Vilken ska jag köpa???? (SV650N / SV650S)

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Don Martin skrev:
sluta bråka nu grabbs,det är inte hojen utan föraren allt hänger på :p

:squid


Jag vet inte vad... men jag hänger i för glatta livet på CBn. :D
Och jag tycker det är fel att gasta om hästar...
Visst är det kul med lite extra kusar!

Men om man inte är ute efter att pressa lungorna ut genom arslet av G-kraft, så räcker de inte fullt så hormon-fulla hojarna aldeles utmärkt!

Eller är jag ensam att tycka så? :confused:
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Näe :)

Med den här hojjen har jag någotsånär kontroll över vad jag gör.
Det är säkert kul att ha en hoj som skrämmer livet ur en också!

//Anders.
 

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
kände mig tvungen å kasta mig in i debatten. :D
Som tidigare nämnt, hänger så gott som alltid på föraren.
Jag har provflög en polares sv förra året, gick som tåget, klart skönt bottendrag och ja,ja inte så att lungorna krossas när man vrider på rullen på tvåan, men man kan utan ansträngning hänga på de flesta r-maskiner på landsväg.
 

ExxJay

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Lerum, en bit ut i skogen
Hoj
VTR1000F -02
Ugglan skrev:
Jag vet inte vad... men jag hänger i för glatta livet på CBn. :D
Och jag tycker det är fel att gasta om hästar...
Visst är det kul med lite extra kusar!

Men om man inte är ute efter att pressa lungorna ut genom arslet av G-kraft, så räcker de inte fullt så hormon-fulla hojarna aldeles utmärkt!

Eller är jag ensam att tycka så? :confused:

Najnaj, du är inte ensam. Finns flera som kör "klassiker" (vissa kallar dem stenåldershojar: "Öööh, du har konventionell bakfjädring, åtta ventiler och kardan, din jävla mes! Och bara 93 hästar! Loser!" Sånt får man tåla...). Jag känner sällan att min hoj begränsar mig. Den har ju inte väghållning som en motoGP-maskin direkt, men så länge den går fortare än vad jag vågar köra så är jag nöjd. Accet är det iaf inget fel på! :tummenupp
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Effekten finns på mycket lägre varv på "klassiker", det är skönt om man bara njuter av att åka hoj. Sen att man inte vill pressa sig själv och gasa ikapp med GSXRR o.dy. kan man leva med.

Fast kardan.... det är väl inte försvarbart?!?
 

ExxJay

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Lerum, en bit ut i skogen
Hoj
VTR1000F -02
soppatorsken skrev:
Effekten finns på mycket lägre varv på "klassiker", det är skönt om man bara njuter av att åka hoj. Sen att man inte vill pressa sig själv och gasa ikapp med GSXRR o.dy. kan man leva med.

Fast kardan.... det är väl inte försvarbart?!?
Försvarbart och försvarbart... Man slipper en jäkla massa meck i alla fall. Lite sämre verkningsgrad än med kedja är det väl, men det kan man alltid kompensera med att gasa lite extra! :)

Jag kan faktiskt inte se några nackdelar alls, bara fördelar! Rent och snyggt, i stort sett underhållsfritt. Men så är det ju min lilla ögonsten jag talar om här, så jag är inte helt objektiv...
 
Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Top