Vilken ska jag köpa????

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
F-n kanske är det så:huvet . Jag hämtade en beg förra gången. Hoppas det ej gäller hojjar. Men varför? Har vi inte öppnat gränserna för handel?
Kanske någon på sh har ett svar.

Hojen måste vara minst 6 månader och ha gått 600 mil. Annars måste du betala moms för den när du ska besiktiga den.

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Det är inget märkvärdigt. Man åker bara ner och hämtar cykeln och ser till att få med alla papper. Fixar ny plåt i sverige. Beställer reg besiktning. klart.
Hämtade en Ducati 900 Monster. Kostnad ca 10 000 med resa, boende, reg bes mm.

Lite off-topic, förlåt ! ...men hur ligger det till med mc-delar, fälgar och avgassystem tex ? Jag tänker då på pris i Tyskland jämfört med Sverige.
/P

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
F-n kanske är det så:huvet . Jag hämtade en beg förra gången. Hoppas det ej gäller hojjar. Men varför? Har vi inte öppnat gränserna för handel?
Kanske någon på sh har ett svar.

Hämta ny hoj = betala moms i sverige, inte sant? Man drar väl av momsen i inköpslandet, (tyskland i detta fall). Då är frågan om det fortfarande är lönt...

Men jag menar 5-600 mil och .0,5 år gammal är ju praktiskt taget nytt...

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Benellin ser helball ut! Jag har dock för mig att den inte har klarat sig så bra i fightertester i tidningen bike(uk). Fighterversionen då...fast det är kanske bara styret som är annorlunda? Grymt fräckt att inte ha en dussinhoj dock som sagt.....

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
Men om man drar av momsen i tyskland och betalar i sverige så kanske det går? Vilken moms är det på hojjar i tyskland????:va

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hyper - Lätt!

Fattar jag er som har lite rätt så verkar inte riktigt Benellin leverera prestanda, då är det ju skitsamma hur den ser ut!!!

Jag bytte från KTM Sumo till Superduken i år. Ångrar mig faktiskt ibland, men SDn är förjävla grym i chassie etc och det var det jag saknade lite i sumoon, den blev för svampig för min stil..

Men jag kommer inte ifrån att Sumon var förjävla skön att kunna slita upp på slangen när, var och hur som helst. SDn kräver lite mer planering för allt bus.. och snälla fråga inte varför, SMn var enklare bara!

aNdi

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2006
Hoj
GSX-R 750, KTM 625 sc
Har inte drifts säkerheten sågats ganska kraftigt i tester av Bennelli.
Är väl samma motor som tornadon, och den har det varit mycket problem med. Rätta mig gärna om jag har fel. Finns gamla trådar om just detta ämne, men jag hade köpt Bennelli ändå för det är de snyggaste fabrikstillverkade hojjen någonsin.

max 3

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Hm... :D
Jag kan bara bidra med att säga att Hypermotarden är i mina ögon en grymt trevlig glädjemaskin som jag knappast tror kommer att bli en dussinhoj. Jag har själv beställt en till i vår och tycker nästan att jag är modig att som fd Honda-ägare kliva över till Ducati... Jag skulle bara ge mig på en Benelli (som helt klart är en cool cykel) om jag inte hade något emot att riskera att vare sig åka på extra utgifter eller lägga ner en massa tid på krångel. Gällande egenskaperna hos Hypermotarden så är det bara att surfa runt lite så får du se, det finns en anledning varför de allra flesta garvade mc-journalister är helt saliga...:D

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
Benelli

Nu är det klart :yoparty . Det blev en Benelli tnt cafe racer. Ska hämta den i stockholm v1. Nu börjar det roliga att köpa avgassystem mm. Benelli har fått en ny generalagent i sverige. www.benelli.nu Enligt dom så kommer dom hålla lager med delar mm.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag hajar inte hur Benellin ser ut hur mycket jag än kollar på den. Så mycket linjer och skit att man blir formblind. Då är nya CB1000 eller vad den heter finare.

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
Jag hajar inte hur Benellin ser ut hur mycket jag än kollar på den. Så mycket linjer och skit att man blir formblind. Då är nya CB1000 eller vad den heter finare.

Tycker nya Hondan ser bra ut också (förutom fälgarna). Men jag gillar Benellin bättre.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...