Vilken typ av försäkring på era fighters?

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Står inför valet och kvalet att skaffa fighter eller motard.
Men så är det ju det där med försäkringar... motarder kan man ju fortfarande försäkra "billigt". Men en Fighter = sporthojsförsäkring. Kör ni då halvförsäkrat eller bara trafikförs, och vad kostar det i sånt fall för er?

Många fighters e ju ett resultat av halvörsäkring. :yoparty Om eller kancke snarare när man går om kull med hojen nästa gång som fighter då har man ju inga kåpor som skyddar ram o motor osv. Stör risk att det blir riktigt dyrt att fixa själv?!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Halvförsäkring, 6600:- /år

Borde ju ha krashpuckar med tanke på att man saknar kåpor. Men jag har inte orkat fixa det än. Får ta och göra det under vintern.

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
halvförsäkrat! 284 kr i månaden, folksam. var första bolaget jag ringde till å det blev riktigt billigt så jag slog till :tummenupp

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Halvförsäkring, Trygg hansa. Halv för att det endast var tio spänn dyrare än trafik. Om året...

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Vet ej om Bandit 1200N räknas som fighter i detta sammanhang, men den kostar på mig 590kr/mån för halvförsäkring. Är du runt 27 år kostar den under 3000kr/år för helförsäkring.
Detta kan jämföras med priset 1200kr/mån för halvförsäkring jag skulle få betala för en Fireblade -92.

Last edited:

All_to_slow

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
Såld
madmagnus skrev:
satan det var dyrt.... verkar svettigt att äga en Retta :va

Jepp men det e värt varenda krona.... Lite jobbigt om den skulle bli stulen bara... Hade ju ett stöldförsök inne i garaget... Så sen blev det larm och parkering utanför det öppna sovrumsfönstret

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Skiftande summor på försäkringarna... iof inte oväntat... Men jag tror jag håller på att falla... fallaf för en sf. Blev ju inte mindre sugen på en sån efter att ha varit på Lunda i går...

Wiseguy - såg din blade! Nice! :yoparty

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
All_to_slow skrev:
Jepp men det e värt varenda krona.... Lite jobbigt om den skulle bli stulen bara... Hade ju ett stöldförsök inne i garaget... Så sen blev det larm och parkering utanför det öppna sovrumsfönstret

kan inte vara billigt att halv elr helförsäkra den iaf! tur att man åker gammelhoj! det verkar ju vara något billigare! :3freak

smiler

Skrapar knän dagligen.....
Gick med
6 Mar 2003
858km söder om Kiruna... Dvs Sundsvall...
Hoj
-
Visst e försäkringen avsevärt mycke billigare på en spothoj som e 10 år elle äldre?? Ingen lust å betala hög premie på en gamm hoj!! Verkar som de äldre Bladen e populära 92-93 el nåt...... söker objekt!!

Gabor

Guest
Moto Martinen, 2800:- årsförsäkring/hel.. på länsförsäkringar :tummenupp

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Ringde runt till några försäkringsbol och kollade vad det skulle kosta för mig att förs en zx6:a -98
Bilsport & MC: 24 000:- /helår trafik (halv & helförs ville dom inte teckna) :kocko
IF: 1930:-/mån halvförs

Folksam: 7320:-/helår halvf.

Klart skiftande...

thunderace_026

bolomannen
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
SÅLD.. siktar på ktm 660
X3M skrev:
Står inför valet och kvalet att skaffa fighter eller motard.
Men så är det ju det där med försäkringar... motarder kan man ju fortfarande försäkra "billigt". Men en Fighter = sporthojsförsäkring. Kör ni då halvförsäkrat eller bara trafikförs, och vad kostar det i sånt fall för er?

Många fighters e ju ett resultat av halvörsäkring. :yoparty Om eller kancke snarare när man går om kull med hojen nästa gång som fighter då har man ju inga kåpor som skyddar ram o motor osv. Stör risk att det blir riktigt dyrt att fixa själv?!

har en kamoflerad fighter (omoddad yzf 1000) och den har jag helförsäkring 5300 kr/helår trygghansa :hoppskrat
Bilsport och MC skulle ha över 20 000 kr :kocko

Last edited:

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Va fan, vart hittar ni era premier ska försäkra min TL1000 det billigaste jag har hittat är i runda slängar 20000kr halv/helår eller 15000 halv/halv fast det beror väl på vart man bor oxå... :mad:

TwinSucker

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Jag vill inte ha en liten gammal hoj... Hade jag velat ha det så hade jag skaffat en. Men det är värt varenda spänn för att åka Twin-1000!

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Hoj
R
TwinSucker skrev:
Jag vill inte ha en liten gammal hoj... Hade jag velat ha det så hade jag skaffat en. Men det är värt varenda spänn för att åka Twin-1000!

Min kuse har en sådan och den tror jag han betalar bara några tusen för... trafik... halva året tror jag

TwinSucker

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Det är det som är den ända nackdelen med att bo i Sthlm, det finns alldeles för många hoj-knyckare här... Men man vad göra bara att betala och se glad ut, om inte annat så ser jag glad ut när jag kör...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept