Vilket mobiltelefontillbehör skulle du vilja ha till din hoj?
Jag går en utbildning som är inriktad på mobiltelefoner, då främst content/applikationsutveckling, där vi ska göra varsitt projektarbete under ett halvårs tid ute på olika företag. Företaget jag ska till inriktar sig främst mot forskning och är därmed ganska liberala i tänkandet kring vad man kan/kan inte göra. Tanken som slog mig vara att jag ska hitta på någon ny oumbärlig pryl, för oss motorcyklister, som har någon anknytning till mobilen (och i bästa fall även utveckla den). Detta kan innefatta såväl mjukvara som hårdvara, t.ex.
(Listan uppdateras allt eftersom fler förslag kommer in)
Jag går en utbildning som är inriktad på mobiltelefoner, då främst content/applikationsutveckling, där vi ska göra varsitt projektarbete under ett halvårs tid ute på olika företag. Företaget jag ska till inriktar sig främst mot forskning och är därmed ganska liberala i tänkandet kring vad man kan/kan inte göra. Tanken som slog mig vara att jag ska hitta på någon ny oumbärlig pryl, för oss motorcyklister, som har någon anknytning till mobilen (och i bästa fall även utveckla den). Detta kan innefatta såväl mjukvara som hårdvara, t.ex.
- GPS-Larm med blåtandsstöd för ägaridentifikation.
- Ett navigationsprogram med massa användbara funktioner för alla gaturejsare.
- Ett ergonomiskt mobilskal som är stöt- och allvädersskyddat och tillåter placering av mobilen på styret. Detta skulle möjligöra att GPS-mobiler kan användas som potentiella navigatorer.
- Ett program för oss som kör cross/enduro som tar körtiden och utifrån den, modellspecifikt, håller koll på och visar vilka vårdpunkter man ska göra efter varje pass.
- Inbyggd blåtandsrouter som hanterar GPS, Intercom, Lasevarnare mm.
- Blåtandskoppling mot Tuneboy/PCIII/serviceuttag för allehanda motorvärden.
(Listan uppdateras allt eftersom fler förslag kommer in)
Last edited: