Vilken motard ska man ha??????

Filip83

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
KTM 660-04
Tjena gubbar!!

Jag är i bytar tagen från sporthoj till motard...kostar fan så mycke nu när trafiken höjs...ni vet vad jag menar!
Jag ska skaffa motard tänkte jag, men vad ska man ha?
Funderar på en 640 eller en 525:a, har förstått att en husabergare är mycket meck me så en sån vill jag inte ha, trots att dom går som f.....n...
Vad ska man skaffa sig, där det inte behövs att man ligger mer under hojen än sitter på den, så att säga jag vill köra och ha sköj.....
Kan det funka me en 640 då eller är den för ¨tråkig¨?

Jag vill ha råd, vad som är grymmast o köra i förhållande till att mecka ....

tack för svar!

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
Tycker du ska släppa både husa och KTM 525. Kolla på KTM´s LC4 program, så menar jag 640/625/660. Väldigt snabbt om de tre 640 samma hoj som 625 men med större tank/sadel och vaccumfugge. 625 och 660 har Keihin FCR41 som ger ett bra mycket rappare intryck. 660 har dessutom mer kubik och annan kam.. 640 är mest komfort medans 660 är brutalast.. Tyvärr saknar 660 elstart vilket är jääävlgt uppskattat.. MEN alla dessa modeller är jäkligt lättstartade med kicken om dom är rätt inställda och med rätt teknik osv.. Så det är nog som vanligt den egna smaken som avgör ;) Kolla på nyare än 03 då kom större bromsar och annan topp "hoghflow"

Ett tips, kolla in supermotard delen är på SH, där finns huuur mycket info som helts om dessa. :tummenupp

Provkör och testa dig fram och lycka till med köpet!! ;)

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Eller så skippar du KTM helt och hållet å köper Honda XR650R med motardkitt. Nästintill skottsäker motor men ändå med rimlig effekt...:yoparty

Filip83

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
KTM 660-04
Tycker du ska släppa både husa och KTM 525. Kolla på KTM´s LC4 program, så menar jag 640/625/660. Väldigt snabbt om de tre 640 samma hoj som 625 men med större tank/sadel och vaccumfugge. 625 och 660 har Keihin FCR41 som ger ett bra mycket rappare intryck. 660 har dessutom mer kubik och annan kam.. 640 är mest komfort medans 660 är brutalast.. Tyvärr saknar 660 elstart vilket är jääävlgt uppskattat.. MEN alla dessa modeller är jäkligt lättstartade med kicken om dom är rätt inställda och med rätt teknik osv.. Så det är nog som vanligt den egna smaken som avgör ;) Kolla på nyare än 03 då kom större bromsar och annan topp "hoghflow"

Ett tips, kolla in supermotard delen är på SH, där finns huuur mycket info som helts om dessa. :tummenupp

Provkör och testa dig fram och lycka till med köpet!! ;)

Tack för denna mycket värdefulla info!!
Får ta o bli provkörning nästa vecka...:D

Svedenblad

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Univega 21vxl -96
Ett intressant tips om du vill bräcka alla moppar är annars att köpa en KTM Endura 950 med motarddäck. Sen skiftar du bara när du vill köra i skogen

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
drit i 640, skaffa 625/660 så spar du några tusenlappar när du byter fugge/system.

Picco

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
zx10r -05 (lime)
Motard

Hej!
Av erfatrenhet hade jag satsat på en Aprilia (har effekten som en Husaberg, men meckandet som en KTM) Grymt!
Är för visso rätt så dyr, då den endast finns i begangnat från -07.
Om du är ute efter ett annars bra begangnat tips, skulle jag varmt rekommendera KTM 660SM eller en Honda i 600cc.
:yoparty Trevlig helg

Tjena gubbar!!

Jag är i bytar tagen från sporthoj till motard...kostar fan så mycke nu när trafiken höjs...ni vet vad jag menar!
Jag ska skaffa motard tänkte jag, men vad ska man ha?
Funderar på en 640 eller en 525:a, har förstått att en husabergare är mycket meck me så en sån vill jag inte ha, trots att dom går som f.....n...
Vad ska man skaffa sig, där det inte behövs att man ligger mer under hojen än sitter på den, så att säga jag vill köra och ha sköj.....
Kan det funka me en 640 då eller är den för ¨tråkig¨?

Jag vill ha råd, vad som är grymmast o köra i förhållande till att mecka ....

tack för svar!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hej!
Av erfatrenhet hade jag satsat på en Aprilia (har effekten som en Husaberg, men meckandet som en KTM) Grymt!
Är för visso rätt så dyr, då den endast finns i begangnat från -07.
Om du är ute efter ett annars bra begangnat tips, skulle jag varmt rekommendera KTM 660SM eller en Honda i 600cc.
:yoparty Trevlig helg

Vilken erfarenhet snackar du om då?? Effekten är mer än Husan, däremot så är serviceintervallen nästan som Husan (15h) INTE som KTM
Och så finns det även beggade 06:eek:r

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Finns bara en motard värd namnet ;)

Billig i försäkring är den oxå :tummenupp

hypermotard.jpg

resize_of_110241sd8.jpg

Nyheter