Vilken var din drömhoj när du var omyndig?

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Min drömhoj jag minns speciellt var när Yamaha 1992 tog hastighetsrekordet för standardhojar med FZR1000. Då var den väldigt oöverkomlig. Våren -99 fanns dock möjligheten att till en rimlig peng köpa min ungdoms drömhoj. Vilken känsla!

På senare år har jag inte haft nån riktig drömhoj, men nu på senare tid har en dröm om ett turbomonster mognat fram.... :rock

Vad drömde ni om innan ni tog kortet??

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Jag skulle köpa mig en Corvette...ingen jävla hoj här inte...som ni alla förstått kom jag på andra tankar under vägen.

Sedan R1:an presenterades har jag alltid velat ha en sån...ifjol blev det då av då jag köpte min 00:a...känslan var (och är) härlig!

Vet inte om jag har nån direkt drömhoj nu fast vissa drömmar om en 04:a R1:a har jag ju haft sista veckan...

:squid

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
trot eller ej detta var min dröm hoj, när jag var ung och omogen hahahahahaaaaa

Bifogat

• zxr750.jpg
    zxr750.jpg
    21.2 KB · Visningar: 150

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
VFR.
Hojen kom precis runt 86 när man var 14 år och osnuten. Fanns absolut inte snyggare och häftigare än Viffern. Lite kul att det blev min förstahoj, fast nu drömmer jag om andra hojar.

gladh

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
När jag var yngre och ännu mer omogen var jag helt ointresserad av hojjar....

Sen att intresset vaknade har jag alltid velat ha en R1, så även nu, men jag kommer nog inte att köpa någon på bra länge, dels för att jag får så hemskt äckliga försäkringssummar och för att jag vill köpa en motard, inte för att de är "drömhojjar" utan för att de är fräna och lekvänliga...

Mamma har rätt när hon säger att sporthojar är mordvapen...

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Min mamma säger att hon älskar mig lika mycket oavsett vilken hoj jag äger :D

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
R6an var anledningen till att ta kortet... Tänk bara att höra den varvas till redline!!! :)

Tyro

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Honda Jättesvart fågel -98
Jag har alltid drömt om den dagen man får börja köre "riktig" motorcykel, men jag drömde inte om nån speciell modell. Tills Yamaha presenterade R1an 98. Då var man lättpåverkad tonåring och helt fast. Nån dag....

Kawarider

Gamla män gör det skönt men sakta
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ZZR 1100-93 Transalp-01 KTM 450 -05
:rodnar Törs knappt säga det men för länge sen, när han där uppe just hade skapat den här kulan som vi gasar runt på så så var jag väldans impad av dom tuffa grabbarna. Vad åkte tuffa grabbar på då kan man undra. Rätt svar: Silverpil! Det var grejer det. Idag kör väl en EU-moppe ifrån pilen. Suck! det var bättre förr.

Gråben

Medlem i polerskadades rixförbund...
Gick med
18 May 2003
Hoj
KTM 660 smc ( avställd ) Puch Maxi 50cc för gatan, KTM 380 i skogen och övrigt
Måste nog svara ZZR 1100...

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
CBX. sex cyllar o över 100 hästar var rätt häftigt i slutet av 70-talet. Men bättre förr... neh.

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Har aldrig haft nån drömhoj... när jag var mellan 12-19 var det bara cross som gällde, tog mc kortet i samband med bilkortet.. tyckte typ det va bra å ha men hade ingen tanke på att köpa en landsvägshoj... men sen -99 då jag va 21 så köpte polaren en sprillans ny R1... då tänkte jag va fan, har han en måste ju jag åsså ha en, hade tur å kamma hem ett arv, så jag blåste hela skiten på en -98s R1 som gått 600 mil, nytt ställ,handskar,skor och hjälm inhandlades också. DYRT men förbanat kul.. lagt ner allt med cross nu, bara landsväg som gäller nu.. e sugen på å skaffa en gammal risig R1 till -04...men får se hur ekonomin tillåter det.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA