vilken ska jag köpa??

tagan

Mammon
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
ktm 450 exc 03, aprilia sxv 550 kommer alltid att finnas i bakhuvudet
har nu kollat på tre olika modeller 2 från Honda en från Yamaha.
Honda:CBR125R '06 och XR125L '05
Yamaha: xt125x 05
nu undrar jag som alla andra när de ska köpa en hoj, vad ska man sattsa på?
fördelar/nackdelar
har hört rätt så mycket dåligt om xt125x i hastighet och acceleration, men skön att köra.

Thaihoran

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
18 Stulna o en Söndertrimmad cbr repsol look
OM ditt köp av 125

om du ska köpa en bra 125 så ska du köpa nya Nsr eller Aprilians Rs.. men om du måste välja de du hade tänkt så välj Cbr125r.. xren kommer du tröttna på..o yamahas är inge o tänka på.. cbren går lent o fint o toppar ca 120-130. men ser lite klen ut.. nsr är bättre.. lycka till me köpet

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Thaihoran skrev:
2291448 om du ska köpa en bra 125 så ska du köpa nya Nsr eller Aprilians Rs.. men om du måste välja de du hade tänkt så välj Cbr125r.. xren kommer du tröttna på..o yamahas är inge o tänka på.. cbren går lent o fint o toppar ca 120-130. men ser lite klen ut.. nsr är bättre.. lycka till me köpet
sorry att sinka din dröm men gör cbren 130 toppar tmen en bra mkt mer än 160. Finns en cbr här och när han låg fullt (enligt han) drog jag om duktigt på 4:ans växel..

xren är slare än en genomsnits trimmad mopped i vilken liten små stad som helst. xten är precis som dom andra sjukt liten, men har en motor som borde gå att trimma då jag har för mig det samma som ttr.

Min crm va fan så mycket rappare halv strypt (bara avgasbrikan borta) en xlen.. och ostrypt toppa den 140.. sen att det är ett slagskep är en annan sak.

Last edited:

gileraaa

To start press any key, where´s the any?
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
har en vild ktm som jag har fått äran att tämja
Thaihoran skrev:
2291448 om du ska köpa en bra 125 så ska du köpa nya Nsr eller Aprilians Rs.. men om du måste välja de du hade tänkt så välj Cbr125r.. xren kommer du tröttna på..o yamahas är inge o tänka på.. cbren går lent o fint o toppar ca 120-130. men ser lite klen ut.. nsr är bättre.. lycka till me köpet
mm håler med satsa på någon 2taktare :tummenupp
4takt 125or har goare ljud men effekten är radikalt sämre då en ostrypt 2taktare har ca 34hk medan 4takt har 15hk :tummenupp
om du måste välja av någon av dem ska det vara cbr :banana

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
2291457 sorry att sinka din dröm men gör cbren 130 toppar tmen en bra mkt mer än 160. Finns en cbr här och när han låg fullt (enligt han) drog jag om duktigt på 4:ans växel..

xren är slare än en genomsnits trimmad mopped i vilken liten små stad som helst. xten är precis som dom andra sjukt liten, men har en motor som borde gå att trimma då jag har för mig det samma som ttr.

Min crm va fan så mycket rappare halv strypt (bara avgasbrikan borta) en xlen.. och ostrypt toppa den 140.. sen att det är ett slagskep är en annan sak.
Har också för mig att det är samma motor i XT:n och ttr:en. Det är väll bara att kolla på Sundins ch sedan så får man se hur de skulle kunna gå :hihi

tagan skrev:
2291271 har nu kollat på tre olika modeller 2 från Honda en från Yamaha.
Honda:CBR125R '06 och XR125L '05
Yamaha: xt125x 05
nu undrar jag som alla andra när de ska köpa en hoj, vad ska man sattsa på?
fördelar/nackdelar
har hört rätt så mycket dåligt om xt125x i hastighet och acceleration, men skön att köra.
Av de du nämner så är det ju CBR:en utan tvekan, men då du väljer mellan en "sport" och två "offroad/sm" så är det ju lite svårt att jämföra. Men jag tror nog att du får mest hoj vid köpet om du tar en CBR iaf:tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lundgren skrev:
2291711 Har också för mig att det är samma motor i XT:n och ttr:en. Det är väll bara att kolla på Sundins ch sedan så får man se hur de skulle kunna gå :hihi

Av de du nämner så är det ju CBR:en utan tvekan, men då du väljer mellan en "sport" och två "offroad/sm" så är det ju lite svårt att jämföra. Men jag tror nog att du får mest hoj vid köpet om du tar en CBR iaf:tummenupp
Om jag skulle köpa en 4 takt vore de mz sm eller ch wsm. Möjligen xt. Va inne på det men valde 4 gånger så många hästar istället.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
2291749 Om jag skulle köpa en 4 takt vore de mz sm eller ch wsm. Möjligen xt. Va inne på det men valde 4 gånger så många hästar istället.
Jo men beror ju helt på smak och budget. Skulle jag valt 4t (so help me god) så hade jag valt ch utan tvivel.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy