Vilken sport 125a som e skönast o sitta på ?

Hej_san

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Hbg
Hoj
Honda Nsr
Tjena e ny här ! :banana Ja undrar vilken sport 125a ni tycker e skönas o sitta på köra länge me :p
Ha d
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Hej_san skrev:
Tjena e ny här ! :banana Ja undrar vilken sport 125a ni tycker e skönas o sitta på köra länge me :p
Ha d
Ja du....tycker du inte att din nsr är så skön o sitta på elr...? Själv tycker jag min hoj är rätt go......
 

Hej_san

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Hbg
Hoj
Honda Nsr
jo min nsr e skön o köra länge med :) ..bara undra vi ni tycker för några :p
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
när jag var på mässa i gbg (På 2 Hjul) testade jag Aprilia RS, Cagiva Mito och Honda CBR!
Den jag satt klart skönast på var Aprilian men ja har ju inte provsuttit NSR eller TZR så dem kan jag inte säga något om. Jag är själv rätt lång, 1.89, så jag provsatte dem många gånger för att komma fram till vilken som var skönast! :)
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Hej_san skrev:
Fotölj ???..menar du att du tycker den e skön då lr ? :tungan
Vi var ute och körde jag och några till. Jag är ända utan körkort (har A1) men inte för RGVn då så efter ett tag så frågade en kompis som var med om han fick köra min hoj ett tag han har också A1 kort men hans farsa var med och de har handledarpapper osv så de gick bra. En strypt NSR! men faktum var det att vi byttes vid flera ggr under dagen för att få tillbaka känslen efter att ha suttit på RGVn. Så JA det tycker jag.. den är hyberskön!.
 

Hej_san

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Hbg
Hoj
Honda Nsr
jaha okej :tungan e det nån skillnad på körställningen på den äldre nsren och den nya nsren ?
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Hej_san skrev:
jaha okej :tungan e det nån skillnad på körställningen på den äldre nsren och den nya nsren ?

Japp, det är det. Jag har haft båda.
På den gamla sitter du lägre och har högre styre. Alltså känns den nya något sportigare att köra, men dock är nog den gamla något skönare att åka på. Det skiljer inte mycket, för den nya är också riktigt skön att köra!
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
SolitudE skrev:
Japp, det är det. Jag har haft båda.
På den gamla sitter du lägre och har högre styre. Alltså känns den nya något sportigare att köra, men dock är nog den gamla något skönare att åka på. Det skiljer inte mycket, för den nya är också riktigt skön att köra!

Kan inte påstå att den nya nsr är über skön att köra eftersom att jag tillbringade 10mil på min idag... (fram o tillbaka från örebro :hihi )
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
!ante skrev:
Kan inte påstå att den nya nsr är über skön att köra eftersom att jag tillbringade 10mil på min idag... (fram o tillbaka från örebro :hihi )
Ok...10 mil sa du....jag pendlar 13 mil med min till växjö varje helg...jättekul väg de svänger ju nästan 2 gånger på 5 mil....sen åkte jag på en dt 125 ca 50 mil på en dag...det var rätt kul de med...:)...nemen den skönaste 125:an att åka långt på måste väll vara en Nsr...kan inte tänkte mig att RS elr Mito är skönare....
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
zpeppy skrev:
Ok...10 mil sa du....jag pendlar 13 mil med min till växjö varje helg...jättekul väg de svänger ju nästan 2 gånger på 5 mil....sen åkte jag på en dt 125 ca 50 mil på en dag...det var rätt kul de med...:)...nemen den skönaste 125:an att åka långt på måste väll vara en Nsr...kan inte tänkte mig att RS elr Mito är skönare....

Sen kan det vara att jag känner av i rumpan fortfarande för att jag o en polare cyklade typ 3mil igår o jag hade min morsas rosa tant cykel med världens obekvämaste sadel! så jag ska nog inte bara skylla på motorcykeln
 

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
!ante skrev:
Sen kan det vara att jag känner av i rumpan fortfarande för att jag o en polare cyklade typ 3mil igår o jag hade min morsas rosa tant cykel med världens obekvämaste sadel! så jag ska nog inte bara skylla på motorcykeln

Din mamma kanske tycker att sadeln är "skön" :hihi

:7peta
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top