Vilken storlek på skinnställ ska jag kolla efter?

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
jag e 1,84 väger 88, har väl iaf egrann muskler :) kör 52 på mitt dainese, men det töjer sig ju så att säga så det var ju knappt så man kunde andas och röra sig när de va nytt.. sen har jag bröstplatta oxå under.. fast inga byxor, och bara t-shirt på överkroppen
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
jag e 1,84 väger 88, har väl iaf egrann muskler :) kör 52 på mitt dainese, men det töjer sig ju så att säga så det var ju knappt så man kunde andas och röra sig när de va nytt.. sen har jag bröstplatta oxå under.. fast inga byxor, och bara t-shirt på överkroppen

Ok, då är 52 kanske stort för han med tanke på att han är 1.76 lång o väger 79 kg?
 

Jackmeister

Jackmeister
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Söderut
Hoj
Stor och snabb
190/78 Har storlek 52 i lindstrands. Passar bra på längden dock lite löst runt midjan och röven, men kunde inte ta mindre för att få plats på längden.. tror storleks standarden är rätt så lika på alla märken.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
men han har aldrig haft ett Dainese ställ innan så därför undrar han hur storlekarna är.

Han väger 79 kg och är 1.76 lång. Rätt muskerlös. Vad tror ni? Vilken storlek borde passa han?

Jag är exakt 1.76 och väger 86 kg, har Dainese i stl 52. Det sitter jävligt tajt, jag får under ett ryggskydd men det är verkligen på gränsen. Har haft det i typ 10 år och det har inte töjt sig ett skit. Min känsla är att stl 50 kan bli tajt på honom.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Mitt förra ställ vart ett danise helställ kommer inte ihåg modellen men 14-16tkr köpt 2010. 190/110 på den tiden mätte mina överarmar runt 44cm i omkrets, MEN problemet med det stället var att underarmarna. Alltså jag hade kunnat trä stället över handskarna.. Och jag fick verkligen mecka in stället under handskarna:huvet

Held blev nästa märke för mig och det sitter svinbra!

Hoppas det passar :)
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
Mitt förra ställ vart ett danise helställ kommer inte ihåg modellen men 14-16tkr köpt 2010. 190/110 på den tiden mätte mina överarmar runt 44cm i omkrets, MEN problemet med det stället var att underarmarna. Alltså jag hade kunnat trä stället över handskarna.. Och jag fick verkligen mecka in stället under handskarna:huvet

Held blev nästa märke för mig och det sitter svinbra!

Hoppas det passar :)
Jag har liknande problem med vaderna i mitt ställ, får PRECIIS igen dragkedjorna på stället och sen e de ett helvete att få igen stövlarna :p
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
STORLEKAR är ju helt knäppt! Jag väger 83 och är 187 cm lång. Kikade igenom mina ställ i källaren. Där hänger 2 Spyke som sitter bra om än lite kort i ärmar och ben och liiite (men bara lite) stort runt magen och de är storlek 58!!!! De är i princip exakt likadana i storlek som ett Held i storlek 54. Det i sin tur är rätt likt ett Held 110 som är specialstorlek för långa/smala enligt sid 5 här http://np.netpublicator.com/netpublication/n34024088
men det har längre ärmar och ben = perfekt!

STORLEKAR!!!!!:huvet Man måste nog prova! Minns dessutom att jag en gång köpte ett Lindstrands i 54 som var sååååååååååååååååååååååååååååå stor i midjan. Jätte!
 
Last edited:

Attityd

Medlem
Gick med
30 Mar 2012
Ort
Söder om ekvatorn
Hoj
Honda CBR600RR -06
Jag är 182 lång å väger 87 kilo och har ett dainese storlek 48! Provade stället igår och idag har jag röda prickar i samma mönster som innerfodret på axlarna och underarmarna. :gnissla Men jag fick igen stället! Kunde dock bara ta halva lungor luft och jag rörde mig som en transformer.
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Jag är 182 lång å väger 87 kilo och har ett dainese storlek 48! Provade stället igår och idag har jag röda prickar i samma mönster som innerfodret på axlarna och underarmarna. :gnissla Men jag fick igen stället! Kunde dock bara ta halva lungor luft och jag rörde mig som en transformer.

Att köra skinnställ utan underställ är ju inte det mest njutbara man kan ge sig på. Lägg till sommar och lite perspiration på det där så lär du få klippa loss det från kroppen ;)
 

Attityd

Medlem
Gick med
30 Mar 2012
Ort
Söder om ekvatorn
Hoj
Honda CBR600RR -06
Att köra skinnställ utan underställ är ju inte det mest njutbara man kan ge sig på. Lägg till sommar och lite perspiration på det där så lär du få klippa loss det från kroppen ;)
Är jag fortfarande såhär korpulent så lär de nog hyvlas av efter någon timme i vårsolen. Tänkte köra ½ äpple:6 dieten (halvt äpple och ett glas vatten veckan) nu fram till säsongen börjar så kanske man kan få på sig ett underställ också.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Varför ska man ha underställ? Det sitter ju ett foder i stället!
 
Last edited:

996RS

996RS
Gick med
15 Dec 2010
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
996RS
Jag är 184/75 och fick på mig ett 52 ställ. Jävligt trångt de första dagarna, men efter ett par veckor så sitter det perfekt :)
 

Pips

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2013
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha XJ600 -86, Yamaha R1 -98
Själv är jag 186/92 kg, tränar en hel del så det är ej fett som väger.
Jag provade ett beg. daineseställ i storlek 56. Jackan satt väldigt tight och bra, men byxorna var aningens för stora. (Jag har rätt smala ben, och NEJ jag skippar inte legday :))
Hur ska jag bära mig åt?
 

F. Void

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Ort
Lund
Hoj
KTM RC8R 2009
Jag som är 190 lång och väger runt 80 kg (dvs långsmal utav fan med spindliga armar och ben) kommer lätt och ledigt in i storlek 54 (Alpinestar). Sitter perfekt, inte för löst och inte så tajt att man förgås. När det gällde Course (XLmotos egna märke) var dock storlek 56 ett måste.
 

F. Void

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Ort
Lund
Hoj
KTM RC8R 2009
Själv är jag 186/92 kg, tränar en hel del så det är ej fett som väger.
Jag provade ett beg. daineseställ i storlek 56. Jackan satt väldigt tight och bra, men byxorna var aningens för stora. (Jag har rätt smala ben, och NEJ jag skippar inte legday :))
Hur ska jag bära mig åt?

Man borde väl kunna köpa olika storlekar på byxor och jacka?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top