Vilken modell ska man köpa? pitpro eller annat

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Tänkte köpa en fiddy nu att bränna runt med på lite hembyggda banor.
Men vad rekomenderas, att köpa en begagnad pitpro för 4-5 tusen eller en orion o allt vad dom heter ny för 4-5 tusen?
Är pitpro bättre kvalitet eller är det samma skit rätt över?
Mvh

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Igår brände jag runt med en midsize från xpit.se, 150cc, har kört andra Fiddys men den här var det riktigt bra orr i, första Fiddyn jag kört som det går att stå och köra med.

Nu är det ju inte riktigt en fiddy då men det är iaf roligare att få plats ordentligt men ändå liten. Ska du köra på sand eller annat mjukt underlag så ska du veta att ett 10" framhjul inte funkar alls, man blir bara lack ist

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Du ska köpa min MotoVert för 10 k sådeså! :mad:

Alla polare skulle köpa fiddy men det var ju som vanligt skitprat och i stället pluggar de reklam eller nåt i filtkavajer å scarf :mad: Har inte åkt ett skit på den. Känns tragiskt att sitta själv som en förtappad 30-åring och puffa runt på en bäbishoj ute i skogen.

Last edited:

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
ngn som kan svara på den faktiska frågan om vilket som rekomenderas ur kvalitets/prissynpunkt istället?

M.Lind

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
ingen ( fiddy till salu)
ngn som kan svara på den faktiska frågan om vilket som rekomenderas ur kvalitets/prissynpunkt istället?
jag har en Pitpro-05 110 cc

Kvalitén är bättre än orion och de andra liknande. Pitpro, Ten7 och Works är de som äger marknaden just nu.

Var det ett svar på din fråga?

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
jag har en Pitpro-05 110 cc

Kvalitén är bättre än orion och de andra liknande. Pitpro, Ten7 och Works är de som äger marknaden just nu.

Var det ett svar på din fråga?

så med andra ord är det bättre att köpa en begagnad pitpro en än ny för 4000 på motorhandel.se?

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Jag hade en Zimini Extreme, riktigt schyssta dämpare och bra ram, Lite längre än t.ex dbr:en så man får plats när man kör. Iofs tyckte jag inte det va något vidare kul så jag sålde den och har nu köpt mig en riktigt Cross igen KXF 250 06:a och det är både roligare och ger mer... :)

men kolla in på http://www.edvaco.com/zimini/ samt fiddy.se

///Micke

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
så med andra ord är det bättre att köpa en begagnad pitpro en än ny för 4000 på motorhandel.se?

Pitpro är inte så förtvivlat mycket bättre, men de har iaf skapat ett märke, och den har bättre andrahandsvärde.

så mitt svar på din senaste fråga är JA!

En variabel får du dock ta med, det i att köpa något beggad som körts och (inte) servats av moppefuckon är ganska riskabelt.

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
XR1200-09
Har haft många fiddys, pitpro, tws osv, men bästa fiddyn jag haft var en crf50 med 88cc kittad då givetvis... det beror oxå vart du ska köra med den...:tungan

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Säger bara Snake pit och så köp till motard kittet deras midsizare är hur rolig som helst körde den på Borås gocart bana i somras

hur coolt är det inte med tex en sving som är urfräst ur ett enda stycke aluminium

www.Snakepit.se

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Det blev en Pitpro-06a som jag fick för 4500:-. Följde med lite trim o annat grejs också. Jäkligt fin var den så nu ska det köras

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln