Vilken motard ska man köpa??

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Yamaha R1
Snart e sommarn här dags o byta motard..
nån som vet hur 525 exc är? har hittat en -04 med dubb däck vanliga däck,, och motard däck,, Va o kika på nya 660 gillade inte alls den,, tycker den ser för klumpig ut lite duke stuk med båda dämparna där bak :va
Är sugen på crf450 04 också men finns inte många ute på annons..
 

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Ort
Umeå
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
Du verkar ju veta vad du vill ha.. så varför fråga..? :p antingen en 525:a eller en crf.. bara å handla! du ser ju sen hur den är! men ingen av dom är nog en särskilt dålig affär.. :banana
 

Boost 2

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Ort
kramfos
Hoj
Xr650 sm turbo
Shunon skrev:
Snart e sommarn här dags o byta motard..
nån som vet hur 525 exc är? har hittat en -04 med dubb däck vanliga däck,, och motard däck,, Va o kika på nya 660 gillade inte alls den,, tycker den ser för klumpig ut lite duke stuk med båda dämparna där bak :va
Är sugen på crf450 04 också men finns inte många ute på annons..
Köp kTM,en!! Oproblematiskare maskin i sin klass finns ej :tummenupp
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
525 eller crf, tja... har du provkört?
Beror mkt på vad du gillar, en del säger att KTM håller bättre, en del att Hondan gör det, men vad är rätt? CRF är lite snärtigare motormässigt, som en KTM 450, fast mer... himla kul, dessutom låter den fint.
525 är underbar, bra mellanregister och skaplig peak.
sen tror jag att chassit är det som avgör hur snabb man är om man inte snöat in sig på en viss motorkaraktär.
Båda är kanonhojar om de är skötta på rätt sätt, serva och håll efter så har du kul länge!
MItt tips är att testa och välja efter känslan du får.
EDIT: om man ser till originalfjädring så tycker iaf jag att CRF är bättre...
Men det går ju att kitta... :) (EDIT: IGEN: eftersom CRF bygger på crossmodellen och du pratade om EXC, SX är en annan femma)
 
Last edited:

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Ort
sthlm
Hoj
R1
Det verkar som att alla pratar så gott om KTM och att det är så bra kvalitet och så jämfört med crf:en sen frågade en polare ett cross proffs! (nämner inga namn) vad han tyckte.. han sa KÖP inte KTM för de inte håller å då jämfört med hondan... kan det vara så att folk snackar så bra om KTM här bara för attt dom e mycket vanligare som motard hojjar å dom flesta här kör motard..?
man blir bara konfunderad

jag blev jävligt konfunderad iaf.. så jag köpte båda :tuttar
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
fattaliano skrev:
Det verkar som att alla pratar så gott om KTM och att det är så bra kvalitet och så jämfört med crf:en sen frågade en polare ett cross proffs! (nämner inga namn) vad han tyckte.. han sa KÖP inte KTM för de inte håller å då jämfört med hondan... kan det vara så att folk snackar så bra om KTM här bara för attt dom e mycket vanligare som motard hojjar å dom flesta här kör motard..?
man blir bara konfunderad

jag blev jävligt konfunderad iaf.. så jag köpte båda :tuttar


Och vad tycker DU?
Är man sponsrad när man kör på elitnivå så är det nog skitsamma ang reservdelar bara hojen håller under tävlingarna eller har jag fel? :va
 

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Ort
sthlm
Hoj
R1
motardnisse skrev:
Och vad tycker DU?
Är man sponsrad när man kör på elitnivå så är det nog skitsamma ang reservdelar bara hojen håller under tävlingarna eller har jag fel? :va

haha vad jag tycker?? har ingen aning.. har bara startat båda knappt kört 500 meter med nån av dom.. jo det stämmer det du säger men han skulle ju ge ett råd till polarn tror han tänkte på att han inte var sponsrad.. men jag vet inte.. jag får känslan av att hondan är rett mycket smidigare. sen kan jag tänka mig att hondan behöver servas mer. Frågan är bara om man verkligen ska lyssna så mycket på vad alla säger om sånt här eftersom jag antar att man helst inte snackar skit om det man har även om man tycker att man är jääättte objektiv så tror jag knappast det...

vad kör du förresten??
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Fråga någon som kör honda så är honda bäst. Fråga någon som kör ktm så är ktm bäst. Fråga någon som kör... inte många som har något negativt att komma med om det de själva kör.
 

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Ort
sthlm
Hoj
R1
acura skrev:
Fråga någon som kör honda så är honda bäst. Fråga någon som kör ktm så är ktm bäst. Fråga någon som kör... inte många som har något negativt att komma med om det de själva kör.

det var ju precis vad jag sa.. å det verkar iaf som flest kör KTM här iaf.. det är därför man inte bara ska lyssna på vad alla säger här när man ska köpa hoj.. utan fråga lite folk som är mer opartiska och verkligen vet.. det här e ju inte direkt ett cross forum heller.. och det är ju antagligen fler som kör KTM motard än crf motard :4skrika :tungan
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
jesseboy skrev:
525 eller crf, tja... har du provkört?
Beror mkt på vad du gillar, en del säger att KTM håller bättre, en del att Hondan gör det, men vad är rätt? CRF är lite snärtigare motormässigt, som en KTM 450, fast mer... himla kul, dessutom låter den fint.
525 är underbar, bra mellanregister och skaplig peak.
sen tror jag att chassit är det som avgör hur snabb man är om man inte snöat in sig på en viss motorkaraktär.
Båda är kanonhojar om de är skötta på rätt sätt, serva och håll efter så har du kul länge!
MItt tips är att testa och välja efter känslan du får.
EDIT: om man ser till originalfjädring så tycker iaf jag att CRF är bättre...
Men det går ju att kitta... :) (EDIT: IGEN: eftersom CRF bygger på crossmodellen och du pratade om EXC, SX är en annan femma)


Mjaha, så nu är vi totalt partiska? eller???

'
som sagt, prova köra, välj vad du gillar...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
fattaliano skrev:
haha vad jag tycker?? har ingen aning.. har bara startat båda knappt kört 500 meter med nån av dom.. jo det stämmer det du säger men han skulle ju ge ett råd till polarn tror han tänkte på att han inte var sponsrad.. men jag vet inte.. jag får känslan av att hondan är rett mycket smidigare. sen kan jag tänka mig att hondan behöver servas mer. Frågan är bara om man verkligen ska lyssna så mycket på vad alla säger om sånt här eftersom jag antar att man helst inte snackar skit om det man har även om man tycker att man är jääättte objektiv så tror jag knappast det...

vad kör du förresten??

Kör inget nu för tiden då radhus mm sväljer de mesta av pengarna tyvärr, men 2006 då jäklar har jag en hoj. Om du tänker på det som står under min avatar så är det min gamla moppe från -57 med flintamotor som gäller! :)

Honda är nog ett säkert kort likaså Ktm men man ska nog välja med hjärtat och ta det som kommer. Det är så ungefär Husaberg killarna/tjejerna tänker! Man ska ta det som känns bäst och de vet om att den behöver underhåll som alla andra hojar. Alla fyrtaktare har blivit så högvarviga den senaste tiden därför slits saker mer, alla märken har sina svaga punkter. Absolut INGEN hoj är felfri om man nu ska ha en högprestanda hoj! Om man bara är en amatör som kanske inte fullgasar så fungerar båda hojarna säkert alldeles utmärkt. Ta och kolla på denna länk t,ex http://www.off-road.com/dirtbike/features/2004/bigbikes Den handlar nog lite mer om cross/enduro hojar men tar upp lite saker om vilken hoj man ska välja!
 
Last edited:

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
bra grej där, motardnisse.
som sagt, de som gilar KTM rekommenderar det, de som gillar Honda rekommenderar det. bäst att göra sig en egen upfattning.
Jag gillar båda.
Kör KTM.
suger.(som förare)
har kul.

gå efter vad du tycker verkar kul!
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top