Vilken ska jag köpa? (två möjligheter)

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Det sk "Julaftonsteoremet" ( en delmängd av Parkinssons lag) säger att vid valet mellan två saker väljer man vanligen båda...:tummenupp
(Denna lag är mycket vanlig inom politiken..)

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Nummer 2 är rätt.
Har själv en xtz660 tenere 91 och den är ganska trist.
Italienskt kan aldrig bli fel med en rotax.

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Jag kom på en grej som nog väger in en del! Vilken hoj kan jag BILLIGAST och lättast få ut ett rejält muller från?

Edit: om hojen är trist är skitsamma, räknar med att köpa en trist hoj. Hade jag velat ha en rolig hoj hade jag köpt en stor motard.

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Var och kollade på XTZn ikväll. Den såg jättefin ut. Men den har 13 ägare på nacken, samt att det inte finns någon servicehistorik på den. Dock fick den en rejäl service i våras när han köpte den, på lugnets mc i borås där många slitdelar byttes, typ belägg, bromsvätska, lager etc. Så allt sånt är i fint skick. Men man vet ju inget om motorn eftersom servicebok och kvitton helt fattas. Är det ändå värt att köpa hojen tycker ni? Vet ju liksom inte om ventilerna nånsin är kollade. Han hade också haft problem med att regnvatten runnit längs med chokekabeln och geggat nån beläggning på choken, vilket han hade städat rent dock. Är det något att oroa sig för? Hört att det är ett vanligt problem på XTZ och att motorn kan sota igen av det.

Jag ska återkomma till honom imorgon.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag har aldrig köpt/sålt en hoj med servicebok. Och jag har ganska många på mitt samvete.
Hålla på tramsa med sånt, man känner helt enkelt om det är bra eller inte, och ingen stämpel ändrar det.

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Hojen är nästan 20 år gammal, så några olika ägare är inte så konstigt. Samt några handlare som kanske stått som ägare också.
Även om en bok skulle ha varit perfekt ifylld kan motorn ändå vara misskött någon gång mellan servicarna.
Lita på din känsla. Är du osäker låt någon annan lyssna på hojen och provkör. En Yamaha är alltid en Yamaha. Kanske lite trist men tål massor. Ser den fin ut och motorn känns bra. KÖP.

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Jag har tidigare endast köpt hojar med komplett servicehistorik och dokumentation.

Killen hade beställt ut ett utdrag över samtliga tidigare ägare, tror det var 3 eller kanske 4 handlare av dessa 13 ägare.

Sticker nog och kollar på Aprilian imorgon ändå, om den inte verkar superduperfin så ringer jag nog och accepterar budet på xtz.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
XT'n utan en sekunds tvekan!
Efter årsskiftet går den att klassikerförsäkra! Motorn är skottsäker och det är en Yamma ^^

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Får ju en dominator för samma pengar. Provkört dem ?

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Går inte att skjutsa på dominator samt att jag ska köra långa sträckor på 30mil flera gånger i månaden, har hört att dominator inte är så kul då heller. XTZ ska ha väldigt bra 5e växel för motorväg tydligen.

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
förvirra mig inte med massa nya modeller att väga in nu!! :gnissla behöver köpa ett åk innan helgen för att ta mig till skolan på andra sidan landet!

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Åker alldeles strax för att kolla på Aprilian. Den verkade bra när jag pratade med ägaren på telefon, men får se hur det känns när man är på plats också. Om det inte blir ett köp så köper jag yamahan istället! :)

Nyheter
Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2