Video Vilken smäll!

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ser ut som det är en högerkurva och det verkar vara i ett land med högertrafik så hojen har ju innerkurva. Hade han kommit in för fort borde han ju kört ut på andra sidan vägen. Dessutom ser det ut som bilarna står på trottoaren. Hur lyckas man köra upp på trottoaren i en innerkurva ?

Ser det inte ut som om framhjulet står snett åt höger precis när hojen dyker upp i bild ? Kan det vara så att han sätter ner den efter lite bakhjulsåka och inte rätar upp framhjulet efter att ha följt kurvan ?

Går det verkligen så fort ?

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Det kan inte vara i Sverige iallafall. För då hade ingen hjälpt han.

ljung_

Invalidos-MC
Gick med
1 Jul 2009
Hoj
1993, Honda CBR600F
Kollar man noga uppe i hörnet vid 0.01-0.03 ser man att det är en vänsterkurva. förmodligen snuddar han vid trotoarkanten. Och av flaggan att döma kan det vara i Frankrike.

Kolla i helskärm så syns det bra.

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Kollar man noga uppe i hörnet vid 0.01-0.03 ser man att det är en vänsterkurva. förmodligen snuddar han vid trotoarkanten. Och av flaggan att döma kan det vara i Frankrike.

Håller med om att det inte är glasklart men tittar man även på bilar som kommer från samma håll så tycker jag mer att det ser ut som högerkurva.

Vinglandet och framhjulets position i börja kan tex bero på nedsättning efter bakhjuls åka eller att han velar om hur han skall göra när han märker att det kommer att gå illa.

Det verkar dessutom inte finnas trotoarkanter utan bara plattsättning i samma höjd som asfalten.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Och av flaggan att döma kan det vara i Frankrike.

Ser mer ut som rumänska flaggan tycker jag. Blå, gul och röd.

Skönt att någon bryr sig om kille och inte bara står och tittar på.

Tänkte precis samma sak. Hade samma sak hänt i USA istället för i Rumänien så hade han fått ligga och ha ont utan nån hjälp. Rådigt handlat av samtliga inblandade tycker jag.

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Ni har båda fel

Jag har gått omkull ett par gånger i Sverige och massor av folk har rusat till för att kolla hur det gick/hjälpa till dock aldrig den som orsakat/varit inblandad i händelsen.

Mina erfarenheter av USA (är som att säga Europa) är att massor av människor hade kollathur det gick/hjälpt till redan innan det hänt.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Mina erfarenheter av USA (är som att säga Europa) är att massor av människor hade kollathur det gick/hjälpt till redan innan det hänt.

Du har faktiskt varit på plats så det köper jag, men mycket av sånt man sett på TV och på Youtube där folk skadat sig så verkar folk ha undvikit olyckan som pesten. Sitter någon i en bil t.ex. så passerar dom i regel förbi istället för att stanna och hjälpa.

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
mc-killen överraskas av en bil på fel sidan av vägen.
bilistens fel :mad:

Bilarna står på kullersten på ett separat område där man ska kunna stå, bilen tar inte mer plats beroende åt vilket håll den står.

Precis, man kan ju inte ställa sig i utgången på en kurva! :mad:

Det ser ut att vara tätbebyggt område, då är man inte speciellt trafiksäker om man kommer in i 100+. Hade inte bilen stått där hade han åkt in på kullerstenytan o då hade han nog studsat in i den där vagnen istället för en bil.

Hojens fel.

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.

Håller med om det första med vänster kurva och att han kör i kantstenen uppe i hörnet, men Franska flaggan tror jag inte på.Frankrike.jpg

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Tänkte precis samma sak. Hade samma sak hänt i USA istället för i Rumänien så hade han fått ligga och ha ont utan nån hjälp. Rådigt handlat av samtliga inblandade tycker jag.

Hade det varit i USA hade det kommit en fet trafikpolis med pistolen dragen. Jag körde omkull i en rondellen full med trafik, ingen stannade utom tant som vevade ner rutan och ropade: hur gick det? Och sen åkte hon. Haha.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Efter att ha tittat noga anser jag att det är en vänsterkurva som han driver ut i och tar i något i kanten som gör att han tappar kontrollen och far in i bilen

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Bilarna står på kullersten på ett separat område där man ska kunna stå, bilen tar inte mer plats beroende åt vilket håll den står.

Det ser ut att vara tätbebyggt område, då är man inte speciellt trafiksäker om man kommer in i 100+. Hade inte bilen stått där hade han åkt in på kullerstenytan o då hade han nog studsat in i den där vagnen istället för en bil.

Hojens fel.

ironin är död :gråta

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Grå metallic
Det är en mupp som kör,klart det går åt h-v,skinnställ vad är det får något?
Tror nog att hans ryggsäck tar upp en del av smällen,så han klarar sig någorlunda bra.:)

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...