Ey. Tänkte köpa mig en julklapp.
Kikar på Samsungs ES7005 resp 8005 serier. De verkar VÄÄLDIGT snarlika, förutom att Den dyrare 8005 (55") kostar 6k mer än den billigare 7005. Annan design på foten samt att den dyrare har "Micro Dimming Ultimate" medan den billiga har Micro Dimming Pro. Vad det nu är. 6k lixom?
Om ingen har nåt att invända så får det bli den billigare.
Hur mycket ska man behöva pynta för en tv jävel för att få ljudutgångar? Om det ens finns, majoriteten verkar bara ha ingång.
Optisk ut brukar väl finnas?
Det har jag.
Men av nån anledning så får jag inte ut nån ljud när jag kopplar optisk kabel till min förstärkare.
Kan det bero på att jag tar mina tv kanaler via antennsladd?
Njae, du bör få ut ljud ändå.
Du måste inte slå på optiska ingången på stärkaren då?
Beror väl på om du vill ha en plasma eller lcd? Själv kör man en Panasonic plasma G30 och är riktigt nöjd. Var först inne på att köpa en lcd men dessa har en hel del problem med bla clouding som gjorde att jag valde bort dessa. Se du mkt på film så är det plasma som gäller, iaf enligt mig.
Nu blev det en Slamsug då Sonyn inte gick att få tag på och den lever upp till namnet. Skall per omgående nyttja det öppna köpet, för fy fan vilken skitpryl..
Maken till "bleeding" / "clouding" har jag aldrig sett. Deras kvalitetskontrollanter är förmodligen blinda dansmöss.. När bilden är mörk är allt flammigt av ljusa fält stora som kaffekoppar.
UE46ES67xx är modellen, undvik.
För hitta nå annat. 7-8kkr. Tips, mottages, tacksamt.
Där ser man. Jag kör med nästan samma modell (UE46ES6575) och är riktigt nöjd.
Kan inte tänka mig att det skiljer så mycket mellan dessa modeller. Det är nog mer troligt att jag antingen ser sämre, eller är mindre kräsen. Jag gick trots allt från en 7 år gammal 32" LCD, så allt var ett uppköp för mig.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|