Vilken RoadRunner mötte du först?

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Vilka var de första RoadRunners du träffade?
Vem lotsade dig in i det hela?

Den första jag träffade var Krypto. Fast på den tiden visste jag ju inte att han var Krypto, på den tiden var han Clas-från-Dannes-jobb för mig.
Efter lite tips och övertalning(var inte svårövertalad precis), från Krypto och WestW,(Danne), tog jag mig till Rörken en måndag.... :tummenupp
Jag tyckte mkt bra om alla människorna jag träffade och förbluffades över hur många som kände igen en från sporthoj.com :eek: :D

Och... ja.. vad säger man?
Here I am :rock

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Den första var Lemon. Han presenterade mig sedan för U-A Loranga och Dino när jag gästade Rörken.

Sedan fortsatte det... Se hur det blev! :rock

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tja, en del känner jag ju sedan långt innan (SMC:are bl.a.) och andra har man träffat först nu under våren och sommaren. I Sporthojs-anda så träffades vi ett större gäng förra hösten och körde minimoto och senare lite öl-bowling - det innan URR var uppfunnet. Tillhör väl ändå "det ursprungliga" gänget (nr 5 på listan som det började med). Tänk vad fort tiden går :)

peefell

V-twin-pilot!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Svart Ducce 900 SSie
Träffade Taz och BlueGreenGrey hemma hos vår gemensamma vän dAz (inte så aktiv här på forumet). Det var på årets första dag för lite bakfyllekrubb efter nyårsfirande på olika håll... De var ju inte sena att tjata hoj och gjorde allt de kunde för att jag skulle ta mig i kragen o skaffa två hjul med motor. Hängde så med till Götet o MC-mässan och några dagar senare köpte jag dAz's, numera min, gula fina SV. Taz ställde sen upp som handledare mot whiskey som skulle smaka som att slicka av en nytjärad träeka och skrev på pappret efter några öl på mässan.
Under övningskörningen träffade jag sen n'Lasse, SteffoXL o några till. Sen drog Rörken igång o då träffade jag resten av er...
Det var min historia...

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Den första jag träffade var nog Bluegreengrey.. Detta var under ett av torsdagsracen vid Lunda 2002. Ungefär vid samma period träffade jag Ugluk och Lucky Luke också.
:)

Vet inte riktigt vilken som fick mig att åka till Rörken, men det blev ett par besök där i slutet av förra året och på den vägen är det....

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Var ute och åkte och tog en snurr genom staden! Såg massa ascoola hojjers sitta
och dega vid pumpen! (raggartorget som det hette då)
Svängde in o sa hej!
Prata med M:et och några andra!
De berättade ang urr här på sporthoj!
Sedan var det kört, heeeelt kört ;)

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag har för mig att vi var bakfulla som as när du kom förbi ReDan.
Är det någon som kommer ihåg varför alla var bakfulla då? :va

Edit: Var det efter Kreugers partaj tro?

millan

Numera hojlös mamma!
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
SÅLD...
Det var det nog många av oss som
inte fick köra den dagen, just därför cyklade jag dit :p

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Jag minns inte riktigt vem som var den första faktiskt....men jag och Taz fick nys om rörken och där började det hela då jag Övningskörde.....Taz kanske har bättre minne än mig......*tänker och funderar*

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Fick kontakt med Ugluk på ett Yahooforum för gpz:an och han tipsade om Rörken och allt. Det var i juli tror jag, innan jag flyttade till stan. Hmm, vid närmare eftertanke ska jag nog bjuda dig på en öl också Ugluk :bow

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Penguin, och det var i tidernas begynnelse, innan det fanns några Uppsala RR:are! Vi pratade om det i onsdags och kom på att vi två var nog åldermännen i UaRR...

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Kongo skrev:
Penguin, och det var i tidernas begynnelse, innan det fanns några Uppsala RR:are! Vi pratade om det i onsdags och kom på att vi två var nog åldermännen i UaRR...

Jag anser mig vara en av de äldsta bland URRarna här på SH iaf.
Reggade mig dagen efter att sporthoj startades, dvs från första början och inte efter någon av krasherna :tummenupp

Hmm.. när jag kikade på mina bilder kom jag på att jag träffade Lemon 2002-05-09, Ugluk 2002-05-20 samt Bluegreengrey förmodligen 2002-08-08 då hon fortfarande hade övningskörningsskylten på sig och Taz körde den gula Triumphen
:cool:

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
För min del började det med fjällnora träffen då jag kom i kontakt med SMC å jag "råkade" sätta ett kryss i en hjälp ruta. Sedan året efter var jag tillsammans med de i dåvarande styrelse (jag var ej invald) med å startade rörken....
På den vägen är det iofs har väl URMCK lite med saken å göra att man fick kontakt med resterande folk här innan UaRR fanns!
Så egentligen är det väl Ugluk å Absolut jag träffade först.
Sedan kom XX och Robbie!
Väldigt kul att lära känna alla men hur å när där sviker nog mitt minne lite!

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
För mig var det Daz som till slut lyckades övertala mig att skaffa hoj och i den vevan, så kollade jag upp lite försäkring mm från Peefell som jag innan träffade första gången på STCC med Daz. Sedan träffade jag Taz (som förövrigt förmedlade köpet av sv'n) och bluegreengray och fick en hel del bra tips av Taz.

Sen var det Jos som kom in i bilden. Jag och Pappsen skulle byta däck på sv'n. Båda total rookie på området. Stog och balanserade med hojen på en domkraft medans vi läste manualen och stressade för att hinna klart innan de stängde. Då kom vår ängel :bow Jos dök upp och sa att han också skulle byta däck på sin snart så att han gärna hjälpte till, vilken kille.

Sen på vägen hem efter bytet så kommer det en stooor gröön grej upp brevid oss och hejar hjärtligt... tänkte vem är han nån man känner eller... inte helt lätt att se med hjälm och så. Sen talade Jos om att det var han.

Sen var det dags för rörken, då var det nog SteffoXL, GSXgurra, Zeal, Tina, URRNinja.... Insåg ganska snabbt att man kände några sen förr. T.ex. kortstubina, xx, Simba mfl. Jag och Zeal insåg att vi tränat gymnastik ungefär samtidigt. världen är liten

Simba skall ha en enlåsh (eller hur det nu stavas) för att börjat tjata på mig redan för typ 5 år sedan. Lite svår övertalad :rolleyes:

Men viktigast av allt... vilket kanon gäng. Possitiva, trevliga, goa. Ingen stöddig nörd.

Underbart att få lära känna er!
:) Jocke

Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Lite klurigt att minnas......

Men jag vet iaf att en av de första jag träffade från UA var Goodstuff som via sporthoj tipsade mig om Rörken. Det var i början av förra sommaren, och när man väl besökt Rörken ett par gånger så började man para ihop nicknames på sporthoj med verkliga människor. Sphyrna, Taz, Bluegreengray, Loranga, RGV Riddaren för att nämna några.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...