Vilket är det bästa "dölja fildelning" gratis programmet nu?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Sett flera betal varianter och det är inte intressant.

Behöver ingen dölja funktion när jag surfar i IE men önskar att få använda min Azureus i lung och ro.

b_randen

Ill Mostro - SDK Socio #3713
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Ducati Monster 900 "Kammo Edition"
Man kan väl köra 24-bitars kryptering så att man inte ser att det är torrents. Finns med i µtorrent vet jag.

Löser dock inte problemet med att ditt IP syns utåt, då får du köra VPN.
/B

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
Man kan väl köra 24-bitars kryptering så att man inte ser att det är torrents. Finns med i µtorrent vet jag.

/B

men ta det gärna på "dummies"-nivå så en vanlig dödlig förstår vad göra...

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Något som detta vore perfekt.

Installerar ett "dölja" program. Ställer in det att vara aktivt på Azureus.
När jag startar Azureus hoppar det igång och döljer det hemska jag håller på med för lagens långa arm.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Azureus (VUZE) är crap, fixa utorrent istället till att börja med. För att dölja IPadress kan du ta en sån betaltjänst, optimal hastighet garanteras ej. Då går din trafik genom en speciell server.

Jag vet inte, orkar inte ta reda på heller men borde gå att köpa en till dator och fixa någonting liknande själv.

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Så länge som inte frälsningsarmen öppnar en VPN-tjänst så kan du nog se dig om i stjärnona efter en gratis VPN.
dom jag angav kostar runt 50:-/månad, vilket jag personligen tycker är gratis.
Precis som föregående talare skrev: Det kostar att hålla med bandbredd och servrar. Det räcker inte med en gammal P4 med 2GB ram för att fixa det.
Bandbredd lär det ju gå en del också. Och inte att förglömma, IP-addresser är inte gratis.
Så med risk att göra dig besviken, men vill du inte betala så kan du glömma vpn.
Då får du köra typ Oneswarm eller gnunet, m.fl, vilket iofs inte är fy skam.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR

/B

Hur trygg kan man känna sig med kryperat utorrent?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Då Tele2, åtminstone för tillfället, inte sparar några IP-nummer och därmed inte har några IP-nummer att lämna ut när någon vill klämma åt dig för att du tagit deras filmer så är väl ett abonmang hos TELE2 förnärvarande den bästa lösningen om man vill behålla hastigheten och tanka "säkert".

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Såååå...

Nu har det ju gått ett tag sen sist och jag antar att det är många som provat dom olika Vpn-tjänsterna?

Vilken är för tillfället den bästa? Vill ju kunna ladda ner massa skojsigt utan problem :brynad

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Hotspot Shield, gratis, hastigheten går upp och ner, ska visa reklam längst upp i browsern, gör så för det mesta men tar ibland hela fönstret.
Funkar men irriterande.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Ett litet sidospår: utorrent har en inställning som heter "IP/värdnamn att rapportera till trackern:" Men det innebär väl fortfarande att den riktiga IPn kan ses av den som slangar från mig?

Inte för att jag har IP-hysteri, är mest yfiken.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Byt internet leverantör till
Alltele (Fiber genom stadsnätet & ADSL)
Banhof (Fiber genom stadsnätet & ADSL)
Tele2

Dessa sparar inte IP nummer & kan ej heller lämna ut några. Du har bra speed & behöver inte betala nå xtrai

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
dom flesta vpn tjänster är inte utvecklade riktigt än för att klara av rusnings traffiken som dom har fårr sen IPRED lagen slog igenom nyligen.

Dom har fått massor av nya kunder & därmed har trafiken slöats ner.

Tror personligen att ipredator kommer att bli bra i framtiden. Men det är bara vad jag tror

Uffe

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...