JB74 skrev:Varför köpa R1 eller CBR1000 när det räcker med ZX-6R, det är bara att kika på varvtiderna från masterbike, måste va tungt för många av de "stora" att åka spö av ZX-10's lillebror! He he he!
Prexis!
JB74 skrev:Varför köpa R1 eller CBR1000 när det räcker med ZX-6R, det är bara att kika på varvtiderna från masterbike, måste va tungt för många av de "stora" att åka spö av ZX-10's lillebror! He he he!
varför?? Vilken fråga, hehehJB74 skrev:Varför köpa R1 eller CBR1000 när det räcker med ZX-6R, det är bara att kika på varvtiderna från masterbike, måste va tungt för många av de "stora" att åka spö av ZX-10's lillebror! He he he!
Ravetrancer skrev:varför?? Vilken fråga, heheh
Om du så gärna vill veta då, män kör 1000cc o fjollor 600cc...enkelt hehehe
kan lova dig att Rossi kör fortare med R1:an på bana än med lillninjan, vad tror du???JB74 skrev:Tänkte inte på hur rätt du har!? Men köp rätt literhoj då så du slipper höra skriket från en lill-ninja som drar förbi på utsidan ur kurvan! Muuuaahahaha!
Jonteponte skrev:Själv tar jag ett uppehåll från sporthoj nu ett par år. Det är för dyrt. Om jag nu blir av med den. Intresset verkar vara fullständigt iskallt.
Och om jag inte är ybersugen på en sportis till säsongen 2006 så kommer jag nog att glida över till "the dark side" och skaffa mig en 04:ans Mean Streak...
Sorgligt men sant.
Silwer skrev:Jag har sett flest R1 04or av de nya och nån cbr, inte en enda kawa.
Tja det är så att 04ans motor är kortslagigare för att kunna ha högt varv, vilket krävs för hög effekt, man får då försaka nåt annat och då har väl några newtonmeter försvunnit på lägre varv, tror knappast den är så slö att du skulle lida av det.Dr Gixxer skrev:Har oxå bara sett Rettor å Blejds av 04rna...lustigt....då Kawan är fetast.......Yamman 04 är ju "klenare" än 02 upp tom ca 9000 rpm...lagom kul, klent av Yammas tekniker att inte ens fixa fram mer effekt i mellanregistret än föregångaren.....men de har ju lyckats med designen istället
Silwer skrev:Tja det är så att 04ans motor är kortslagigare för att kunna ha högt varv, vilket krävs för hög effekt, man får då försaka nåt annat och då har väl några newtonmeter försvunnit på lägre varv, tror knappast den är så slö att du skulle lida av det.
gsxr1000 har en långslagigare rova, men jag skulle tro att nästa modell får en kortslagigare och tat vi då får se samma skillnad på den.
Fortfarande är ändå gsxr1000 värst på det.Dr Gixxer skrev:Men Kawa har bevisligen lyckats få bra toppeffekt å bra mellanregister trots kortslagig motor, så visst går det. Mellanregistret är ju gött när man slangar.....nej d e sant ingen av dem är ju direkt slö
Dr Gixxer skrev:Har oxå bara sett Rettor å Blejds av 04rna...lustigt....då Kawan är fetast.......Yamman 04 är ju "klenare" än 02 upp tom ca 9000 rpm...lagom kul, klent av Yammas tekniker att inte ens fixa fram mer effekt i mellanregistret än föregångaren.....men de har ju lyckats med designen istället
Gixxern då? Tittar man på alla litermaskiner för i år kommer nog rettan hamna sistmajtii skrev:Såg någon försäljningsstatistik för jan-juli 04 och R1an toppade försäljningen. Har för mej att det var 200 R1or, 100 CBR och 55 ZX10or.
Har aldrig varit särskilt glad för R1or men 04an är faktiskt riktigt trevlig.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|