Vilken Qstarz GPS laptimer?

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Hehehe, måste ju bara svara på detta. Ni som sitter med Apple och skriver skit om saker ni inte får att funka med den måste ju vara totalt okunniga. Att ni ens klarar av att skriva ett inlägg här på SH är förundransvärt då det är mer kompliverat än en iPhone tex. ;)
Se nu inlägget som lite ironi, det gav mig ett gott skratt att läsa det quotade inlägget bara :)

Är själv på jakt efter en puck till min iphone och Harrys LT. Fick lite tips om bra märken på falken men har glömt namnen på dom redan. Själv tänkte jag satsa på en trådad puck och ingen blåtand. Vad finns det för märken etc. Nån sm har en själv som kan rekommendera en åt mig?

Med vänlig hälsning, Rejvis

Jag får hålla med om att det är väldigt frustrerande att man inte kan para ihop bluetooth grejer med iPhone och iPrylar men kan dessvärre inte bortse från faktumet att alla iProdukter funkar alltid utan klydd, ivf för mig. Kollar man folk som har Nokia och andra så får de lämna in sina telefoner på service stup i kvarten för att de buggar ur och bara allmänt slutar fungera.

Är och troligen förblir iAnhängare ett tag till och får väl pröjsa extra för en laptimer i väntan på att iApple låser upp blåtanden!

Så vilken puck ska man ha för en rimlig peng? Till PC då. ;)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Hajar nån vad detta går att använda till?
Är liksom ute efter nåt som kopplas med hjälp av blåtand till min Iphone 5 för att få en mer exakt position i syfte som GPS laptimer med hjälp av en app :)
Med kass engelska och ej så kunnig inom ämnet vänder jag mig till de mer som förstår sig på detta. Ganska säker på att fler dessutom är intresserade :D

Den loggar i alla fall 10Hz :)

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330829386889

http://bad-elf.com/products/be-gps-2200/

Hittade en annan produkt som sägs också logga upp till 10Hz, men förstår inte om det är en tillbehör till produkten ovan eller om det är en egen produkt som gör att Iphonen loggar ens position upp till 10hz genom denna?

http://bad-elf.com/products/be-gps-1000/

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Loggningshastigheten är en hårdvarugrej och går inte att låsa upp i programvaran. Skall du få äkta 10Hz behöver du extern pryl.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Loggningshastigheten är en hårdvarugrej och går inte att låsa upp i programvaran. Skall du få äkta 10Hz behöver du extern pryl.

var ju därför jag länkade till dessa produkter och företag för att kolla med er kunniga om denne externa pryl gör detta.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Mailat Bad-Elf support och frågat om deras produkt kräver jailbreak eller funkar direkt ur boxen med apple´s produkter. Samt om denna uppnår 10Hz.

På deras hemsida under support fliken poängterar de även att denna Gps Receiver funkar med 4 olika appar där en av dessa appar är Harrys Laptimer som man hört gott om!

Detta svaret fick jag på mailen:
"There is no need to jailbreak your phone to make either of our devices work. The PRO currently logs at 10hz, as of a FW update that went out this morning. The user defined rates with our device are 1,2,4,5,and 10hz - you can set that to where you want.

Hope this helps,

Best Regards,
John"

Så ni som inte vill jailbreaka er telefon men ändå kunna ha en gps receiver är detta för er!

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
varför inte bara köpa en vanlig laptimer som man vet funkar slipper man dessutom krascha sönder sin telefon?? Jag har både gps pucken och laptimern med färg display från qstar bägge funkar skit bra inte försökt koppla ihop med nån telefon utan brukar kolla i datorn efter passet när jag körde med bara pucken

Last edited:

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
varför inte bara köpa en vanlig laptimer som man vet funkar slipper man dessutom krascha sönder sin telefon?? Jag har både gps pucken och laptimern med färg display från qstar bägge funkar skit bra inte försökt koppla ihop med nån telefon utan brukar kolla i datorn efter passet när jag körde med bara pucken

Jo egentligen var det så jag ville ha det, en riktig laptimer. Men som student var det svårt att prioritera MC intresset först. Men vann en Qstarz LT-6000 på ebay aktion så nu sitter jag ivrig hemma och väntar på att få den :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning