Vilken motorolja använder du?

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
vet någon en bra 10W-40 olja för MCdå? (står på oljelocket att det ska vara det)

Hittar bara Scooter 4T delsyntetisk med 10W-40, men jag vill ha helsyntetisk. :va

Dr.Bike

Guest
Står på oljelocket...
Ja det locket ska passa klimatet över hela världen, så bekymra dig inte över det där. Planerar du inte att köra ner till nollgradigt så kan du gå upp i viskositet med fördel sommartid.

Köp du en 15w eller 20w-40 till 50.

gsxrpower

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
GSX-R1000 K5
Mares skrev:
vet någon en bra 10W-40 olja för MCdå? (står på oljelocket att det ska vara det)

Hittar bara Scooter 4T delsyntetisk med 10W-40, men jag vill ha helsyntetisk. :va

Motul och Shell har helsyntetisk 10w-40, men det är nog ingen fara att gå upp i viskositet.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Mares skrev:

Om du vill ha Shell så heter deras bästa helsyntet Advance Ultra. Jag kör mina hojar med den i 10W-40. Fungerar fint med kopplingen.

Gick med
12 Jul 2003
Hoj
The Beast
heliac skrev:
På turbohojen körde jag Putoline Sport 4. Efter ett byte till nån motsvarande Silkolene började kopplingen slira vid full boost. Gjorde rent lamellerna och hällde i Sport 4 igen å då vart det ok.

Så det blir Putoline Sport 4 i fortsättningen. Klart att det finns andra oljor som oxå funkar men jag orkar inte prova...
Kör med Castrol R4 för tillfället(spons),har funkat kanon.
Dock på crosstiden åkte vi med Putoline då en god vän är importör av smörjan :D
Funkade sjukt bra och precis som Heliac sa var det många med kopplings problem som löste sig enkelt genom byte till Putoline.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...