Vilken satans tur !!!!

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
En polare berättade att han höll på att krocka med en såmaskin.
Hade åkt bakom en lastbil med en såmaskin på flaket. Han låg där ett bra tag innan han väl körde om, omkörningen gör han precis när han passerar under en bro. Samtidigt som han passerar hör han världens smäll!!!
Då kollar han i backspegeln och ser hur såmaskinen studsar ner på vägbanan där han nyss kört.
Lastbilen var alltså för hög för bron, eller rättare sagt, lasten. Så när han körde under bron slog såmaskinen i bron och flög ner på vägen.

Hade polaren inte kört om hade han fått en såmaskin på motorhuven... :banana
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
En kompis körde på ett vinterdäck någon hade racklat av från ett släp på motorvägen inne i Tokholmarna. Däckeländet kom in under motorn och bestämde sig där för att ställa sig upp på högkant = totalad Audi.

Jäkla nötter som inte fattar att binda fast grejerna... höll på att få en säng i fronten en gång men det syntes att den satt löst så vi körde på behörigt avstånd.
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Min pappa skulle leverera en lastbil från Sverige till Italien. Ovanpå den lastbilen stod en annan lastbil med däcken surrade på flaket.
Vi körde på motorvägen när vi hörde ett par dunsar. När vi många timmar (8-10timmar) senare kom fram till gränsen i Italien, så tog vi en pinkepaus. Då upptäckte vi att däcken på flaket var borta!! Jag hoppas innerligt att ingen kom till skada.. (Detta hände för ca 25 år sedan när jag var ungefär 7-9 år)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top