Vilken supermotard är rappast /piggast

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
Re: Re: Re: Vilken supermotard är rappast /piggast

SkorvKalle skrev:
Om Husabergaren har 10kw OSTRYPT kan jag inget annat än skratta :lol :rofl

så klart har den INTE 10 kw OSTRYPT !!!

Husabergen är den motard som i original, ostrypt skick är klart starkast, piggast, vad du vill.
Som HW skriver, ska du ha en 660 föreslår han en massa trim till den. Detta behövs inte på Husan, den levererar massor med effekt i ett djävulskt register. Faktiskt så mycket att jag INTE skulle rekomendera den till en förstagångsköpare på motard. Bättre då att satsa på en lite "vettigare" hoj, typ KTM 640SM som är en mycket bra maskin med lagom mycket effekt och bra pendlings, vardagsegenskaper.
lycka till med dina framtida inköp!
//m

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Fattar verkligen inte hur folk kan bli så oerhört insnöade på ett märke :confused:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Men hallå!!

"som har lånat pappas sportbil"
"Det var en Saab 93 aero."

Nu får ni väl ändå skärpa er! Sen när blev Saab 93 = sportigt?
Tomtar! Saab 93 är en familjebil hur mycket kjolar och annat fjams dom än hänger dit!
Sportbil? Så f***n heller!

Det här kanske var ett inlägg som inte hör hemma här (bland hojarna) men jag var bara tvungen.

Robban.

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Re: Re: Re: Re: Vilken supermotard är rappast /piggast

mindraper skrev:
så klart har den INTE 10 kw OSTRYPT !!!

De kunda jag nästan räkna ut me något annat än hjärnan, men kunde inte hålla mej för skratt när jag såg det, alla Husabergförare skryter om att "den går som ett SKOOOTT" "den har sånt jääävla register" osså kommer han o sabbar för alla :crash

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
SupermotardRob skrev:
Det var en Saab 93 aero.

Allvarligt, se över hojen så alla strypningar är borta och kolla bestyckningen eller träna starter..
Sportigaste bilen jag har rödljusrejsat var en bmw M5 och då gasade han skiten ur bilen, han låg hopplöst efter vid starten och när jag var uppe i ungefär 120 blåste han om mig rätt skapligt..
93 aero ju vardagsmat för bettan :whip

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Dels så måste du ha tabbat dig när Saaben drog dig, eller så var det nån vässad sak.
Dels så är motard inget du blåser ifrån sportbilar med i höga farter.
Jag har en sur xr600 den drar man givetvis ganska många bilar upp till hundra med, sen händer just inte mycket mer än att bilen kommer o kör om, så det gäller isf att välja var man ska kappas.
Visst en husaberg 650 är piggare men det är ändå en trött hoj i ren raktframprestanda i högre farter. En sån kanskae (nu dra jag till lite) har en 10 hk mer än din hoj, och väger 10kg mindre eller nåt sånt, tror du den går som en raket i jämförelse då? knappast

Det är inte helt lätt att starta snabbt med hoj, det vill lätt gå på bakhjulet även med tröttare maskiner som min.

Last edited:

AL

Kryzzare...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Alla ni som pratar om KTM 660 hela tiden...
Prova en 525 istället och ni vill aldrig köra nåt annat!

660 ---> 525 = Goldwing ---> CBR 954
(lite långt dragen parallell men ni fattar :)

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Den är säkert överlägsen vid ren bankörning men inte om man vill ha lite toppfart och körbarhet på landsväg eller om man kör på lite större banor där man behöver just toppfart. Det är i alla fall därför jag har en 660.

/H

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Re: Re: Re: Vilken supermotard är rappast /piggast

Givetvis så skrev jag fel. Råkade smyga sig in ett O före strypt...

Förstod du inte det kan jag inget annat än skratta... eller kanske gråta...

SkorvKalle skrev:
Om Husabergaren har 10kw OSTRYPT kan jag inget annat än skratta :lol :rofl

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Ähh! Han kom säkert från trollhättan. När jag jobbade där så hörde jag så många historier om folk som hade snabba saabar, och hur bra saab var, att aeron är värsta sportbilen etc.

Saab är gubbil, och saabförare kan inte köra bil. Ser du någon som kör som en kratta (inget ont om krattan...;)) i trafiken så e det bergis en saab, kör han motard så kör han bergis hynda eller ktm...

- Johan, fördomsfri.. ;) (som även hoppas på att det finns NÅGON här inne som förstår sig på lite ironi och som kan ta saker och ting med en nya salt....)

Robban_C skrev:
Men hallå!!

"som har lånat pappas sportbil"
"Det var en Saab 93 aero."

Nu får ni väl ändå skärpa er! Sen när blev Saab 93 = sportigt?
Tomtar! Saab 93 är en familjebil hur mycket kjolar och annat fjams dom än hänger dit!
Sportbil? Så f***n heller!

Det här kanske var ett inlägg som inte hör hemma här (bland hojarna) men jag var bara tvungen.

Robban.

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Re: Re: Re: Re: Vilken supermotard är rappast /piggast

mr_rockster skrev:
Givetvis så skrev jag fel. Råkade smyga sig in ett O före strypt...

Förstod du inte det kan jag inget annat än skratta... eller kanske gråta...

självklart kan ja väl räkna ut att en husabergare har fler hästar än min RG... som sagt såg det "kul" ut :rolleyes:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Hästkrafter är inte allt!

Jag kom precis hem ifrån att åkt på Midlanda igår, det kvittar om du har en Husa, CRF eller whatever........

Kan man inte utnyttja Farten i kurvorna eller bromsa sent så är det lönlöst att åka fortare på rakorna!

Men i det här fallet så var det väl en bil ni skulla hänga av? Var det på motorvägen så borde du fått pisk, är det inne istan eller på 70väg så borde Honda kicka butt ett tag.......

Är du inte först ifrån rödljusen med en motard så är det DIG det är fel på :fakta

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Marals76 skrev:
Du är så hård Tom :D
Det är ju det vi tycker om :bow :bow

Eh, jaha, fel tråd.... Jaha, ska genast uppsöka den rätta för den här typen av inlägg.....

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
På något fiffigt vis verkar det som att duktiga förare kan åka fort på vilken hoj som helst... :fakta
nästan iaf...

Baghira

Äntligen A kort!
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
KTM Lc4 -03 SM/Enduro
mr_rockster skrev:
Ähh! Han kom säkert från trollhättan. När jag jobbade där så hörde jag så många historier om folk som hade snabba saabar, och hur bra saab var, att aeron är värsta sportbilen etc.

Saab är gubbil, och saabförare kan inte köra bil. Ser du någon som kör som en kratta (inget ont om krattan...;)) i trafiken så e det bergis en saab, kör han motard så kör han bergis hynda eller ktm...

- Johan, fördomsfri.. ;) (som även hoppas på att det finns NÅGON här inne som förstår sig på lite ironi och som kan ta saker och ting med en nya salt....)

Bra sagt..... :D

Jag gasade från en igår... :crash

När hornen växer ut blir MZ an grym... :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...