vilken ska man välja zx9r,cbr 954 eller R1

Dark_Messenger

Guest
kan man inte köra fort i kurvorna får man gör det på raksträckorna, eller?

Fråga de som varit med på våra körningar så lovar jag att de kan verifiera att vi kör fort både rakt fram och i kurvor. Är det så att du betvivlar det är du mer än välkommen att vara med på nån av våra körningar. Lovar att ge dig en match på r6:an.
:D

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
En hand på handtaget o en hand runt magen så sitter passageraren bäst. Då håller dom emot när man bromsar , så man slipper all tyngd på sina egna armar. Handtag är bra !
...

Handtag är värdelösa kombinerat med att de är fula. Passageraren ska knipa med låren runt dig och om det behövs hålla emot sig mot tanken, då sitter de som de ska och du har full kontroll på cykeln. Dina armar ska också vara helt avslappnade när du bromsar, annars sitter du också fel. Knip med låren och använd magen!

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Handtag är värdelösa kombinerat med att de är fula. Passageraren ska knipa med låren runt dig och om det behövs hålla emot sig mot tanken, då sitter de som de ska och du har full kontroll på cykeln. Dina armar ska också vara helt avslappnade när du bromsar, annars sitter du också fel. Knip med låren och använd magen!

Jag vill inte ha en sån donna där bak med såna enorma lår att hon klarar av att KNIPA sig fast i en kraftig inbromsning !:D

Håller med om att handtag är fult...men står fortfarande för att de är bra om du skjutsar aktivt. En hand bak o en fram , sen har passageraren stenkoll på läget o sitter som gjuten bakom dig o slipper skifta läge på händerna. Vid kraftiga accelereationer kan det oxå vara jobbigt att skjutsa utan handtag... Jag skjutsar tydligen bara runt på folk utan monsterlår :rolleyes: + att på superduken glider man gärna lite bakåt av ngn anledning.

Smaken är som.........

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
R1 utan tvekan, Kassa bromsar? är det det enda man kan uppbringa så är det ju en fantastisk hoj, snabb,smidig,snygg o jävligt billiga delar.
Ladda hojen med "nya" ok så har du den perfekta hojen.
Bra priser när du ska sälja den för att köpa en nyare retta... :)
Välkommen i klubben...

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Fråga de som varit med på våra körningar så lovar jag att de kan verifiera att vi kör fort både rakt fram och i kurvor. Är det så att du betvivlar det är du mer än välkommen att vara med på nån av våra körningar. Lovar att ge dig en match på r6:an.
:D

jag tackar för inbjudan, men måste avböja eftersom race på allmän väg inte är något för mig.

Dark_Messenger

Guest
R1 utan tvekan, Kassa bromsar? är det det enda man kan uppbringa så är det ju en fantastisk hoj, snabb,smidig,snygg o jävligt billiga delar.
Ladda hojen med "nya" ok så har du den perfekta hojen.
Bra priser när du ska sälja den för att köpa en nyare retta... :)
Välkommen i klubben...

Jag var lite inne på att köpa en -04 för ett bra pris för några månader sedan. Stod o diskuterade bromsarna på r1 med en handlare jag har förtroende för. Han ansåg att man kunde boosta de "dåliga" bromsarna på r1:eek:r genom att köpa stålomspunnet. Är det så enkelt är det ju inget att snacka om.

Blir nog r1 nästa år iaf.. :)

IronMike

Guest
Jag skulle tänka såhär:

1. välja bort kawa.

2. 954 är en ganska modern hoj till synes, bra kvalitet, kom 02.

3. därav välja bort R1 som sett likadan ut sen 1998..... 954 framför R1 98-03.

---

hondan är nog den med minst problem också, r1ans låda rasar var 2000e mil om man kör aktivt, hondas låda har jag aldrig hört rasa. och kawa skulle jag aldrig köpa en äldre än typ 05.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024