Vilken touringhoj ska jag köpa?

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Jag gillar Er6:an riktigt mycket. En ok hoj. Kraften tycker jag räcker alldeles utmärkt då man sitter själv utan packning eller passagerare på den.
Är väl lite mer fundersam om hur den blir med de två attributen pålagda. Undrar om man inte börjar sakna en del kraft i motorn då. (har kört lite ER6f som en vän har).

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Två bra sporttouring hojar:
Triumph sprint från -99 och framåt.
VFR 800 från -98 och framåt.

Angående ER6f och touring så funkar den utmärkt till det om du frågar mig. Hade en sådan en kort period för något år sedan. Tog den på en 200 mil resa upp i Norge och det var inga som helst problem. Jag är 183cm lång.

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Hade en Honda Blackbird för några år sedan, den var som gjord för touring.

Motorn är lika skottsäker som en gammal Merca-diesel, folk har kört 10-tusentals mil med dem utan att renovera motorn.

Går att hålla 200 på E4 om man nyttjar vägrenen flitigt, bara en sån sak ;) Går som ett lokomotiv, bergstadigt rakt fram, även med passagerare.

Man får en gubbkörd i fint skick från sent 90-, tidigt 00-tal för 30-40k:- som har många mil/år kvar.

Faktum är att många av dem är väldigt lugnt körda av äldre herrar, trots att de än idag hänger på det mesta upp till 200 km/h ^^

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hade en Honda Blackbird för några år sedan, den var som gjord för touring.

Motorn är lika skottsäker som en gammal Merca-diesel, folk har kört 10-tusentals mil med dem utan att renovera motorn.

Går att hålla 200 på E4 om man nyttjar vägrenen flitigt, bara en sån sak ;) Går som ett lokomotiv, bergstadigt rakt fram, även med passagerare.

Man får en gubbkörd i fint skick från sent 90-, tidigt 00-tal för 30-40k:- som har många mil/år kvar.

Faktum är att många av dem är väldigt lugnt körda av äldre herrar, trots att de än idag hänger på det mesta upp till 200 km/h ^^

Det är ungefär som BB:n jag föreställer mig en touringhoj.
Lite "tourigare", om vi nu håller oss till Honda, så blir det en STX 1300, och lite sportigare en CBR 1000RR. Allt efter hur ömstjärtad man är.

Fast det är ju ganska långt från en ER-6:a...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy