Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Min lista är ju nästan oändligt lång.
Första spontana svaret skulle väl kanske vara en v-due, men samtidigt tror jag inte den är tillräckligt tillförlitlig för att sätta upp på önskelistan. En KTM 1290 har jag ju suktat efter sen den kom men den är lite högre i pris än den division jag brukar spela i.
Där kanske en äldre fighter är mer sannolikt inköp till samlingen, kanske en gammal gixxer eller en bandit 1200.
Senaste hojen jag ångrar att jag inte köpte var en V-max för 30k i höstas, det är en hoj som inte intresserat mig förrän jag i somras fick provsitta och torrgasa en, då föll jag lite till föga för glidarträsket.
En gammal GP hoj från de sista åren med 2t 500cc vore ju nåt, och kanske en 250 också... Om man nu får drömma utanför sina ramar.
Till crossbanan söker jag ett KTM-chassi från 2011 eller senare till min KX500-motor.
Och så söker jag efter en WR eller DT 200 för att ta motorn till ett gammalt YZ125-chassi, den motorn kanske jag rent av hittade igår...
Till crossbanan skulle jag ju helst äga en hoj från varje kategori från senaste årsmodell men det är över min årsbudget så ett lite mer realistiskt mål är väl att äga en från varje kategori (125, 250, 450, 500 2t och 4t) men av äldre årsmodell som inte sjunker i värde. Jobbar vidare på det målet...
Tror jag avslutar listan här...
Första spontana svaret skulle väl kanske vara en v-due, men samtidigt tror jag inte den är tillräckligt tillförlitlig för att sätta upp på önskelistan. En KTM 1290 har jag ju suktat efter sen den kom men den är lite högre i pris än den division jag brukar spela i.
Där kanske en äldre fighter är mer sannolikt inköp till samlingen, kanske en gammal gixxer eller en bandit 1200.
Senaste hojen jag ångrar att jag inte köpte var en V-max för 30k i höstas, det är en hoj som inte intresserat mig förrän jag i somras fick provsitta och torrgasa en, då föll jag lite till föga för glidarträsket.
En gammal GP hoj från de sista åren med 2t 500cc vore ju nåt, och kanske en 250 också... Om man nu får drömma utanför sina ramar.
Till crossbanan söker jag ett KTM-chassi från 2011 eller senare till min KX500-motor.
Och så söker jag efter en WR eller DT 200 för att ta motorn till ett gammalt YZ125-chassi, den motorn kanske jag rent av hittade igår...
Till crossbanan skulle jag ju helst äga en hoj från varje kategori från senaste årsmodell men det är över min årsbudget så ett lite mer realistiskt mål är väl att äga en från varje kategori (125, 250, 450, 500 2t och 4t) men av äldre årsmodell som inte sjunker i värde. Jobbar vidare på det målet...
Tror jag avslutar listan här...