Vilken Mc tidning är bäst?

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
Som ämnet lyder. Vilken är bäst? Har idag Allt om MC och tänkte gå över till bike, är det ett bra val eller finns det någon annan tidning om mc som är bättre?

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Lägga upp en Poll kanske?=

tidning beror på smak. gillar du glidare ska du läsa mc-nytt. sporthoj ska du läsa bike eller liknande.
streetfighters så är det väl bomber magazine som gäller.

vill man fördjupa sig lite mer kanske man ska titta på någon brittisk tidning.

mnga hävdar att dom svenska är dötråkiga i jämförelse och att journalistiken i dom är kass. och jag kan väl hålla med om att dom från och till är något sviktande på den punkten.

//droopfy

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Som Droopfy skriver så är det olika vad man gillar.. köp lite lösnummer och se vad som passar dig!

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Finns inte en svensk mctidning värd namnet.Prova att söka lite ska du se att det finns massor av trådar med samma ämne.

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Jag tycker att både Bike och Allt om mc har blivit för inriktade på att skriva fakta och tekniska specifikationer i sina reportage. De förmedlar nästan ingen hojkänsla alls.
Så av dom svenska tidningarna skulle jag nog välja Bomber.

Magnus79

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV650S
Håller med "The_Other". Har prenumenerat på Two Wheels Only i 4 år nu å aldrig blivit besviken. Grymt bra tidning!!!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Om jag inte får svara Bomber (Jag är ju lite partisk i just det fallet) så skulle svaret bli Engelska Streetfighter samt Two Wheels Only (Two).

Streetfighter för att dom är coola och Two Wheels Only för att dom är så bra.

Edit: Höll ju på att glömma den näst bästa Performance Bike, PB.

Last edited:

SATLinkan

Hojakare
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
CBR1000RR
Superbike, performance bikes och fastbike. Säljs ju på pressbyrån (Presstop) så det är bara att springa och testa. Ett varningens ord för Bike dock, väldigt bred.
/F

Dr.Bike

Guest

Är ju böjd att hålla med... ;)
Men...som part i målet får jag framhålla de engelska sporthojstidningarna som har en otroligt sarkastisk humor men ändå teknisk briljans och fångar alltid det viktigaste på kornet.

SATLinkan

Hojakare
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
CBR1000RR
Är ju böjd att hålla med... ;)
Men...som part i målet får jag framhålla de engelska sporthojstidningarna som har en otroligt sarkastisk humor men ändå teknisk briljans och fångar alltid det viktigaste på kornet.

I någon av de senaste numren av någon av tidningarna (minns inte vilken, köper ganska många) har de en guide; skriv din egen recension. De har alternativa ord som man bara fyller i, och så får man en genomsnittlig artikel. Sjukt kul. Tror att syftet är att påpeka att artiklarna är ganska lika och det ska till ganska mycket för att verkligen hitta skillnaden på en K6 el. K7a. Fast charmen med engelska tidningarna är att många skribenter inte skäms för att säga att de höll på att bajsa på sig när de ska köra motogp-hoj etc.

Gillar brittisk humor. Gillar även charmen med att försöka klura vad som faktiskt står i vissa meningar...:yoparty

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Dom engelska reportrarna är inte sa trakigt politiskt korrekta. De skäms inte för att försöka ta fartrekord pa vägen till jobbet utan dom skriver om det.

Med politiskt korrekt menar jag att dom avslutar inte varje test av en sporthoj med att den egentligen inte borde framföras pa allmän väg.:mad:

Allt om MC är ju totalt förkastlig och sa genompräktig att man kräks, tilläggas att jag absolut inte är nagon som direkt pressar gränserna pa gatan men ända. Sedan är deras "hemma hos" reportage pa olika MC-klubbar totalt menlösa, vem f*n bryr sig om vilket sorts kaffe och hembakta bullar de bjuder pa i Trollhättan, Jönköping eller Örnsköldvik utöver de nördar som är med i reportaget? Slöseri med pengar att köpa AoMC och Bike tycker jag. :huvet

Nu har jag spytt färdigt. Engelska PB och TWO är bästa läsningen. Bonus är att man blir bättre pa teknisk engelska.:tungan

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jag är med lite partisk... Bomber Magazine ;). Vi är inte politiskt korrekta, vi gör inte en tidning med förhoppningen att tilltala ALLA.

Kiko: Kolla Bomber med. Enda svenska tidningen med regelbunden supermoto. I senaste nr. blandannat en VS. grejj om två bra svenska förare och en Husky 660 seel replica etc. Nästa nr. så har vi reportage från både Spanien och Tyskland etc. ;)

MVH

Johan

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu skall jag skaffa ovänner!
Tycker "Bomber" känns ofärdig.
Ett bra initiativ och ni försöker verkligen, men den känns lite amatörmässig fortfarande.
Köper den ändå, för jag tror att den kommer att bli riktigt bra!
Bland de allmängiltliga MCtidningarna tycker jag att "Bike" är bst med marginal.
Men favoriten är MCM!
Har svårt för chopperstuket, men ofta oerhört bra tekniska artiklar och historik.
Samt det viktigaste av allt: De kan verkligen förmedla känslan!
Att de sedan kan skriva precis vad dom tycker ger en helt annan dimension åt tester och liknande.
Är man bara intresserad av sporthojar så är det dock att kasta pengarna i sjön...
Brittiska motortidningar är över lag bättre än Svenska, just pga. känslan och attityden.

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Nu skall jag skaffa ovänner!
Tycker "Bomber" känns ofärdig.
Ett bra initiativ och ni försöker verkligen, men den känns lite amatörmässig fortfarande.
Köper den ändå, för jag tror att den kommer att bli riktigt bra!
Bland de allmängiltliga MCtidningarna tycker jag att "Bike" är bst med marginal.
Men favoriten är MCM!
Har svårt för chopperstuket, men ofta oerhört bra tekniska artiklar och historik.
Samt det viktigaste av allt: De kan verkligen förmedla känslan!
Att de sedan kan skriva precis vad dom tycker ger en helt annan dimension åt tester och liknande.
Är man bara intresserad av sporthojar så är det dock att kasta pengarna i sjön...
Brittiska motortidningar är över lag bättre än Svenska, just pga. känslan och attityden.

Det är inte att skaffa ovänner bara för att du ger ger din åsikt om en tidning/magazine. Ingen tidning är färdig utan det sker en kontinuerlig förändring hos alla tidningar.
Ett är säkert att Bomber Magazine inte kommer falla alla i smaken och har inga ambitioner till att göra det heller.( Om så vore fallet skulle vi få byta namn omgående till att börja med;) ). Det är en speciell tidning som inte lägger sig vackert i knät hos alla. Dock så kommer vi självfallet arbeta för att bli bättre i det vi gör och att finslipa vår inriktning. Men vi kommer alltid vara lite "Bad ass" :tummenupp

Jag tycker inte att det finns någon tidning som är dålig utan att det finns de som har för lite av det jag gillar och därför köper jag dem inte/sällan. Alla kan inte handla om samma sak, men eftersom ingen annan vågar skriva om om den "mörka sidan" och MC-världens alla Dart Vader´s så gör vi det;)

Mvh
Mange
Bomber Magazine:tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...