Vilken tillverkare bygger dom ballaste hojarna?.

Jah says -Vote man!

• Antal röstningar
    0

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Fick börja om efter protester om att jag glömt Aprilla, och självklar får ju inte en tillverkare av feta twinna och ettriga 2-taktare utelämnas!. :D

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Bimota har jag ett svagt hjärta för, men om de tillverkar så mycket längra vet jag väl inte...
Men SB8 (-R) och YB11 (FZR 1000) är sjukt fina hojar som jag utan eftertanke skulle sälja min mamma för att äga och köra.
De fyra stora japanska tillverkarna går fettbort trots att de tillverkar "bäst" motorcycklar. En Honda kan alldrig bli mer än en Honda osv.
Aprillia är ganska coola men synd att de inte har slagit värden med en rad eller v-fyra. Som kostade sådär lagom mycket.

Det som i mitt tycke gör ett märke ballt är nytänkande teknik och tidlös styling. Och Buell har motorer från samma tid när skåningar fortfarande hade vett att kalla sig danskar så det är inget nytänkande direkt även om de ser lite udda ut.

Så jag röstar för Bimota (RIP)

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
husaberg finns med men inte husqvarna? :skrämd
Nog för att MvAgusta är inblandade i husqvarna men det gills inte

Last edited:

LC4ever

Biig Badabom
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Adventure -09
Tyvärr måste jag rösta på Buell. :rodnar
Detta bär mig emot men nu var det ju de ballaste hojarna och tveklöst så har de en hel del läckra detaljer.
Annars är ju hela konceptet SM totalt urballt. Ta en skogs/crosshoj och sätt 17" feta racedäck på dessa. :tummenupp
Vad kommer näst, extreem cross baserad på en R1 med 21"/18" crossdäck?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
soppatorsken skrev:
Bimota har jag ett svagt hjärta för, men om de tillverkar så mycket längra vet jag väl inte...
Men SB8 (-R) och YB11 (FZR 1000) är sjukt fina hojar som jag utan eftertanke skulle sälja min mamma för att äga och köra.
De fyra stora japanska tillverkarna går fettbort trots att de tillverkar "bäst" motorcycklar. En Honda kan alldrig bli mer än en Honda osv.
Aprillia är ganska coola men synd att de inte har slagit värden med en rad eller v-fyra. Som kostade sådär lagom mycket.

Det som i mitt tycke gör ett märke ballt är nytänkande teknik och tidlös styling. Och Buell har motorer från samma tid när skåningar fortfarande hade vett att kalla sig danskar så det är inget nytänkande direkt även om de ser lite udda ut.

Så jag röstar för Bimota (RIP)

Skulle själv kunna tänka mig en Honda med tanke på den fina 5års garantin, och både sp 1-2 och nya cbr 6 och 9an tilltalar mig. Skulle även kunna tänka mig en firestorm att busa med om prisert var rätt. Och inte ens den mest inbitna duccefreak påstår väl på fullt alvar att Italien är pseudonymt med kvalite?. Så ska man bara åka och inte kan skruva så är väl japanskt eller kanske en nyare Triump vägen att gå?.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jo, men jag uppfattade frågan som vilken var den "häftigaste/snyggaste/mest spännade hojtillverkarn".
Och då kommer inte aspekten hur "bra" hojarna är.
Och har inte Aprillia ganska bra kvalitetsrykte förresten?

Självklart skulle jag gärna ha en Sp-1a och sånt oxå men om man hade obegränsat med dållars och handlade de hojar man ville ha så skulle nog Bimotan (Typ SB8R) ligga närmast om hjärtat.
Såg förresten en YB11 i Vaxholm i söndags. Den "sticker ut" lite mer än alla andra bågar på torget så att säga.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
V-Roden är ju grymmast, synd att man inte har råd bara :(

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Måste nog sätta en pinne på Ducati. Utséende och ljud i särklass.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
soppatorsken skrev:
Jo, men jag uppfattade frågan som vilken var den "häftigaste/snyggaste/mest spännade hojtillverkarn".
Och då kommer inte aspekten hur "bra" hojarna är.
Och har inte Aprillia ganska bra kvalitetsrykte förresten?

Självklart skulle jag gärna ha en Sp-1a och sånt oxå men om man hade obegränsat med dållars och handlade de hojar man ville ha så skulle nog Bimotan (Typ SB8R) ligga närmast om hjärtat.
Såg förresten en YB11 i Vaxholm i söndags. Den "sticker ut" lite mer än alla andra bågar på torget så att säga.

Jo det va ju ballast och inte bäst kvalite, och snackar man desig och utstrålning så har ju inte japanerna någonting att komma med!. Skulle kunna tänka mig att köra en MWaugusta F4 eller en Bimota V-due istället för duccen, men då kostar det nog mer än det smakar?.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Varför är inte Guzzi med?
De har iallafall byggt den ballaste hojen jag vet.

Bifogat

• guzzi.jpg
    guzzi.jpg
    51.5 KB · Visningar: 429

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
AAAGGHHHHH !!!

Detta e ju komiskt,,,,men tack att du ändrade.

Det heter APRILIA och inte aprilla !!!!
men du gör det väl för att jäklas,,,eller ?

ha det // Jocke

Hightuned skrev:
Fick börja om efter protester om att jag glömt Aprilla, och självklar får ju inte en tillverkare av feta twinna och ettriga 2-taktare utelämnas!. :D

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Tittar man till 2003 tycker jag Kawasaki har det klart roligaste modellprogrammet. Nya ZX6R 636 är ju helt fantastisk och Z1000 är klart nydanande. Dom andra märkena känns slätare. Hondas CBR600RR är fin ifs. Yamahas program känns inte vansinnigt fräscht och inte Suzukis hellre. Bra cyklar alla gånger, men det känns inte jättespännande.

Tittar man längre tillbaks i tiden är det mkt svårare att sätta en tillverkare som bäst. Alla märkena har ju en hel hög med klassiker.
Bättre att rösta på koolaste hojjen genom tiderna isf...

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Jag satte min pinne på Buell.
Tycker de ser ut och låter tokballt =)

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
J-Bone skrev:
Varför är inte Guzzi med?
De har iallafall byggt den ballaste hojen jag vet.

För att jag glömde, Moto guzzi, Husquarna och säkern några till?. Den där Guzzin såg ju jävligt ball ut, så om dom bara moterade motor på håll så kanske någon skulle vilja köpa den!. :D

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
OLJEKYLD GSXR skrev:
Suzuki. De har producerat många klassiska och balla maskiner genom åren.

Vist finns det japsar med utstålning, typ 750 2-taltarna från 60-70talet, och även dom stor muskelhojarna från 70-talet är ju inte helt utan charm. Men man kan inte producera någonting i för stor mängd om det ska förbli exotiskt, jag menar hur spännande skulle en MWaugusta vara om dom kostade 100000:- och byggdes i 2miljoner expemlar om året?.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Hightuned skrev:
För att jag glömde, Moto guzzi, Husquarna och säkern några till?. Den där Guzzin såg ju jävligt ball ut, så om dom bara moterade motor på håll så kanske någon skulle vilja köpa den!. :D

Den går väl knappast att köpa.. stilstudie tillverkad i ett exemplar tror jag..

Annars ball, ballare än en Aparilla eller vad dom nu heter... :D

/B

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
De personer som inte svarat MVaugusta åker fetbort!
Finns inget märke som kan konkurera i dess design!
Säger bara MVaugusta brutale eller F4. Man stinker av vill-ha
doft när man tittar på dem hojjarna!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM