Här hemma där jag bor är det bara Tre som funkar tillfredställande. Alla andra operatörer har fläcktyfus på mottagningen. Man kan få sämre mottagning än riktigt dålig om man väljer en mobil som dessutom har dålig antenn och mottagare/sändare, men bra blir det inte. Nu har jag förvisso inte Telia, eftersom att jag strikt bojkottar dem sedan slutet 90 början av 00 nån gång pga att de ljög, dubbelfakturerade och var allmänt helt jävla dumma i huvudet. Och jag är jävligt långsint.
Telenor har jag haft, de var bra en gång i tiden, men jag slutade med dem när de började bli mer och mer lika telia. Sedan använder de ju Ericssons produkter i nätet och sina system. Det går inte.
Tele2, tja, bortser man från deras säljare så var de väl okej. Supporten svarade iaf snabbt när jag fick ringa dem, ungefär 2-3 ggr om året, och jag brukade rätt fort komma förbi first line till third line, tack vare att jag jobbat inom telekom.
Tre har jag faktiskt inte behövt kontakta supporten för än, och enda anledningen att jag har tre är att det är det enda nätet med mottagning, och de har den största datapotten på mobila bredband.