Vilken mobiloperatör har du, och är du nöjd?

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jag kör Telia, betalar en massa pengar för vad jag tycker ger mig dålig samtalskvalitet och sporadiskt dålig täckning.
iPhone använder jag mestadels, tycker vissa Android-lurar har mycket bättre samtalskvalitet, men det kanske beror på operatören, inte vet jag,
jag är bilmekaniker, inte teleoperatör.
Feedback uppskattas, vad ska jag byta till?
Stockholms innerstad.

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Hoj
FXSTBI 06
Jag kör Telia, betalar en massa pengar för vad jag tycker ger mig dålig samtalskvalitet och sporadiskt dålig täckning.
iPhone använder jag mestadels, tycker vissa Android-lurar har mycket bättre samtalskvalitet, men det kanske beror på operatören, inte vet jag,
jag är bilmekaniker, inte teleoperatör.
Feedback uppskattas, vad ska jag byta till?
Stockholms innerstad.

Kör med halebop och tycker det funkar bra. Iofs ett dotterbolag till Telia om jag förstått allt rätt, men bra mycket billigare månadsavgift osv.

Skickat från min iPad med Tapatalk

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jag har haft Halebop men tyckte att deras support via nätet var lite långsam och man fick standardsvar på alla frågor.
Skillnaden med Telia är ju att man efter 50 minuter i telefonkö får prata med en person som inte vet nåt.
Hårfin skillnad där.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Körde Tele2 innan jag fick jobbmobil ... funkade klockrent och relativt billigt , bra support och sådant , klart nöjd
Nu har jag jobbmobil , med Tele2 ... funkar lika bra där men kostar gratis

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag har Halebop, får aldrig fakturor över 200 kr, förutom efter utlandsvistelser.

I stan har det väl mindre betydelse, men om man, som jag, spenderar stor del av tiden på landet och i skogen så är det värdelöst med annat nät än Telias.

Vill du minska ned på samtalen från folk kan jag rekommendera 3, den vansinnigt irriterande musiken de spelar gör att man undviker att ringa folk med 3, allt man kan.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jag har Halebop, får aldrig fakturor över 200 kr, förutom efter utlandsvistelser.

I stan har det väl mindre betydelse, men om man, som jag, spenderar stor del av tiden på landet och i skogen så är det värdelöst med annat nät än Telias.

Vill du minska ned på samtalen från folk kan jag rekommendera 3, den vansinnigt irriterande musiken de spelar gör att man undviker att ringa folk med 3, allt man kan.
3, Telenor och Tele2 går bort, jag har lärt mig att det är Telias nät som funkar, kanske blir ett Hailbåpp-abb igen.

Heil-bop låter fan inte helt PK.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
hmmm... har helt annan erfarenhet , har haft Tele2 i många år , har faktiskt aldrig upplevt kass mottagning (i normala områden , har ej prövat på högfjället)
Supporten e vettig när man väl kommer fram , men oftast hyffsat korta köer , och hör och häpna rätt kunnig personal :tummenupp

prova vettja , dom har väll inte ens bindingstid nuförtiden

Tjejjen har TRE ... dom skulle jag sky som pest , hon har bara trassel med fakturor och fel med roaming å skit , samt att dom inte går att nå på vettigt sätt

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
hmmm... har helt annan erfarenhet , har haft Tele2 i många år , har faktiskt aldrig upplevt kass mottagning (i normala områden , har ej prövat på högfjället)
Supporten e vettig när man väl kommer fram , men oftast hyffsat korta köer , och hör och häpna rätt kunnig personal :tummenupp

prova vettja , dom har väll inte ens bindingstid nuförtiden

Tjejjen har TRE ... dom skulle jag sky som pest , hon har bara trassel med fakturor och fel med roaming å skit , samt att dom inte går att nå på vettigt sätt
Ska kolla lite på Tele2, 3 har jag aldrig varit intresserad av.

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Hoj
FXSTBI 06
Jag har haft Halebop men tyckte att deras support via nätet var lite långsam och man fick standardsvar på alla frågor.
Skillnaden med Telia är ju att man efter 50 minuter i telefonkö får prata med en person som inte vet nåt.
Hårfin skillnad där.

Ja supporten är ju lite frustrerande då man bara kan chatta eller maila med dom. Men å andra sidan så har jag aldrig upplevt något jätte problem med det trots allt.

Hade Telia innan och det vart en jävla skillnad i månadskostnad när jag bytte till halebop så då får det vara lite sämre support eftersom det vart så mycket billigare att byta.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Ja supporten är ju lite frustrerande då man bara kan chatta eller maila med dom. Men å andra sidan så har jag aldrig upplevt något jätte problem med det trots allt.

Hade Telia innan och det vart en jävla skillnad i månadskostnad när jag bytte till halebop så då får det vara lite sämre support eftersom det vart så mycket billigare att byta.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Halebop är ju halva priset jämfört med Telia, och Telia är ju knappast dubbelt så bra.
Har ni märkt att samtalskvaliten är bättre på vissa telefoner, vilka isf?

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Hoj
FXSTBI 06
Halebop är ju halva priset jämfört med Telia, och Telia är ju knappast dubbelt så bra.
Har ni märkt att samtalskvaliten är bättre på vissa telefoner, vilka isf?
Nä precis så därför kör jag med halebop istället för Telia. Dom garanterade att det skulle vara samma nät som Telia när jag bytte så därför vart det inget svårt beslut att byta.

Bara ringt med iPhone i nätet tyvärr.
Men upplever inga problem med att ringa med min iPhone 6s

Skickat från min iPad med Tapatalk

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Telia p.g.a. bäst mottagning sett över hela riket.

Glöm inte bort att luren i sig kan vara variabeln när det kommer till mottagning.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Telia p.g.a. bäst mottagning sett över hela riket.

Glöm inte bort att luren i sig kan vara variabeln när det kommer till mottagning.
Jag har bytt ofta, allmänt bättre ljud i Slamsug och Såny än ajfån, men jag vet inte varför.
Håller mig gärna till Apples produkter men det är jobbigt när folk skriker "va" hela tiden.
Märkligt är det.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Då jag bor i norrland har jag bara haft Telia och Halebop, och jag har väl kontaktakt kundtjänst ungefär 4 gånger på 20 år.

Alla dom gångerna jag har haft behov av kundtjänst har jag gått in i en teliabutik och bett dom sköta kontakten.

Bekanta och arbetskamrater har dock haft andra abb.
Telia/Halebopp funkar.
Tele2 fungerar nästan tillfredställande
3 fungerar inte alls, med dålig inomhustäckning och dålig datatrafik.

Sen finns det ju en uppsjö andra leverantörer som köper in sig i dom andras nät, där är det ju det bakomliggande nätet som spelar roll.

Ska man vara riktigt noga så samarbetar ju dom olika nätleverantörerna också, och köper täckning/kapacitet av varandra och kan på så sätt jämna ut skillnaderna.

Men rent subjektivt så funkar Telia/Halebop lika bra och är bäst här uppe
Tele2 funkar också och skulle vara mitt andraval
Tre skulle jag sky som pesten.

Hur det funkar utomlands kan ju vara intressant för dom som reser ofta, men rent generellt verkar telia/halebop funka bra men har svindyr roaming (vilket kommer att sänkas/tas bort inom EU)
Tele2 funkade också bra och verkade ha billigare roaming??
Tre har jag ingen erfarenhet av.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jo, jag har fått för mig att Telias nät är stabilast.
Tacka vet jag 450-tiden och Stockholm Radio, då ringde man upp en operatörsväxel och talade om vem man ville ringa till, för 6 kronor i minuten, in som ut.
G. Vasa

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
..och då kanske det helt enkelt inte blir mindre "vavasarunudåslutabankapåbilensamtidigtsomvipratar!!1" för att du byter marodör, kanske.

Jag är nöjd hur som haver, de har varit sega med att erbjuda sig fram på marknaden och varit det dyrare alternativet. Men på senare år så, nu har jag mer surf än jag kan göra av med och surfpotten följer med över månadsskiftena, 39.5GB i skrivande stund vilket kan vara bra att ha under semestertider om man ex. vill glo på en film när man är ute o fiskar eller så.

Enda gången jag blivit uppringd av en säljare knuten till Telia var från den fysiska Teliabutiken som jag tjöpte telefonen på och det grabben ville var att uppdatera mitt föråldrade abonnemang utan kostnad eller bindningstid men billigare månadskostnad.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Idag såg jag att jag hade full täckning på Telias 4G när jag satt på dass i stugan. Jag blev uppriktigt imponerad. Vart direkt tvungen att okynnessurfa lite bara för att det gick.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Privat kör jag Sony och Telenor, på jobbet har jag AjFån och Telia, och jag har alltid bättre ljud och täckning med privata mobilen. Tjejen har likadan mobil och Tele2, och hon har betydligt mer problem.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!