Vilken klass skulle ni vilja se i "Veidec" nästa år?

Vilken klass skulle ni vilja se i "Veidec"


  • Antal röstningar
    0

Markus Thorén

Ny medlem
Gick med
31 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CR250
Själv hoppades jag på std 1000 och med Veidec kvar som huvudsponsor. Inbillar mig att det skulle vara rätt väg att utveckla klassen.
 
Last edited:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Jag X i övrig klass, då jag inte vill se std 1000, utan en Superstock klass, Std är trots allt std där inget i princip får bytas mot eftermarknads delar.
 

Markus Thorén

Ny medlem
Gick med
31 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CR250
Zilversurfer skrev:
Jag X i övrig klass, då jag inte vill se std 1000, utan en Superstock klass, Std är trots allt std där inget i princip får bytas mot eftermarknads delar.


Helt std skulle inte vara kul, håller med om att en Superstock klass med rimliga modifieringar är det bästa. Var väl det jag egentligen skulle ha skrivit.
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Markus Thorén skrev:
Helt std skulle inte vara kul, håller med om att en Superstock klass med rimliga modifieringar är det bästa. Var väl det jag egentligen skulle ha skrivit.

Håller med dig Markus

/ Kenneth
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Såklart vore det ballast med ett så fritt reglemente som möjligt. Vem blir upphetsad av gathojar som låter som symaskiner? Högljutt, exotiskt och buffligt ska det vara.

:yoparty
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nyteknik skrev:
Såklart vore det ballast med ett så fritt reglemente som möjligt. Vem blir upphetsad av gathojar som låter som symaskiner? Högljutt, exotiskt och buffligt ska det vara.

:yoparty
Run what you brung, 125R eller Turbobusa
 

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
Nada
Det ska vara en "kunga klass" i Veidec. Å andra sidan så åker man 1000cc så behöver man inte trimma motorn något nämvärt utan det räcker med att trimma väghållningen för att få en konkurenskraftig hoj. Det borde sådeles inte bli för jävla dyrt.
 

sandstream

Guest
valmers skrev:
Tyvärr är ju detta numera en hypotetisk fråga. Heja SVEMO.
Ja, tragiskt nog.
Vi som svarat 1000 cc i denna poll och är i majoritet har ju inte fattat ett skit....
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag skulle vilja se en 1000 cc standard klass, endast däcken får bytas men allt annat måste vara helt standard.
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
GSXR1100R skrev:
Jag skulle vilja se en 1000 cc standard klass, endast däcken får bytas men allt annat måste vara helt standard.

Ljuddämpare kan man väl också få byta... snälla :) Det blir billigare att
vurpa med ett slip-on, än original... och stålomspunna slangar för säkerhets
skull, för övrigt original på fotpinnar, styre, stötdämpare osv.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Markus Thorén skrev:
Själv hoppades jag på std 1000 och med Veidec kvar som huvudsponsor. Inbillar mig att det skulle vara rätt väg att utveckla klassen.

Du skulle ha formulerat frågan så att vi fick veta varför de som vill att man ska byta till 1000 cc gör det.
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Bennybåge skrev:
Ljuddämpare kan man väl också få byta... snälla :) Det blir billigare att
vurpa med ett slip-on, än original... och stålomspunna slangar för säkerhets
skull, för övrigt original på fotpinnar, styre, stötdämpare osv.
Orginalblås måste ju va det billigaste, iaf i det sammanhang denna pollen handlade om eftersom importörer och handlare skulle kastat cyklar och orginaldelar efter förarna om det blivit 1000cc.
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
Måste jag välja så väljer jag std 1000.
Men det viktigaste är att de som beslutar, kommer fram till någonting som sponsorerna gillar. Jag är övertygad om att TV-bevakningen är helt nödvändig om vi på sikt ska få en tillväxt och en större bredd i sporten.
Vårat sammhälle i dag fungerar som så att den som syns finns, och omvänt, den som inte syns finns inte.
Det bästa som kan hända sporten, är någon timma i veckan på TV under bästa sändningstid. Och dessutom en svensk profil som når framgång internationellt. Om detta blir verklighet så dröjer det möjligen 6-10år innan vi har en stor bredd och därmed även någon/några toppförare i svensk RR.
Och detta i sin tur för med sig fler sponsorer, e.v. att fler banor byggs mm.

Den som inte förstår medias betydelse kan inte leva i verkligheten! :huvet
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Markus Thorén skrev:
Själv hoppades jag på std 1000 och med Veidec kvar som huvudsponsor. Inbillar mig att det skulle vara rätt väg att utveckla klassen.

Detta kan vara lite OT men försöker ändå.
Har precis fått upp ögonen för RR. Allt tack vare ett besök på Gelleråsen i samband med ett STCC arr. Så alla som inte inser värdet av att synas vid större arrangemang som STCC kan PM:a mig så skall jag förklara.
Blev otroligt imponerad av Jimmy, Cralle o kompisarna. Har efter det följt varje Veidec sammandrag på TV3 och har försökt lära mig lite mer. Men regelverkat om klasserna är ju rena vilda västern.
Satt och såg sammandraget från VM i Superbike / Super-vad-det-nu-hette på Eurosport igår o fattade inte ett skit. Vad är skillnaden? Fort går det ju iallafall...

Något som borde ge ett gensvar bland publiken och gynna fabrikanterna är ju "vanliga" 1000 cc som "vi" sedan kan gå o titta på och sukta efter i handeln. Visst trimma dom lite med Slip On och bättre däck. Det bör väl inte bli så dyrt för teamen?

Någon kan förklare lite enkelt?

Dessutom, varför vill inte SVEMO att det finns en 1000 cc klass ihop med STCC? Blir det någon typ av konkurrenssituation mot någor SVEMO mästerskap eller?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top