Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
snabbåka skrev:Snackade med en bekant som kan det här med skoter (stuntar o grejer) och enligt honom så skall polaris ha jävligt bra fjädringskomponenter och vara stryktåliga.
Dock har dom modeller som faller mig i smaken väldigt liten sittyta.
Verkar vara svårt att hitta något mellanting,kommer trots allt ha någon därbak ganska ofta![]()
Biturbo skrev:Tyckte du mumlade om komfort och relativt snabb!? Ska du stunta nu ockå?
snabbåka skrev:Här mumlas ingenting!
Kriterierna är/var prestanda,Kvalitet,möjligjet att åka två.
Prestanda= vettiga dämpare,motoreffekt.
Kvalitet= hållbara grejer.
Möjlighet att åka 2st= lite längre säte än extremmaskinerna.
Komfort har aldrig nämts från min sida funktionen skotern skall fylla är följande
Mindre turer med tanten bakpå i herrejösses tempo
Och så kallade fulltösturer med polarna då ett och annat litet "skutt" inte är främmande för mig då jag kört en och annan vända på crossbanan
![]()
Mitt problem är att en extremmaskin funkar inte med skjuts och någon
"fullvärdig" tvåsittsare vill jag inte ha,tycker att den du presenterade känns lite för "touring" för mig då jag huvudsakligen kommer att köra själv.
Men vad vet en jävla 08:a som jag![]()
Till Skidoos MXZ Rev modeller finns ett löstagbart extra säte för passagerare att köpa till. Enl. ditt resonemang tycker jag att du skall skaffa en sådan. När det gäller kvalité så beror det givetvis på vem du frågar men min egen åsikt är att Skidoo och Lynx är rejäla och bra grejer. Skall du bara köra ensam är Lynx sportmaskiner mycket bra. Skidoon har lite mer finlir över sig än Lynxen men båda två är bra maskiner. Efter att ha ägt 7 st Polaris kan jag inte annat säga än att den också fungerar bra skall man däremot köra riktigt hårt tycker i alla fall jag att Skidoo och Lynx håller bättre men för gemene man är det nog ingen skillnad. Yamahas skotrar håller mycket hög kvalité MEN är ingenting som skall tuktas dagarna i ända, skall du skjutsa frun soliga dagar i makligt tempo då har du hittat din maskin. En del skriker sig hesa över Yammas fyrtaktsskotrar och visst är det en fin maskin men ingenting jag skulle vilja ha. Och gå inte på det där snacket om R1 motor i Yammas skotrar, det är tydligen väldigt få delar som lika mellan hojen och skotern. Brukar skratta åt alla som säger att sitt märke är bättre än andras och att polarens grejer är bara skit. Det är därför jag har sparat Arctic Cat till sist, kanske har de bättre grejer nu än för säg 10 år sedan men jag skulle aldrig i livet vilja äga en "Cat"...snabbåka skrev:Här mumlas ingenting!
Kriterierna är/var prestanda,Kvalitet,möjligjet att åka två.
Prestanda= vettiga dämpare,motoreffekt.
Kvalitet= hållbara grejer.
Möjlighet att åka 2st= lite längre säte än extremmaskinerna.
Komfort har aldrig nämts från min sida funktionen skotern skall fylla är följande
Mindre turer med tanten bakpå i herrejösses tempo
Och så kallade fulltösturer med polarna då ett och annat litet "skutt" inte är främmande för mig då jag kört en och annan vända på crossbanan
![]()
Mitt problem är att en extremmaskin funkar inte med skjuts och någon
"fullvärdig" tvåsittsare vill jag inte ha,tycker att den du presenterade känns lite för "touring" för mig då jag huvudsakligen kommer att köra själv.
Men vad vet en jävla 08:a som jag![]()
snabbåka skrev:Jag skall köpa en snöskoter omgående men är helt grön inom ämnet
kriterierna är följande:
Hyffsad prestanda ingen arbetsmaskin.
Kvalitet.
Möjlighet att skjutsa frugan längre sträckor.
Så alla norrlänningar skänk lite ljus
![]()
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |