Vilken mc?

paddesputnik

På Körskolan....
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Af1 Futura, Tungvikt 2011
Jag vette fan vilken mc man ska köpa... en som är billig och snabb? inte alltför fult utseende? hjälp!
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Offroad eller sport? Ungefärlig slant? Härligt med en till 125aåkare vid Lund. Flyttar dit den 8e februari :tummenupp
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
paddesputnik skrev:
Jag vette fan vilken mc man ska köpa... en som är billig och snabb? inte alltför fult utseende? hjälp!


Beror ju på din ekonomi o hur mkt pengar du vill lägga, om du vill lägga runt 10 000kr på hoj så skulle jag satsa på Yamaha TZR, lite äldre modell, dom håller bra o är inte alltför fula för o va gamla... Kan slänga upp bild på min. Men jag köpte min för 4 000kr men den är helt ostrypt o såne o regisrerad som mellanklass hoj så jag får strypa den o sånt o fixa till för rätt många tusen.... Men om du har lite mer pengar, runt 20-30 tusen och vill ha en jävligt fin o snabb hoj som tyvärr brukar krångla mer än dom äldre så skulle jag gå på Honda NSR eller Cagiva Mito... Men det är ju helt för vilken smak man har... Finns ju crosshojar med..

Min TZR:
 

Bifogat

  • TZR2ed.jpg
    TZR2ed.jpg
    57.6 KB · Visningar: 56

paddesputnik

På Körskolan....
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Af1 Futura, Tungvikt 2011
RED_LiME skrev:
Beror ju på din ekonomi o hur mkt pengar du vill lägga, om du vill lägga runt 10 000kr på hoj så skulle jag satsa på Yamaha TZR, lite äldre modell, dom håller bra o är inte alltför fula för o va gamla... Kan slänga upp bild på min. Men jag köpte min för 4 000kr men den är helt ostrypt o såne o regisrerad som mellanklass hoj så jag får strypa den o sånt o fixa till för rätt många tusen.... Men om du har lite mer pengar, runt 20-30 tusen och vill ha en jävligt fin o snabb hoj som tyvärr brukar krångla mer än dom äldre så skulle jag gå på Honda NSR eller Cagiva Mito... Men det är ju helt för vilken smak man har... Finns ju crosshojar med..

Min TZR:

asså jag vill ju helt klart helst ha en sport! jag har lite mer än 20000 att lägga jag vill inte ha ngt budget iheller..en bra hoj som e snabb helt enkelt inge strul :yoparty
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
20 000.. Till enbart hoj eller utrustning, körkort och sånt? 20 000 är precis gränsen där du inte får en "nyare" hoj. En RGF 125 är väl det nyaste du får för den slanten.
 

paddesputnik

På Körskolan....
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Af1 Futura, Tungvikt 2011
cRoC skrev:
20 000.. Till enbart hoj eller utrustning, körkort och sånt? 20 000 är precis gränsen där du inte får en "nyare" hoj. En RGF 125 är väl det nyaste du får för den slanten.

jag liggar ganska bra till där för...av mormor fick jag lixom 10000 till körkortet...jag har redan kört moppe i ett år och har eu körkort...så mc körkortet borde inte vara några tilllägg mer än uppkörning o teori...och mc kläder har jag redan...så det blir 20-23000 typ ti mc'n
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag tycker du ska satsa på en RGF 125a. Snygga, snabba men lite dyra :) Hur de håller kan inte jag yttra mig om. Dock är de inte fullt så lätta att få tag på.
 

paddesputnik

På Körskolan....
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Af1 Futura, Tungvikt 2011
cRoC skrev:
Jag tycker du ska satsa på en RGF 125a. Snygga, snabba men lite dyra :) Hur de håller kan inte jag yttra mig om. Dock är de inte fullt så lätta att få tag på.

okej..låter annars bra...hur är det att få tag på delar?
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
paddesputnik skrev:
jag liggar ganska bra till där för...av mormor fick jag lixom 10000 till körkortet...jag har redan kört moppe i ett år och har eu körkort...så mc körkortet borde inte vara några tilllägg mer än uppkörning o teori...och mc kläder har jag redan...så det blir 20-23000 typ ti mc'n

mm teorin kostar typ 1400kr, uppkörningen typ 800kr o om man ska ha körlektioner kostar det rätt många hundra för bara et tpar stycken... typ 10 st för 5000kr eller vafan Jerry babblade om (han som leder vår teori), tänk p åatt det är precis som bilkörket d där med teorin.. ingen lätt dans.. o om man ska låna hoj på uppkörningen så kostar det 500kr per gång... körkortet går p åen del även om man inte behöver så många körlektioner...

Förresten är TZR ingen budgethoj :mad:

:)

Men alltså har du 10 000kr till att ägga på körkortet och 20-23000 att lägga på hojjen = 33000kr sammanlagt?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
TZR anser jag som en bra hoj, även om jag inte kört den så mycket än. Ingen aning om hur det är med delar. Inte svårt att få tag på vad jag vet ialla fall.
Om jag förstår det rätt så vill du utnyttja pengarna till fullo? En lite billigare hoj skulle jag satsa på, så har du lite pengar att fixa till den med. Tzr? :yoparty
 

paddesputnik

På Körskolan....
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Af1 Futura, Tungvikt 2011
RED_LiME skrev:
mm teorin kostar typ 1400kr, uppkörningen typ 800kr o om man ska ha körlektioner kostar det rätt många hundra för bara et tpar stycken... typ 10 st för 5000kr eller vafan Jerry babblade om (han som leder vår teori), tänk p åatt det är precis som bilkörket d där med teorin.. ingen lätt dans.. o om man ska låna hoj på uppkörningen så kostar det 500kr per gång... körkortet går p åen del även om man inte behöver så många körlektioner...

Förresten är TZR ingen budgethoj :mad:

:)

Men alltså har du 10 000kr till att ägga på körkortet och 20-23000 att lägga på hojjen = 33000kr sammanlagt?

jovisst men inte till mc'n, där e det bara 20-23000

ps. jag vet att tzr håller bäst :hihi .ds
 

paddesputnik

På Körskolan....
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Af1 Futura, Tungvikt 2011
cRoC skrev:
Va det sista ironiskt eller inte? Om du tittar i stickyn ett ögonblick annars :D

nä asså jag vet att tzr håller bra och att dom är biligaa i drift men vad jag hört är dom inte spec snabba =(
 

paddesputnik

På Körskolan....
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Af1 Futura, Tungvikt 2011
cRoC skrev:
Beror som alltid på vad man jämför med :) Så jätte slö är den väl inte..

asså nu menar bland dom andra "vanliga" hojarna i samhället...nsr,mito,rgf,rs osv.
 

F1skeN

bikes with speed is all you need
Gick med
5 Jun 2003
Ort
sthlm
Hoj
aprilia
paddesputnik skrev:
jag liggar ganska bra till där för...av mormor fick jag lixom 10000 till körkortet...jag har redan kört moppe i ett år och har eu körkort...så mc körkortet borde inte vara några tilllägg mer än uppkörning o teori...och mc kläder har jag redan...så det blir 20-23000 typ ti mc'n

Moppe i ett år och EU-körkort är ingenting mot vad du måste lära dig när det gäller 125:a-kort.. Både teoretiskt och praktiskt..

EU-körkortet tog man på ett par timmar, provet och "uppkörningen" ihopslaget.
Jag tvivlar på att du lär dig teorin till lätt-mc på lika kort tid och att du kan gå rakt på uppkörningen och klara det. Det är en hel del att lära sig..

Jag rekommenderar att du tar ett par körlektioner, man lär sig väldigt mycket. Det är inte populärt att glida in till uppkörningen som 16-åring utan några körlektioner i bagaget, lärarna kuggar dig hellre än att dem släpper ut dig i trafiken.

/Fredric
 

paddesputnik

På Körskolan....
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Af1 Futura, Tungvikt 2011
F1skeN skrev:
Moppe i ett år och EU-körkort är ingenting mot vad du måste lära dig när det gäller 125:a-kort.. Både teoretiskt och praktiskt..

EU-körkortet tog man på ett par timmar, provet och "uppkörningen" ihopslaget.
Jag tvivlar på att du lär dig teorin till lätt-mc på lika kort tid och att du kan gå rakt på uppkörningen och klara det. Det är en hel del att lära sig..

Jag rekommenderar att du tar ett par körlektioner, man lär sig väldigt mycket. Det är inte populärt att glida in till uppkörningen som 16-åring utan några körlektioner i bagaget, lärarna kuggar dig hellre än att dem släpper ut dig i trafiken.

/Fredric

jojo det vet jag men asså det e ju en FÖRDEL!
 

F1skeN

bikes with speed is all you need
Gick med
5 Jun 2003
Ort
sthlm
Hoj
aprilia
paddesputnik skrev:
jojo det vet jag men asså det e ju en FÖRDEL!

Jaja, absolut! Man har ju fått lite vana av att vara delaktig i trafiken. Ursäkta om jag missuppfattade! :tummenupp
 

paddesputnik

På Körskolan....
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Af1 Futura, Tungvikt 2011
F1skeN skrev:
Jaja, absolut! Man har ju fått lite vana av att vara delaktig i trafiken. Ursäkta om jag missuppfattade! :tummenupp

hur svårt är det? asså på en skala 1-10?
hur länge lästa du till det?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top