Vilken lätt motorcykel borde jag köpa??

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Vill ha en ganska lättkörd hoj som ska vara stark och väldigt snabb, hellre bättre acc en fart gör inget om den bara kommer upp över 100km/h bara den accar bra =) Många mina vänner säger ja ska köpa en Nsr eller Tzr men dom ligger upp mot 15 000kr och min budget sträcker sig till 8000! Är dessa motorcyklar i överpris så man lätt kan pruta ner dem? Vilken motorcykel passar mig bäst =)...

Ska ta uppskrivning om 1mån och därefter köra upp inom kort tid så ja behöver något nu så ja har lite att åka o öva med.

Klarar jag mig med 2500 för A1 körkortet alltså inte me teoriprov o böcker, bara (2-3lektioner + uppkörning)?
Räcker 2-3lektioner om man är ganska van vid trafikregler och åka Enduro på väg 250cc, Lätt för kör regler också eftersom jag har övningkört me bil nu i 4-5mån ( Vill ju ha hojj till sommaren :p)


Mvh Pr0bz...
 

Solid snake

Guest
Söp tzr, dom kan du få för 6000, men brukar ligga runt 8-12000.

Tjöp direkct!
 

Nicklas_yamaha

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha DT125R. Sålde min TZR 125 i höstas
Köp den lite äldre modellen av DT125:an
De kostar inte allt för mkt och DT har ett jävla axx.. :tummenupp
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Min kompis har en RG 125 Suzuki -91, 18kw strypt till 11kw. Han vill ha 6000 är det värt priset? Den ser bra ut och går bra. Mätarställning: 3000mil.
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Pr0bz skrev:
Min kompis har en RG 125 Suzuki -91, 18kw strypt till 11kw. Han vill ha 6000 är det värt priset? Den ser bra ut och går bra. Mätarställning: 3000mil.

Visst, är den besiktigad och inga större fel finns så varför inte? Men du, gamla RG ser INTE bra ut.. :lol
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
SolitudE skrev:
Visst, är den besiktigad och inga större fel finns så varför inte? Men du, gamla RG ser INTE bra ut.. :lol

Inga större fel bara lite slitet bakdäck o jo den ser bra ut =) Pruta ner den till 5000, hoppas inga andra köpare vill buda :D Den är min i helgen kanske :D
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Pr0bz skrev:
Inga större fel bara lite slitet bakdäck o jo den ser bra ut =) Pruta ner den till 5000, hoppas inga andra köpare vill buda :D Den är min i helgen kanske :D

Liten OT-fråga bara, varför står det att du har en RD?
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Itacha75 skrev:
Liten OT-fråga bara, varför står det att du har en RD?

Haha ojsan =) har glömt att ändra det ups, hade en när jag var 13år sålde den o köpte moped, sedan såldes moppen o ja köpte en 250cc ktm exc. Nu ska ja bli ägare av ännu en hojj weei =)
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Pr0bz skrev:
Haha ojsan =) har glömt att ändra det ups, hade en när jag var 13år sålde den o köpte moped, sedan såldes moppen o ja köpte en 250cc ktm exc. Nu ska ja bli ägare av ännu en hojj weei =)
hehe.. :D
Köp en NS.. tycker jag är väldigt prisvärda och mycket fina. ligger väl runt 7 nåstanns.. hade annan drevning på min förut.. gick mycket bra till 130.. sen stannade den i axx.. men snabbt dit gick det i af.. rekommenderar starkt :tummenupp
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Nicklas_yamaha skrev:
De kostar inte allt för mkt och DT har ett jävla axx.. :tummenupp

:rofl :rofl :D

(Förlåt kunde inte låta bli.. Creds att ni ens har körkort vid 16, det hade inte jag..)
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Hultan skrev:
:rofl :rofl :D

(Förlåt kunde inte låta bli.. Creds att ni ens har körkort vid 16, det hade inte jag..)
Du är nog förlåten, en DT som har "ett jävla axx" tål att skrattas åt :D

Om du har en 250 cross/enduro nu tycker jag du ska köpa en sporthojs 125a.... Det är en helt annan sak, du kommer att ha kul även om det är långt ifrån lika mkt effekt som i din 250... Om du köper en offroad kommer du nog mest sakna klippet från 250n....

Så känns det för mig iaf... Helldre en sporthoj med lägre effekt än en offroad med låg effekt, känns som det är effekten som gör en offroad rolig, iofs har jag bara min WR att referera till.... Den är ju lite "extrem" sas, ingen landsvägsoffroad egentligen...
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
NSR_Martin skrev:
Du är nog förlåten, en DT som har "ett jävla axx" tål att skrattas åt :D

Om du har en 250 cross/enduro nu tycker jag du ska köpa en sporthojs 125a.... Det är en helt annan sak, du kommer att ha kul även om det är långt ifrån lika mkt effekt som i din 250... Om du köper en offroad kommer du nog mest sakna klippet från 250n....

Så känns det för mig iaf... Helldre en sporthoj med lägre effekt än en offroad med låg effekt, känns som det är effekten som gör en offroad rolig, iofs har jag bara min WR att referera till.... Den är ju lite "extrem" sas, ingen landsvägsoffroad egentligen...
Körde en 125 stypvdtsy bla bla nåt igår, det var en yamaha i alla fall (miss orchidees faktiskt), damn, man blir bortskämd med gixxer 750.. Men kan tänka mig att det är fan så kul när man är 16!
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Hultan skrev:
Körde en 125 stypvdtsy bla bla nåt igår, det var en yamaha i alla fall (miss orchidees faktiskt), damn, man blir bortskämd med gixxer 750.. Men kan tänka mig att det är fan så kul när man är 16!
Jopp, det är skitkul, hur härligt som helst, bra frihet o kunna ta sig vart man vill med, vi har ju inte bil så...

Som du säger så blir man ju inte direkt rädd när man vrider om... Men visst kan man ha tokkul för det!!

Antar att du mer gillar kurviga vägar osv, än o ligga och illgasa rakt fram på en motorväg? Blir ju lite samma sak med 125cc, bara att man missar det härliga med att gasa ut ur kurvor ordentligt och får köra på lite mindre o ännu mer kurvigare vägar osv... Det är och förbli härliga kurvor som är roligt, effekt tröttnar man på förr eller senare ändå, hehe....
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
NSR_Martin skrev:
Jopp, det är skitkul, hur härligt som helst, bra frihet o kunna ta sig vart man vill med, vi har ju inte bil så...

Som du säger så blir man ju inte direkt rädd när man vrider om... Men visst kan man ha tokkul för det!!

Antar att du mer gillar kurviga vägar osv, än o ligga och illgasa rakt fram på en motorväg? Blir ju lite samma sak med 125cc, bara att man missar det härliga med att gasa ut ur kurvor ordentligt och får köra på lite mindre o ännu mer kurvigare vägar osv... Det är och förbli härliga kurvor som är roligt, effekt tröttnar man på förr eller senare ändå, hehe....
Jag gillar faktiskt allt, kurvigt, fart, bakhjul (lär mig väl nån gång ) osv..
Allt är roligt! :tummenupp
Och föressten, nej, effekt tröttnar man inte på, man vill bara ha mer... :)
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
philsson skrev:
Så sant så sant..
Men prova du en turbobusa se om du verkligen vill ha mer efter det.. :D
Nej då går det till överdrivft.. Jag är ganska nöjt med det jag har! Spinner på bra!
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Hultan skrev:
Nej då går det till överdrivft.. Jag är ganska nöjt med det jag har! Spinner på bra!
Blir nog en sjuhalva för mig också antingen i sommar eller till nästa.. få se hur planeringarna lyder.. :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top