Hightuned
Ny medlem
Fick börja om efter protester om att jag glömt Aprilla, och självklar får ju inte en tillverkare av feta twinna och ettriga 2-taktare utelämnas!.
soppatorsken skrev:Bimota har jag ett svagt hjärta för, men om de tillverkar så mycket längra vet jag väl inte...
Men SB8 (-R) och YB11 (FZR 1000) är sjukt fina hojar som jag utan eftertanke skulle sälja min mamma för att äga och köra.
De fyra stora japanska tillverkarna går fettbort trots att de tillverkar "bäst" motorcycklar. En Honda kan alldrig bli mer än en Honda osv.
Aprillia är ganska coola men synd att de inte har slagit värden med en rad eller v-fyra. Som kostade sådär lagom mycket.
Det som i mitt tycke gör ett märke ballt är nytänkande teknik och tidlös styling. Och Buell har motorer från samma tid när skåningar fortfarande hade vett att kalla sig danskar så det är inget nytänkande direkt även om de ser lite udda ut.
Så jag röstar för Bimota (RIP)
soppatorsken skrev:Jo, men jag uppfattade frågan som vilken var den "häftigaste/snyggaste/mest spännade hojtillverkarn".
Och då kommer inte aspekten hur "bra" hojarna är.
Och har inte Aprillia ganska bra kvalitetsrykte förresten?
Självklart skulle jag gärna ha en Sp-1a och sånt oxå men om man hade obegränsat med dållars och handlade de hojar man ville ha så skulle nog Bimotan (Typ SB8R) ligga närmast om hjärtat.
Såg förresten en YB11 i Vaxholm i söndags. Den "sticker ut" lite mer än alla andra bågar på torget så att säga.
Hightuned skrev:Fick börja om efter protester om att jag glömt Aprilla, och självklar får ju inte en tillverkare av feta twinna och ettriga 2-taktare utelämnas!.
J-Bone skrev:Varför är inte Guzzi med?
De har iallafall byggt den ballaste hojen jag vet.
OLJEKYLD GSXR skrev:Suzuki. De har producerat många klassiska och balla maskiner genom åren.
Hightuned skrev:För att jag glömde, Moto guzzi, Husquarna och säkern några till?. Den där Guzzin såg ju jävligt ball ut, så om dom bara moterade motor på håll så kanske någon skulle vilja köpa den!.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|