Vilken zx7r ska jag välja??

mojja83

Guest
Okej vad bra att höra! Han som säljer har nämligen köpt sig en R1 som han kör istället! Jag länkade till hans profil på facebook så ni kan göra er bedömning av hur den blivit körd!

Brännupp, tyvärr vill jag ha en originalfärgad som inte finns alltför långt bort. Nog för att halmstad inte är så nära heller, men men :D

Hur kan man bilda sig en uppfattning om hur en cykel är körd genom bara en bild:va

Åk och provkör känn på grejorna kika på oljan kolla allmän skick kan du inte själv tar du med en kunnig alt lämnar in till en mc mek och betalar för 30 minuter av dennes tid.

Kanotkungen

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2012
Hoj
2000 Ninja ZX7R
Men om ni följer länken kommer man väl till hans profil, ska skicka en till! Jag känner mig riktigt påläst och har inte tummen mitt i handen, men som sagt har jag ju inte haft kortet länge så jag tänkte försöka hyra någon verkstadskille eller liknande och betala honom då det inte är öppet någon verkstad på helgen. Tänkte bara ringa en kawaverkstad och be någon som kör sporthoj att kolla på den med mig.

Här är en ny länk:
https://www.facebook.com/magnus.lindgren.10

Okej jag är ju lite insnöad.. Men ska kolla på den om det inte blir denna! ;)

Och tack för eran hjälp, himla roligt!

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Ett provkörningstipps: Kör på 2:an. Gasa fullt för att kontrollera att 2:an inte hoppar ur vid gaspådrag. Den växeln brukar ge sig först. Lycka till med köpet:)

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Jag säger köp en Zx7r, absolut snyggaste Kawa´n som gjorts,,,

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hej!

Hade en ZXR -93 och polarn en ZX-7, och de gånger vi bytte hojar var det slående hur lika körkänsla de hade. Visst var de tunga (min vägde 235kg fulltankad) och chassit lite sävligt, men bergstadigt. Styrdämpare onödigt.
Bromsarna hade ett jätteklipp, men det var mycket vikt som sköt på. Motorn minns jag som ångmaskinslik, riktigt tryck mellan 7-12000!

På bana var det regel att först åkte pucken i marken, sen tog kåpan i på insidan av knät! Detta p.g.a. den långa hjulbasen. Hjulbasen gjorde också att man kunde bromsa HÅRT, ingen risk att slå runt framåt!

Hojarna var var lika snabba på banan, och gav samma känsla, men 7:an kändes "färskare".

Kanske märks att jag gillade hojen...

Just det!
Körställningen va inte touringvänlig.

Last edited:

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Hej,
Grattis till kortet. Jar har jaft min 7-a i 10 år nu och den stannar hos mej. Tung, javisst, trög, nädå, snarare j-v-ligt stadig. Tycker att den forfarande är snygg på ett lite brutalt sätt. Jag fattar att att du fastnade för den, jag blev helt enkelt kär när jag upptäckte den.
Nu till det vesäntliga; Den byggdes 1996-2003 och det enda som ändrades under årens lopp var färgerna så ta den du tycker är snyggast. Alla är likadana. Framändan var kanon redan då och efter en service är den forfarande helt ok. Effektmässigt så är den ju efter tex gsxr med fullt tillräckligt för att skrämma dej (och mej) från vettet om det kniper. Om du vill buygga vidare på den så finns det hur mycket trim och annat som helst, och här är Ebay din bästa vän. Jag har köpt nästan allt därifrån. Motorn är skottsäker men kamkejdesträckaren kan väsnas en del. Det bort av sig själv, det enda fel i hela världen som gör det. Morotn har i standardskick en ganska odramatisk karaktär som gör att man lätt kommer upp i mycket högre fart än vad man tror. Mekaniskt så låter dom en hel del, men det gör dom allihop, det är ju en Kawa. Dom är gnsak lättmekade för att vara en helkåpshoj. Inga direkta typfel vad jag vet ochg det är en ganska personlig hoj med mycket karaktär. Jodå , jag gillar dom också.
Ha de......Per:squid

Kanotkungen

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2012
Hoj
2000 Ninja ZX7R
Tack så otroligt mycket för ert engagemang!

Jag är sugen på den i halmstad men det är ju trots allt 150mil att köra hem också. ZX7R är drömhojen för mig.. Den har fått mycket positiva kommentarer av de flesta och jag ska försöka köpa den om jag får ett bra pris!

Nu har jag sneglat lite på denna gsxr 750 från 1998, den finns i Pite. Alltså bara några mil bort. Den har gått 4300mil.

http://www.blocket.se/vi/41557915.htm

Nu känns det som att jag begärt för mycket så jag vill inte ta upp någons tid i onödan!

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Hallå där!!
Gsxr finns det 13 på dussinet av. En 7-a ser du inte varje dag...........Per:squid

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
...Och så är de så jeCkla Superbikehåriga!!

sorry, kunde inte riktigt släppa det här...

Kanotkungen

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2012
Hoj
2000 Ninja ZX7R
Tjena grabbar! Självklart blir det en zx7r. Den från 2000. Åker ikväll och kollar på den i Halmstad imorrn, vi ses!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Lycka till. Hoppas den motsvarar förväntningarna. Jag hoppas inte du kör upp med den om det blir köp. För ZX7 ska vara jäkligt obekväma vid långkörning.

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Lycka till! Det kan som Harmon Rabb nämnde bli lite smått obekvämt att köra hela vägen hem om du köper hojen imorgon, men det är klart att det går. Jag har varit ute på några stycken ordentliga långkörare med min ZXR 750 - äldre modell, men i stort sett samma hoj. Att stå upp och köra till och från brukar underlätta för min del. Och glöm inte bort att stanna och ta en bensträckare då och då, även mellan tankstoppen :tummenupp

Kanotkungen

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2012
Hoj
2000 Ninja ZX7R
Jag har nu införskaffat hojen från 2000. Den är i riktigt bra skick och ja.. Det var inte en fröjd att köra alla sträckor de 150 milen som jag rullat hem! Men gick fint över helgen! Precis, vart lite tätare tankintervaller så man fick bryta tillbaka kroppen lite, höll ju på att få kramp i ljumskarna efter x antal mil. Ett fel som jag upptäckt är att kopplingen tjuvdrar lite även fast den är intryckt vilket ska efterforskas lite på verkstad under nästa vecka. Då ska de även kolla lite olja och allmänt skick på den och motorn så de får sköta bytet för den här gången!

Annars är jag riktigt nöjd! Magiskt ylande från vipersliponet när man drar på lite! Jag ska försöka lägga upp lite bilder, tack för ert stöd! Hoppas nu att jag får sköta om denna och att den ska behålla det skick som den är i nu!:kär

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag har nu införskaffat hojen från 2000. Den är i riktigt bra skick och ja.. Det var inte en fröjd att köra alla sträckor de 150 milen som jag rullat hem! Men gick fint över helgen! Precis, vart lite tätare tankintervaller så man fick bryta tillbaka kroppen lite, höll ju på att få kramp i ljumskarna efter x antal mil. Ett fel som jag upptäckt är att kopplingen tjuvdrar lite även fast den är intryckt vilket ska efterforskas lite på verkstad under nästa vecka. Då ska de även kolla lite olja och allmänt skick på den och motorn så de får sköta bytet för den här gången!

Annars är jag riktigt nöjd! Magiskt ylande från vipersliponet när man drar på lite! Jag ska försöka lägga upp lite bilder, tack för ert stöd! Hoppas nu att jag får sköta om denna och att den ska behålla det skick som den är i nu!:kär

Riktigt kul att se sådan beslutsamhet, hade inte trott att du skulle fullfölja uppdraget. Gratulationer till nya hojen. :tummenupp

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj

Gratulerar till 750 kubik Superbikeaura!

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Grattis till kortet och till den snyggaste Kawamodellen som någonsin gjorts, vikt/effekt är lite skitsamma, det handlar om hur brett man flinar när man öppnar garagedörren. Sen går det som sagt att vässa massor om du vill, alltid ballare och mer känsla att köra och äga något som man lagt ner tid, engagemang och pengar i. Sen spelar det inte så jävla stor roll hur fort eller sakta det går egentligen, kör och äg det som får ditt hjärta att klappa lite extra! Oftast roligare att köra något som inte alltid är så jävla modernt och perfekt, det ska leva om lite! Karaktär kallas det visst. Gjorde nåt liknande som dig när jag var 19, flög ner från Östersund till nån liten by på västkusten för att hämta det som var min drömhoj då, en -84 GPZ900R, körde 110 mil hem på jungfrufärden, inte mycket som slår den känslan!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC