Har kört både Husa 650 -08, KTM 640 -06 samt nu KTM 660 -04 och jag rekommenderar 660 om man vill ha bra med kräm och vettiga seviceintervaller.
Självklart så var ju Husan den mest ultimata racecykeln, men då skulle den servas ofta. Nu var inte det några större problem eftersom oljebytet med filter gjordes på 15 minuter. Dock så ska ju motorn klyvas efter ca 100 timmar och då blir det mer bök.
640 från -06 var en skön motatd som man satt bra på, men den var lite för klen. Jag bytte förgasare, slängde på Acraslipon och öppnade luftburken vilket gjorde en hyffsad skillnad, men jag tyckte inte det räckte ändå.
660 från -04 som jag har nu är min klara favorit. Pigg som ett troll och riktigt rolig att busa med. Funkar bra att åka till och från jobbet med (14 mil) tur o retur, men vägen är alldeles för tråkig. Den passar bäst på slingriga småvägar. Jag har bytt till Acras halsysten samt, bestyckat om förgasaren. Vilken enorm skillnad. Trodde inte att effekten skulle öka så pass mycket. Har nu beställt en racekam som ska på till våren. Denna cykel har jag inte ens haft en tanke på att byta ut.
Satsa på en 660 från -03 och hoppas på att hitta en under 30K vilket jag tror kan bli svårt. -03 och -04 verkar hamna mellan 30-40K beroende på skick och utrustning som följer med.