Vilken motorcykel bör jag köpa?

Marre13

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Ort
Härnösand
Hoj
morsans cykel
Japp 110%, har märkt nått som hänger och dinglar mellan benen så jag är rätt så säker.

Då blir det väll kanske en Tzr då. Iaf om jag hittar någon som inte är allt för långt bort. Nån som har koll på vad det kostar att frakta en motorcykel med billigaste sättet?

/Martin
 

Solid snake

Guest
Marre13 skrev:
Japp 110%, har märkt nått som hänger och dinglar mellan benen så jag är rätt så säker.

Då blir det väll kanske en Tzr då. Iaf om jag hittar någon som inte är allt för långt bort. Nån som har koll på vad det kostar att frakta en motorcykel med billigaste sättet?

/Martin

Säger bara släp, kostar max 500 minst 200. :tummenupp


EDIT: Annars om du har körkort så kör du hem den.
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
CayLe skrev:
Du ska nog se att majoriteten köper sina grejer genom svenska butiker.

Köp heldre en gammal rd så man har råd med schyssta skyddskläder, istället för tvärtom. Säkerhet är inget man ska snåla på.


visst, har man pengar så... men det finns tyska prylar som är säkra med :tummenupp bara för att det är lite billigare så behöver det inte vara skit eller sämre på säkerheten :tungan . Men om han nu hade 20papp så kan han lägga 8-12tkr på en tzr och lägga dom andra 8-12tkr på skyddskläder :banana men det löser sig nog :) men du kan ju köpa min om det kan vara av intresse :tungan
http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=7870 annars finns det många tzr`er runt om i sverige :tuttar
 

TheAprilia

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
Härnösand
Hoj
Aprilia Futura -91
CayLe skrev:
Du ska nog se att majoriteten köper sina grejer genom svenska butiker.

Köp heldre en gammal rd så man har råd med schyssta skyddskläder, istället för tvärtom. Säkerhet är inget man ska snåla på.

Ja köpte mitt skinnställ, ryggskydd och skor i sverige... o de va bannemej inga 10 k :)
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
Ifall du bor i södra sverige och har möjlighet att köra ner i Tyskland och handla hoj så rekomenderar jag det jävulskt mkt.
Jag köpte min TZR -99 i Tyskland för 20 000kr rakt av och hojen var i mkt fint skick. Men sen kommer ju lite kostnader för frakten med... Jag betalade en snubbe från forumet 5000kr så åkte han ner och kollade på den o ringde o berättade vad som bra/dåligt med den och testkörde den, sen köpte han den o fraktade hem den, så samma dag som han ringde och berättade om den kom han hem till mej o lämnade den. Riktigt smidigt köp.

Men Tyskland är bra ifall du vill komma undan billigt, eller köpa en hoj som kostar mkt pengar i Sverige, billigare.
 

NSR_ERnsT

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Ort
JKPG
Hoj
...
tzr:en håller ihop bra... en riktigt skön hoj som man kan åka längre sträckor med utan att behöva oroa sig för haveri... har kört tzr:en ungefär en säsong nu och det värsta som hänt är att bakdäcket har behövt pumpas....
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
CayLe skrev:
Du ska nog se att majoriteten köper sina grejer genom svenska butiker.

Köp heldre en gammal rd så man har råd med schyssta skyddskläder, istället för tvärtom. Säkerhet är inget man ska snåla på.

en gammal rd kan väll göra så du vurpar?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top