Vilken ska man egentligen välja utav ZX10R K6 eller Suka 1000 K5, K6??

Surre

--------------
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Yamaha Ténéré 700
I senaste (April) numret av engelska BIKE placeras GSX-R främst på bana (och på gata) med nya ZX-10 som 4:a (sist). Suzukin har lite mindre effekt (156,6 bhp mot Kawasakis 164,9) men är lättast - uppmätt "wet weight" på 199 kg Kawasakis 204.

Citat: "The GSX-R puts the rider firmly in control. It does what you want, all the time." :hihi

sandstream

Guest
Surre skrev:
2061312 I senaste (April) numret av engelska BIKE placeras GSX-R främst på bana (och på gata) med nya ZX-10 som 4:a (sist). Suzukin har lite mindre effekt (156,6 bhp mot Kawasakis 164,9) men är lättast - uppmätt "wet weight" på 199 kg Kawasakis 204.

Citat: "The GSX-R puts the rider firmly in control. It does what you want, all the time." :hihi
Inte illa av en hoj som inte uppdaterats med minsta lilla skruv till i år :2cool

Zee skrev:
2061294 Du menar att man inte måste köpa just den hojen som har vunnit senaste Masterbike?
Hur menar du då? :hihi
Det är bara Kawasaki som vinner MasterBike och ingen förstår hur fan det går till :hihi

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
Det är bara Kawasaki som vinner MasterBike och ingen förstår hur fan det går till :hihi
Det är väl ungefär hur länge du varit hojintresserad kanske men innan de två år i rad Kawa vunnit så har jag för mig att Suzuki vunnit, både med sin 1000 och 750:n. Kanske var testet mycket bättre då?

R73

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Ninja zx-10R
Niken skrev:
2059399 Nu har jag ett alvarligt dilemma.
Ska köpa en hoj enbart för att åka bana med egentligen, kanske blir 50 mil på vägen men dom är ju ointressanta.

Vad ska man välja utav nya Zx10:an och Suka gsx-r 1000??
Priset är ointressant i detta läget då jag kommit till ett dödläge där jag inte kan bestämma mig och båda kostar ju en del.
Suzukin är lite snyggare men det kvittar ochså.

Vilken är bäst??
Någon som testat eller läst någon test utav nya ZX10:an mot Sukan??

Eller ska man helt enkelt köpa en R1:a 2006:a?? Har haft en 04:a men tycker den var lite "träig" i kurvorna och tror båda Sukan o Kawan känns smidigare??
Gör som jag gjorde köp den du tycker mest om..
Den 20 april hämtar jag ut min zx-10R-2006!!! :D :tungan

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
NICE skrev:
2061809 Gör som jag gjorde köp den du tycker mest om..

Och stå o skämmas vid korvmojen om man inte har den phetaste hojen?! :4skrika

Masterbike rewles. Änna.

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
BMW
Subjektiva värden

Utseende och känslan av att köra en hoj är fullständigt subjektiva åsikter och den enda som kan skapa dina egna subjektiva världen är du själv. D.v.s. det är bara att provköra och komma fram till vad man känner. Däremot så är tekniska mätningar lite mera objektiva. D.v.s. om en hoj har mera effekt och/eller mera vrid än en annan så kan man i en mätning komma fram till vilken som är starkast. I Svenska Bike så provkörde dom (två stycken testförare som kunde köra maskinerna till dess gränser -vilket i och för sig är relativt subjektivt-) 1000cc maskinerna på bana och då var Kawasakin snabbast. Kommentaren kring detta var att "inte förräns målflaggan faller tystnar skitsnacket". För då vet man vem som var snabbast runt banan. Mitt tips är att provkör alla och köp den du tycker om. Det andra alternativet är att följ din känsla och var nöjd med den du faller för. Alla fyra är otroligt kompetenta (oftast mer än vad gemene man klarar av). Mitt val blev ZX-10R. P.g.a. i de fall jag har köpt ett annat märke så har jag saknat Kawasakin. Den åsikten är fullkomligt subjektiv. Så det är bara att säga lycka till. Hur du än gör så gör du rätt. För samtliga hojar är förbannat roliga på vägen. :lol

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2061709 Det är väl ungefär hur länge du varit hojintresserad kanske men innan de två år i rad Kawa vunnit så har jag för mig att Suzuki vunnit, både med sin 1000 och 750:n. Kanske var testet mycket bättre då?
Att du försöker förlöjliga mitt inlägg genom att spekulera om mitt hojintresse säger tyvärr mest om dig :(
(Jag läste första numret av Bike med stora ögon i slutet av 70-talet...)

Det stämmer att R750 vunnit men jag menade de två senaste åren där 10:an vunnit.
Alla tester är ju subjektiva och som jag skrev innan tror jag få kör så mycket fortare eller saktare på någon av de moderna literhojarna.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
2062193 Att du försöker förlöjliga mitt inlägg genom att spekulera om mitt hojintresse säger tyvärr mest om dig :(
(Jag läste första numret av Bike med stora ögon i slutet av 70-talet...)

Det stämmer att R750 vunnit men jag menade de två senaste åren där 10:an vunnit.
Alla tester är ju subjektiva och som jag skrev innan tror jag få kör så mycket fortare eller saktare på någon av de moderna literhojarna.
Varför är det då så viktigt för dig att alltid i alla sammanhang prata skit om Kawasaki, du hoppar ju in i alla trådar du hittar och gör de mest osannolika kopplingar för att få till det och är det något jag känner till om dig så är det att roten till det är just Masterbike-resultatet.

Om nu det inte är så viktigt kan du väl bara acceptera det och leva i harmoni i din egen K5-tråd. Skriv gärna väl om din egen hoj men var lite försiktig vad du skriver om andras.

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2062246 Varför är det då så viktigt för dig att alltid i alla sammanhang prata skit om Kawasaki, du hoppar ju in i alla trådar du hittar och gör de mest osannolika kopplingar för att få till det och är det något jag känner till om dig så är det att roten till det är just Masterbike-resultatet.
Om nu det inte är så viktigt kan du väl bara acceptera det och leva i harmoni i din egen K5-tråd. Skriv gärna väl om din egen hoj men var lite försiktig vad du skriver om andras.
Men då tycker jag att du ska hålla dig till det du känner till om mig och inte spekulera i andra saker :tummenupp

Att jag skulle dissa Kawasaki överallt har du fått om bakfoten men jag förstår att du tar det så när vi oftast hamnar på varsin sida i diskussionerna och Kawasaki ligger dig så varmt om hjärtat att du valde ett nick med den anknytningen.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
Att jag skulle dissa Kawasaki överallt har du fått om bakfoten men jag förstår att du tar det så när vi oftast hamnar på varsin sida i diskussionerna och Kawasaki ligger dig så varmt om hjärtat att du valde ett nick med den anknytningen.
Det är ju lägre än Glocalnet att dra upp mitt gamla nick i debatten, särskilt som du fått anledningen till det förklarat för dig - att jag köpte 10:an och reggade mig här i samma veva och det då kändes helt naturligt.

Att försöka jämföra mig med dig angående märkesbögeri är inte heller görbart då jag haft i alla fall fyra märken, bland annat fem Yamaha, mer än Kawasaki. Hur många märken hade du haft nu igen?

För min del gör det ingen skillnad vilket märke som vinner Masterbike (eller något annat test) i år då jag inte ska köpa någon ny hoj i år. För dig är det nog annorlunda verkar det som. Du kan ju knappast neka till att du först trodde att det läckta testresultatet från -05 var fel/förfalskat och när det sedan blev officiellt så försökte du svärta ner allt från Bike till Stiggy och Kawasaki. Det är bara ett exempel.

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2062309 Det är ju lägre än Glocalnet att dra upp mitt gamla nick i debatten, särskilt som du fått anledningen till det förklarat för dig - att jag köpte 10:an och reggade mig här i samma veva och det då kändes helt naturligt.
Inte lika lågt som att hitta på saker om mitt hojintresse.
Neutral skrev:
Att försöka jämföra mig med dig angående märkesbögeri är inte heller görbart då jag haft i alla fall fyra märken, bland annat fem Yamaha, mer än Kawasaki. Hur många märken hade du haft nu igen?
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2060988

Jag har haft 3 st Suzuki :)
Neutral skrev:
För min del gör det ingen skillnad vilket märke som vinner Masterbike (eller något annat test) i år då jag inte ska köpa någon ny hoj i år. För dig är det nog annorlunda verkar det som. Du kan ju knappast neka till att du först trodde att det läckta testresultatet från -05 var fel/förfalskat och när det sedan blev officiellt så försökte du svärta ner allt från Bike till Stiggy och Kawasaki. Det är bara ett exempel.
"Försökte svärta ner allt"? Nu får du väl ändå ta och ge dig.
Att K5:an inte var tillräckligt räjsig enligt Stiggy tycker jag var lite larvigt sagt av honom men han har ju kört knivskarpa hojar i MotoGP med stor framgång så de andra som tycker annorlunda har såklart fel...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
2062359 Inte lika lågt som att hitta på saker om mitt hojintresse.
Om du läser den posten igen tror jag du kanske fattar att det bara var en ironisk tvist på att du förträngt att Suzuki vann flera gånger för bara ett par år sedan. Jag har läst tillräckligt av dina poster för att veta att du varit hojintresserad längre än så.

I övrigt kommenterar jag inte mer då du själv bevisar mina poänger.

Slut från mig då trådskaparen knappast har någon nytta av detta gnabb. :)

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
:backontop :backontop :backontop :backontop

Kan inte ni 2 ta erat gnäll på pm? Är lite jobbigt att behöva läsa det här :tummenupp

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda XR650R Dallara
Swedie skrev:
2059424 Var annorlunda! :tummenupp

Precis, varför inte nya CBR 1000, måste väll äntligen vara likvärdig när dom
har bantat ner vikten och hetsat upp motorn en aning?

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
sandstream skrev:
2062193 Det stämmer att R750 vunnit men jag menade de två senaste åren där 10:an vunnit.
Masterbike är väl ganska objektivt. Snabbaste hojen vinner.

Niken

SNABB
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1 -07 Röd/Vit
Köpet klart!!!

Gjorde som jag tänkt hela vintern!!!

Köpte nya Gsx-r 750 K6 istället!!

Körde på min 750 K5:a som streetfighter förra året och även lite med kåpor och beslutade att jag ändå gillade den typ 100% än min gamla R1:04 a så jag köpte 750:n igen :).

http://photos.motorcycle-usa.com/GSXR7.5-5.jpg

Bifogat

• GSXR750.jpeg
    GSXR750.jpeg
    90.4 KB · Visningar: 41

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Ducati 996 -99
Niken skrev:
2059399 Nu har jag ett alvarligt dilemma.
Ska köpa en hoj enbart för att åka bana med egentligen, kanske blir 50 mil på vägen men dom är ju ointressanta.

Vad ska man välja utav nya Zx10:an och Suka gsx-r 1000??
Priset är ointressant i detta läget då jag kommit till ett dödläge där jag inte kan bestämma mig och båda kostar ju en del.
Suzukin är lite snyggare men det kvittar ochså.

Vilken är bäst??
Någon som testat eller läst någon test utav nya ZX10:an mot Sukan??

Eller ska man helt enkelt köpa en R1:a 2006:a?? Har haft en 04:a men tycker den var lite "träig" i kurvorna och tror båda Sukan o Kawan känns smidigare??
det hela är mycket enkelt man tar HONDAN :hihi

sandstream

Guest
Neutral skrev:
Om du läser den posten igen tror jag du kanske fattar att det bara var en ironisk tvist på att du förträngt att Suzuki vann flera gånger för bara ett par år sedan. Jag har läst tillräckligt av dina poster för att veta att du varit hojintresserad längre än så.
Det var inte ironiskt, det var sarkastiskt i mina ögon men du är förlåten :pannkyss
Neutral skrev:
Slut från mig då trådskaparen knappast har någon nytta av detta gnabb. :)
Alla har nytta av gnabb, vad vore SH annars :D

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...