Vilken motard är bäst!

masala86

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2007
Ort
Jämshög
Hoj
Husqvarna 450 SMR
okej...

formulerar om frågan...!!

vilken motard är bäst om man inte har kört så mycket innan och är medelgod förare?

pris mellan 35000 till 60000
 
Last edited:

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Du svarade själv på din fråga i Tävlings- & Träningsdiskussioner forumet!
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
vad du funderar i mellan är i korthet:
en "slö"* arbetshäst, pallar med mycket "stryck" och ändå bara rullar och rullar (DRZ)
en stark hoj men som kräver mek. (KTM)

* runt 30-35 hk på ca 140 kg om jag inte minns fel, vilket inte är så farligt i sig, rör helt klart på sig (men här på sporthoj.com lär folk inte acceptera att du köper något "under" KTM 525 typ haha)
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
pssst!

kika på nya bmw,n oså :tummenupp
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
--------------------------------------------------------------------------------

Nu när våren kommer ska jag köpa en motard.
vet inte bara vilken?

så jag undrar vilken som är bäst? Har bara körkort A med begränsning!

är lite sugen på en Suzuki drz 400 sm eller en Ktm 660/625!


Behöver lite råd och tips??

bahahaha.. nu kommer alla men husabergare säga att du ska köpa en sådan. o alla med klm av alla des slag kommer envisas om att just deras modell är bäst. osv osv... eventuelt en lite diskusion om hurivida en husa håller mer än ut ur affären eller inte kommer kanske oxå dyka upp.

jag säger att du får försöka testa lite olika o se vilken du gillar bäst. o e det bara fakta du e ute effter så finns det massor om det redan på forumet. bara till o söka.

hoppas du hittar just den som passar dej bäst. lycka till :tummenupp
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
bahahaha.. nu kommer alla men husabergare säga att du ska köpa en sådan. o alla med klm av alla des slag kommer envisas om att just deras modell är bäst. osv osv... eventuelt en lite diskusion om hurivida en husa håller mer än ut ur affären eller inte kommer kanske oxå dyka upp.

jag säger att du får försöka testa lite olika o se vilken du gillar bäst. o e det bara fakta du e ute effter så finns det massor om det redan på forumet. bara till o söka.

hoppas du hittar just den som passar dej bäst. lycka till :tummenupp


Så sant, men du vet ju vilket märke som är bäst. När ska du köpa hoj då lilla vännen? Jag kan inte tänka mig Åland utan dig mfl.

Jaa, vilken motard är bäst??? Vilken personbil är bäst? Vilken läsk eller maträtt är godast??

Till trådskaparen: Du får nog som chuka säger prova själv utifrån vad du hade tänkt göra med hojjen.
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Så sant, men du vet ju vilket märke som är bäst. När ska du köpa hoj då lilla vännen? Jag kan inte tänka mig Åland utan dig mfl.

Jaa, vilken motard är bäst??? Vilken personbil är bäst? Vilken läsk eller maträtt är godast??

Till trådskaparen: Du får nog som chuka säger prova själv utifrån vad du hade tänkt göra med hojjen.

har ju köpt ny nu :D får se om det går o ta sej till åland oxå
 

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
mm
Hoj
en sak med 2hjul
Hur långt är ett snöre?

Just answer the question:gnissla
Vadå tro du att alla motorcyklar är lika bra?
T.ex ktm 450 sx/sm vs husaberg 450: Dom är inte lika bra för det måste ju finnas en liten, liten sak som gör att den ena är bättre och den andra är sämre?
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Just answer the question:gnissla
Vadå tro du att alla motorcyklar är lika bra?
T.ex ktm 450 sx/sm vs husaberg 450: Dom är inte lika bra för det måste ju finnas en liten, liten sak som gör att den ena är bättre och den andra är sämre?
Vad är det du menar med "bra" isåfall?Okej då,Husaberg ÄR bättre än KTM.Är du nöjd med svaret?:)
 

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
mm
Hoj
en sak med 2hjul
Vad är det du menar med "bra" isåfall?Okej då,Husaberg ÄR bättre än KTM.Är du nöjd med svaret?:)

Jag vill bara säga att alla motorcyklar inte kan vara lika bra!:)
Sen finns det säkert någon hoj som är bäst men det är ingen som vet vilken!
 

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Ort
Mullsjö.
Hoj
HD Bobber -06
Just answer the question:gnissla
Vadå tro du att alla motorcyklar är lika bra?
T.ex ktm 450 sx/sm vs husaberg 450: Dom är inte lika bra för det måste ju finnas en liten, liten sak som gör att den ena är bättre och den andra är sämre?

Vad jag menar är att man inte kan lägga ut en tråd, med frågan vilken motard är bäst? Alla tycker ju helt olika....Trådskaparen får ju i så fall ange sina krav, va han ska ha hojjen till. Va det får kosta osv osv osv.....Menar inte att vara dryg, men hur många sånna här trådar finns det inte??? :confused:
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
bahahaha.. nu kommer alla men husabergare säga att du ska köpa en sådan. o alla med klm av alla des slag kommer envisas om att just deras modell är bäst. osv osv... eventuelt en lite diskusion om hurivida en husa håller mer än ut ur affären eller inte kommer kanske oxå dyka upp.

jag säger att du får försöka testa lite olika o se vilken du gillar bäst. o e det bara fakta du e ute effter så finns det massor om det redan på forumet. bara till o söka.

hoppas du hittar just den som passar dej bäst. lycka till :tummenupp
Haha det var det bästa inlägg ja någonsin läst :tummenupp
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
--------------------------------------------------------------------------------

Nu när våren kommer ska jag köpa en motard.
vet inte bara vilken?

så jag undrar vilken som är bäst? Har bara körkort A med begränsning!

är lite sugen på en Suzuki drz 400 sm eller en Ktm 660/625!


Behöver lite råd och tips??

Jag tyckte Sukkan var för slö - man blir lätt bortskämd när man kommer från sporthojsträsket - och för tillfället är jag inte beredd att meka så mycket som en Husa eller en EXC så då köpte jag mig en 625:a. Har inte blivit besviken än... :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top