Vilken KBC hjälm ska jag ha? (poll)

Vilken hjälm ska jag välja/läs mitt inlgg innan du svarar

• Antal röstningar
    0

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
porec skrev:
Hjälp mig att välja rätt KBC hjälm.. pris å så spelar ingen roll, då jag kollar på de dyraste hjälmarna bara... det är vilken som är snyggast/passar bäst till min hoj. Bild på hojen har ni på min sida och stället å stövlarna är helt svarta. Men nästa ställ kommer inte bli helsvart vilket jag kan väga in lite.. Läger in två inlägg bilderna 1-5 vet jag att dessa hjälmar går att få tag på.. medans 6-9 är nog bara modeller från USA.. vilka jag bara kan drömma om... så när ni röstar väg in vilken hjälm + att den ska passa lite till min hoj/ställ

Nr 3 e given!

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
morecore skrev:
Köp 2:an tror den heter AR-1 och är fjolårets. Finns billigt från usa, och fast du betalar frakt o mons, är den säkert billigare än svea... iaf de jag hittat då jag kollade efter en kbc hjälm...
jap nr. 2 är Ar-1 vilket är förra året modell.... men den dyraste de har annars..!

Demp@ Ar-1 för 1500:- DET VAR BILLIGT... kostade 3995:- förra året... få se hur mnan gör då.. man vill ju inte ha en gammal modell heller... hmmm... men den e snygg...

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
porec skrev:
jap nr. 2 är Ar-1 vilket är förra året modell.... men den dyraste de har annars..!

Demp@ Ar-1 för 1500:- DET VAR BILLIGT... kostade 3995:- förra året... få se hur mnan gör då.. man vill ju inte ha en gammal modell heller... hmmm... men den e snygg...
Hälsa Värnamo förresten ;) har bott i Rydaholm i 19år!

Dirkmeister

Arnold for president........
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
R1:a - 05
Jag hade nr: 2 förra året var nöjd med den, krashade med den(den höll).
Tyckte att den satt bra men var tvungen att byta kindkuddarna till en mindre storlek, hade även det visiret som sitter på den på bild nr:2. Efter krashen fick jag byta in den, bytte mot en arai som sitter lite bättre på mig. Jag tror att KBC hjälmar passar dem med lite mer "aphuvudform".

Lycka till med inköpet :) Tror den kostar 3500 på grenmarkracing

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
porec skrev:
har suttit och klippt ihop något snabbt PS ... här kommer några exempel på hur det skulle kunna se ut..

Slår man upp fåfäng i nästa års utlga av bonniers stora ordbok så kommer det vara bild på dig och dina hjälmar där..

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Biturbo skrev:
Slår man upp fåfäng i nästa års utlga av bonniers stora ordbok så kommer det vara bild på dig och dina hjälmar där..
har du inget bättre att skriva, så låt bli nästa gång

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Biturbo skrev:

Jag började läsa tråden från sista inlägget och ja tyckte du överdrev lite, tills jag såg photoshopningen!! :rofl :rofl

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
annars så köper du ställl och hjälm som du gillar och letar efter en hoj som passar.. alt letar reda på en bra lackerare :)

Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Biturbo skrev:
Känslig... kille? :arsele
ne.. men när man för första gången försöker fråga nått vettigt.. så finns det så många moppefuckon som inte kan svara på det man frågar... (är trött nu.. måste sova) men skit i det.. kommer ändå ingen vart med vilken jag vill ha.. funderar nu också på ett nytt ställ... :hihi

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
till de som undrar så blev det nr. 3 (beställde idag), då nr 2 inte fanns i min storlek och nr.1 tror jag blir lite för skrikig... tycker nog själv att nr. 3 inte är så jävla snygg.. men men vad gör man... det är en helt ny modell om inget annat..!

Kimmse

Noll Koll
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
CBR929RR FireBlade -00
hjälm

jag har ettan är helt nöjd med den perfekt passform efter ett par turer ska ju sitta tajt när den är ny men nu är den helt perfekt! :tummenupp
men klart ska du testa dig fram villken du tycker passar bäst. vissa hjälmar passar inte till vissa ställ skulle se konstigt ut med ett rosa ställ och en limegrön hjälm kanske... :va
lycka till med letandet :)

/Kimmse

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept