Vilken Mus ska jag köpa?

Peanutboy

Kawaski
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
ZX-10R 2006
Behöver en ny mus! Antingen en trådlös med dockningsstation så man slipper byta batterier stup i kvarten.... eller en mus med sladd!

Vad rekomenderar ni? Spelar inga spel mest "slö" surfning på nätet!

Länka gärna till bra möss?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Du ska ha en Logitech MX1000 och inget annat!
Stora händer?
Jag har lite större än normalt och skönare (mekanisk) mus får man leta efter.
Andra jag testat :)brynad) har varit alldeles för små så man får hålla den med fingrarna liksom istället för handflatan.

Batteritiden är riktigt bra dessutom, håller ledigt en vecka med normalt datoranvändning.

Köp! :tummenupp

http://se.pricerunner.com/pi/110-22...X1000-Cordless-Laser-Mouse-produktinformation

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Så länge du sitter vid datorn och använder musen finns det ingen anledning att köra trådlöst.
Jag rekommenderar Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0. Det är världens överlägset bästa spelmus och den är riktigt skön att hålla i och att styra runt. Precisionen är otroligt bra. Den kostar dessutom endast 300 kr.

Peanutboy

Kawaski
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
ZX-10R 2006
Så länge du sitter vid datorn och använder musen finns det ingen anledning att köra trådlöst.
Jag rekommenderar Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0. Det är världens överlägset bästa spelmus och den är riktigt skön att hålla i och att styra runt. Precisionen är otroligt bra. Den kostar dessutom endast 300 kr.

Nu är en Intellimouse beställd från NetOnNet. 337:- med frakt.

Hoppas nu jag blir nöjd :)

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Nu är en Intellimouse beställd från NetOnNet. 337:- med frakt.

Hoppas nu jag blir nöjd :)

Det hoppas jag med!
Jag har själv en sådan och alla mina kompisar som är noga med musen har också en. Svenska landslaget i CS har länge kört med den, jag är dock inte säker på att de fortfarande gör det.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

En sån där har jag provklämt på men tyckte den var alldeles för låg.
Man har fingertopparna på den istället för att vila handflatan, eller är det jag som är skapt helt konstigt :confused:

Nåväl, smaken är som baken. Godast i mitten.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
En sån där har jag provklämt på men tyckte den var alldeles för låg.
Man har fingertopparna på den istället för att vila handflatan, eller är det jag som är skapt helt konstigt :confused:

Nåväl, smaken är som baken. Godast i mitten.

Jag upplever inte att den är för låg. Vissa Logitech-modeller är ju typ 30 cm höga, det tycker jag är värre. Men det är nog en vanesak vilket som är bekvämt. Jag har kört många olika möss i mina dagar och alla har känts lite skumt i början. Efter ett tag vänjer man sig och tänker inte så mycket på det längre. Nu när jag tänker efter minns jag att tyckte att IntelliMouse Explorer 3.0 kändes stor och platt i början. Men nu är det den mus som jag tycker är absolut skönast att hålla i av alla som jag har testat.

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Har just bytt från Razor Diamonback till Logitech G5 och är nöjd som fan!!
Om du ska lira så rekomenderar jag en G5á

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Jag inhandlade trådlöst ifrån M$ i Mars, SUVERÄN batteritid, använt varje dag sen dess och inga batteribyten so far!

Riktigt flashigt namn också ;p Microsoft wireless laser mouse/keyboard 6000

Det ni :tummenupp

Dark_Messenger

Guest
Beror nog lite på vad du ska använda den till primärt. Är du en spelare är ju en mus med hög upplösning att föredra samt kanske med gammal hederlig sladd..? Håller du på med bildbehandling o likn kanske en mus med en triljon knappar och snabbreglage kan vara the shit..!?

Har en razorback jag är tvärnöjd med. Hade den inte sladd så vore det den ultimata musen tycker jag. Tyvärr kommer man nog inte ifrån sladd när man pratar "driftsäkerhet" på möss..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är det inte olagligt att köpa mus?

(förlåt, kunde inte låta bli)

En skön mus är viktig för trivseln, om man som jag håller på flera timmar i sträck...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
jag säger Razor Diamondback (Tempest Blue) oavsett vad du gör med datorn. Jag och tre kompisar använder oss av den, ingen som har det minsta klagomål, en är en ordentligt inbiten gamer, en är en nätsurfare och jag och en till sitter på Mac och arbetar främst med datorerna (webb, grafik osv.).

störtskön mus!

Lugn: skratta på du bara, men mycket troligen skrattar dom otroligt mycket mer på vägen till banken än vad du gör hehe :tungan ;)

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750

Lugn: skratta på du bara, men mycket troligen skrattar dom otroligt mycket mer på vägen till banken än vad du gör hehe :tungan ;)

Det spelar (pun intended) ingen roll om dom blir skitrika på kuppen - det är fortfarande störtnördigt.

-"Tjena bruden, jag är svensk mästare i TV-spel. Ligga?"
:tungan

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Kör själv med mx518, mycket nöjd med den. :tummenupp
Har även provat Razer Deathadder, också det är en mycket skön grunka enligt mig.:)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln