytte bort den redan efter drygt 200mil.
Funkar kanske bra som nybörjarhoj eller tröska runt i någon storstad men ska du bli lite mer "aktiv" i din körning så NEJ, inte Er-6!
Att göra som Comeback och lägga upp en video på Ödlund och Karlsson i SpeedsterCup är helt idiotiskt (sorry Comeback!).
Ja, det ser jätteskoj ut men det finns inte många originalprylar på dom hojarna inte, och skulle det finnas några originaldelar kvar så är hojarna så intrimmade och finjusterade så hälften hade varit nog.
Nä, Er-6 är en oerhört trött hoj!
Har du sedan en tjej som vill åka med någon gång så får du vara beredd på att hjälpa till med fötterna i uppförsbackarna!
Nu ligger ju inte nya Z650 i din prisklass men tror, utan egen erfarenhet, att du får mer nöje utav en sådan än en Er-6:a.
Stämmer in i kören att vad du än väljer så nummer 1 är: Bli kär!
Nummer 2 blir: Se till att det finns ABS!