Vilken snöskoter skall jag köpa ??????

Ski-Doo Freestyle :brynad

snabbåka skrev:
Snackade med en bekant som kan det här med skoter (stuntar o grejer) och enligt honom så skall polaris ha jävligt bra fjädringskomponenter och vara stryktåliga.
Dock har dom modeller som faller mig i smaken väldigt liten sittyta.
Verkar vara svårt att hitta något mellanting,kommer trots allt ha någon därbak ganska ofta :va

Tyckte du mumlade om komfort och relativt snabb!? Ska du stunta nu ockå?

Biturbo skrev:
Tyckte du mumlade om komfort och relativt snabb!? Ska du stunta nu ockå?

Här mumlas ingenting!
Kriterierna är/var prestanda,Kvalitet,möjligjet att åka två.

Prestanda= vettiga dämpare,motoreffekt.
Kvalitet= hållbara grejer.
Möjlighet att åka 2st= lite längre säte än extremmaskinerna.

Komfort har aldrig nämts från min sida funktionen skotern skall fylla är följande
Mindre turer med tanten bakpå i herrejösses tempo
Och så kallade fulltösturer med polarna då ett och annat litet "skutt" inte är främmande för mig då jag kört en och annan vända på crossbanan
;)

Mitt problem är att en extremmaskin funkar inte med skjuts och någon
"fullvärdig" tvåsittsare vill jag inte ha,tycker att den du presenterade känns lite för "touring" för mig då jag huvudsakligen kommer att köra själv.
Men vad vet en jävla 08:a som jag :rolleyes:

Komfort och bra dämpning, välj nyare polaris modeller...helt oslagbara i komforten!! (har kört en satans massa olika skotrar, och tycker fortfarande våran sport-touring edge 550 är absolut skönast)

snabbåka skrev:
Här mumlas ingenting!

Komfort har aldrig nämts från min sida funktionen skotern skall fylla är följande
Och så kallade fulltösturer med polarna då ett och annat litet "skutt" inte är främmande för mig då jag kört en och annan vända på crossbanan
;)

"fullvärdig" tvåsittsare vill jag inte ha,tycker att den du presenterade känns lite för "touring" för mig då jag huvudsakligen kommer att köra själv.

Mja.. Den jag pratade om är eg en sportmaskin i touringutförande.. Det är ju trots allt runt 100 hästar i den.. Å mer hållbart än Yamaha får du leta efter..

Skulle gissa att det är du som förare som sätter gränserna :)

snabbåka skrev:
Här mumlas ingenting!

;)

Till Skidoos MXZ Rev modeller finns ett löstagbart extra säte för passagerare att köpa till. Enl. ditt resonemang tycker jag att du skall skaffa en sådan. När det gäller kvalité så beror det givetvis på vem du frågar men min egen åsikt är att Skidoo och Lynx är rejäla och bra grejer. Skall du bara köra ensam är Lynx sportmaskiner mycket bra. Skidoon har lite mer finlir över sig än Lynxen men båda två är bra maskiner. Efter att ha ägt 7 st Polaris kan jag inte annat säga än att den också fungerar bra skall man däremot köra riktigt hårt tycker i alla fall jag att Skidoo och Lynx håller bättre men för gemene man är det nog ingen skillnad. Yamahas skotrar håller mycket hög kvalité MEN är ingenting som skall tuktas dagarna i ända, skall du skjutsa frun soliga dagar i makligt tempo då har du hittat din maskin. En del skriker sig hesa över Yammas fyrtaktsskotrar och visst är det en fin maskin men ingenting jag skulle vilja ha. Och gå inte på det där snacket om R1 motor i Yammas skotrar, det är tydligen väldigt få delar som lika mellan hojen och skotern. Brukar skratta åt alla som säger att sitt märke är bättre än andras och att polarens grejer är bara skit. Det är därför jag har sparat Arctic Cat till sist, kanske har de bättre grejer nu än för säg 10 år sedan men jag skulle aldrig i livet vilja äga en "Cat"...

snabbåka skrev:
Jag skall köpa en snöskoter omgående men är helt grön inom ämnet
kriterierna är följande:

Hyffsad prestanda ingen arbetsmaskin.
Kvalitet.
Möjlighet att skjutsa frugan längre sträckor.

Så alla norrlänningar skänk lite ljus

:tummenupp

Lägg till några kronor och köp varsin, jag tycker att set fetsuger att skjutsa på skoter, det är tom med tråkigare att ha skjuts på skoter än på hoj.

Titta på blocket hur mycket skotrar det finns ute, och det finns prutmån.

Köp en sportmaskin med dubbeldyna. Svårare än så är det inte..
För 65k får du ju en rätt ny maskin. Kolla efter Ski-doo MXZ 500 SS -04 (det sitter faktiskt en 600 under huven), den isärklass mest prisvärda sportskotern som finns på marknaden idag..
Du kan t o m hitta en 500 SS -05a för de pengarna med lite flyt.

Grejen med 500 SS är att du får i stort sett samma skoter som MXZ 600, fast till ett mkt bättre pris. Det som skiljer är nån förstärkning, styre (+styrstång), ruta och lite kosmetika.. Motorn kommer från Ski-doos "gamla" MXZ 600.

Om du är van mc-åkare.. har du väl provat en REV så har jag svårt att tro att du vill ha annat.

Jag har provkört varenda 05a som finns på marknaden, + några till...

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back