Ah, grattis
Själv har jag precis avyttrat min fullspecade Gixxer1k och avser att ge nya R en rejäl chans att bevisa sin duglighet i mitten av maj...
Den grå är absolut snyggast och då jag kör en del bana må även funktion få råda över stil - i viss mån. Tankar so far:
1 - Vit lr svart hjälm. Kör Du vit har Du fördelen av att synas - även polisen använder de hjälmarna. Slår alla västar med hästlängder!
2 - Kevlarjeans eller skinnbyxor för gata! Alternativt ett delat ställ i svartvitgråa kulörer, jordfärger kan accepteras. Då till och med min RD 350 på bakelitdäck från förra decenniet funkar att luta med är det okey att köra med knäpuckar - så länge de är skrapade...
Det är också helt okey att välja byxor med kardborre för puckar men ha dessa demonterade.
3 - För bana - delat ställ eller raceställ i kulörer som ovan. Kamelpuck kommer att verka fånigt, håll Dig till klassiskt snitt.
Dödssynd: Pastellfärgat, flammor och tuppkam! Goretex i dämpade kulörer funkar för 100-milaetapper men inte vid korvmojjen.
Pjuck hade Du redan skaffat ja. Annars funkar ett par lågskaftade racepjuck med hälskena (Goretex) med viss patina från CTX ypperligt även på caferacern - med jeansen lite hafsigt instoppade innanför pjucken.
Så kanske. Men grattis till årets kanske roligaste och mest intressanta nykomling, ger uttrycket "sleeper" en helt ny innebörd. Folk som inte begriper vad vettig körställning, BPF fram, Öhlins bak, 97 hk i spisen och Brembo låsningsfria hejdare kan ställa till med på favoritslingan är inte värda att lyssna på. I min bok