Vilket är det bästa spelet genom tiderna?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
ultimate_TF skrev:
10)Super Mario Land (Snes)
Eeh... Var det inte Super Mario World som kom till SNES? Super Mario Land hette väl första Mario till Game Boy? :va

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Tror vi tar det i kronologisk ordning.

Metroid till NES. Sjukt kul, sitter fortfarande och lirar det på emulator ibland.
Zelda och Zelda 2. Också mycket underhållande spel, 2:an var mer avancerad men jag tycker den var minst lika rolig.
Excite Bike. Need I say more?

Sen kom PC:n in i bilden

Settlers 1. Den musiken, ojojoj. Satt och spelade timmar, dagar, veckor, månader. Sitter fortfarande med det ibland.
Dune 2 och Warcraft 1. Brutalt kul, banbrytande och alldeles... Alldeles underbart.
Duke Nukem 3D, sanslöst kul, läskigt, underhållande...
C&C och Warcraft 2. Kom in i mitt liv ungefär samtidigt och båda stal tid från allt annat som borde göras.
Half-Life. Spelade genom det tre gånger på två veckor, en på varje svårighetsgrad. Frågan är dock om inte 2:an är ännu bättre...
Silent Hill på PS. Läskigt så det smäller om det, har aldrig varit så skrämd framför en TV som då.
Baldur´s Gate. Finns det ett bättre rollspel?
Fallout 2. Skulle kunna vara detta.
Baldur´s Gate 2. Tvåan är bäst, fortfarande mitt favoritspel all time, möjligtvis undantaget Settlers.

De senaste åren har mycket få riktigt bra spel kommit tycker jag. MEN ett par av de riktigt bra är Vampires: Bloodlines, Half-Life 2, Far Cry, F.E.A.R., World of Warcraft och utmanaren Star Wars: Republic Commando. Quake 4 har jag inte riktigt hunnit testa ordentligt men det har också potential. Vi får se.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
NoPinky skrev:
Någonting måste man ju syssla med, nu när det inte går att köra hoj. :(
Jo men jag sitter ungefär från det jag kommer hem tills jag somnar, med paus för att äta och mata katten. :gnissla

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
...
honkiie skrev:
Jo men jag sitter ungefär från det jag kommer hem tills jag somnar, med paus för att äta och mata katten. :gnissla

Nånting säger mig att du inte är ensam om det. Känner ett antal som funkar på samma sätt. Våga Vägra Wow

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Z750 -04
timm skrev:
App app app!!
Jag glömde ju i mitt förra inlägg hur mycket jag älskade att spela Bubble Bobble tillsammans med min polare på den gamla C=64an. De' va grejor de'...för siså där 17år sen. :nicka
Jaa! Bubble bubble!! Och när vi ändå är inne på C64 så var mina favoriter Nebulus, Giana Sisters ( MYCKET bättre än super mario) och Rick dangerus när jag var liten. Det var grejer det! :)

Annars vill jag nog säga att äventyrspelet Little big adventure är bäst.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Juice skrev:
Jaa! Bubble bubble!! Och när vi ändå är inne på C64 så var mina favoriter Nebulus, Giana Sisters ( MYCKET bättre än super mario) och Rick dangerus när jag var liten. Det var grejer det! :)

Annars vill jag nog säga att äventyrspelet Little big adventure är bäst.
Giana sisters var bra men det är ju en kopia av supermario så självklart är ju supermario bättre. Jag minns ett disneyspel till c64 där man var kalle anka och kunde ta jobb som att sortera leksaker och sånt och så fick man lön och byggde en lekpark. Svinkul tyckte jag det var.

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
-
Personligen så har jag aldrig fastnat i ett spel lika mycket som jag gjort med GTA serien (dom i 3D). Speciellt GTA: San Andreas, det spelet var en total fullträff!! Bästa någonsin!!! :yoparty

men det är ju bara vad jag tycker... :rolleyes:

Solid snake

Guest
Bästa spelen kommer alltid att vara MGS serien.

Metal gear solid 1 är fan det bästa spel till Ps1 någonsin.

bq

Life is too short to be boring
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
sv 650 -03, såld. zx6r -00, såld. gsxr1000 K3, stulen. ??? letar
Heroes of might and magic 3
Half Life
Ultima Online (så många timmar man kastat bort/roat sig med det spelet)

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Outrun
North and south
Day of the tentacle
Monkey Island
Larry
Sports Car GT
Zelda
Super Mario

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Gamla spel som var riktigt bra

System Shock 1
Fallout 1
Days of the Tentacle
Full throttle
Syndicate
UFO-Enemy unknown

Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
imaster skrev:
Silent Hill på PS. Läskigt så det smäller om det, har aldrig varit så skrämd framför en TV som då.

kan inte annat än hålla med, shit va skraj jag var inne på skolan...var tvungen att stänga av för att lugna nerverna :gnissla
Sen tyckte jag inte att spelet var någon höjdare faktiskt...

roligaste spelen....hmmm svårt faktiskt men några riktiga godbitar är

Final Fantasy 7 o 9 (PS)
XenoGears (PS), lite segt dock...
Resident Evil 4, det nya till PS2 helt suveränt! Bästa jag har spelat på länge.
Annars var GTA: Vice City ett spel som jag satt sjukt mycket med. 80-tals nostalgi ju :yoparty

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kommer snart
Tror inte någon har nämnt det än - Blood!
Sjukt roligt nätverksspel då det begav sig. Flare Gun var allas stora skräck då man vid träff sprang runt hela banan skrikandes: "IT BURNS, IT BURNS!", i ett sista desperat försök att ha ihjäl någon annan innan man dog.

Red Alert 2 är ju bara ljuvligt! Installerade det förra veckan och förvånades igen över hur påkostat det måste ha varit, riktiga filmsekvenser med skådisar och riktigt välgjorda animationer.

Quake 2 + Gloom. Helläskig mod där ena laget är robotar medan det andra laget är spindlar(!). Riktigt fränt att klänga runt i taket som en två meter stor spindel och ge sig på en stackars liten robot.

-Freddy-

Guest
Bästa borde väl vara dom man spelat mest :va vilket isåfall blir:

Gran turismo serien psx1&2
Star/broodwars pc
Tony hawk pro skater psx1&2
MX racing på xbox

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...