Vilket depåstöd ska jag ha?

Har du ett depåstöd?

• Antal röstningar
    0

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Vad ska man köpa? Hur stor skillnad är de på dem, jag vet att jag inte kommer använda det så mycket... lite när man tvättar å när man ska byta däck... inget jag behöver till bana eller så..

har kollat på detta: http://louis9.louis.de/katalog2006/pages/638.pdf

tänkte köpa ett fram å ett bak... de ser bra ut och ett bra pris... eller finns det några andra som inte blir mycket dyrare som man skulle kunna satsa på?

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Ska du ha ett, och det ska du, så köp ett lila, de är bäst. Har jag hört. :tummenupp

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Fick rösta nej i pollen då jag har 3 depåstöd :3freak

Tvätta klarar man sig fint utan depåstöd ,det är ju inte direkt jobbigt att rulla hojen 2 meter när man tvättat halva fälgen.

Så hur mycket kommer du att använda det ?
Enbart vid däcksbyte och kanske vinterförvaring.

Köp billigt det duger :tummenupp

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
P@trik skrev:
Fick rösta nej i pollen då jag har 3 depåstöd :3freak

Tvätta klarar man sig fint utan depåstöd ,det är ju inte direkt jobbigt att rulla hojen 2 meter när man tvättat halva fälgen.

Så hur mycket kommer du att använda det ?
Enbart vid däcksbyte och kanske vinterförvaring.

Köp billigt det duger :tummenupp

ja typ... men sen så tänker man ju att det kommer hänga med i några år och några olika cyklar kanske så det ska ju inte vara skit... finns ju för ca. 150:- men det ser inte så bra ut och som att det är bökigt att få på/upp hojen!

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Vi snackar ju inte direkt några stora pengar.

Ett bakstöd för 500-800kr och ett framstöd för 1000-1500kr. klarar du dig bra på.
Universal med inställningsmöjligheter för dom flesta hojar, slå ut det på antal år av användande....en struntsumma.

Ba å köp.(fast det finns ju närmare än tyskland).

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Hoztic skrev:
Frågan är ju om man ska ha ett som klarar enkelsving, och om man ska lyfta under gaffelbenen ifram, eller i styrkronan? :va

För det ändamål som beskrivits tycker jag det räcker med ett stöd som lyfter under gaffelbenen.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Hoztic skrev:
Frågan är ju om man ska ha ett som klarar enkelsving, och om man ska lyfta under gaffelbenen ifram, eller i styrkronan? :va
fram tänkte jag köpa till till kronan.. men det med bara en svingarm har jag fan inte tänkt på.. men va fan köper jag en sån lyx hoj så köper jag ett nytt stöd me..!

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Hoztic skrev:
Fast jag inbillar mig att dom som lyfter i kronan är stadigare när man ska bråka loss hjulbultar som sitter tex? :va

Va fan.. har du hjulbultar :va :D

Har aldrig upplevt det som något problem men om det skulle sitta så hårt så lossa dom innan du lyfter så är problemet löst.

Enda gången jag varit lite nervös för att det står ostadigt var när hojen stod med en pallbock under gaffelbenen... det var ostadigt.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
P@trik skrev:
Va fan.. har du hjulbultar :va :D

Har aldrig upplevt det som något problem men om det skulle sitta så hårt så lossa dom innan du lyfter så är problemet löst.

Enda gången jag varit lite nervös för att det står ostadigt var när hojen stod med en pallbock under gaffelbenen... det var ostadigt.

Japp, 4*100 bultcirkel, har inte alla hojar det? :D

Har ju genomgående axel, som nog inte lossats i onödan, satt ganska stadigt när den skulle bort senast :( Men lossa innan man lyfter är ju en alldeles strålande idé! :tummenupp :hihi

Annars funkar ju låga pallbockar, bara man får upp hojen på dom...

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Hoztic skrev:
Fast jag inbillar mig att dom som lyfter i kronan är stadigare när man ska bråka loss hjulbultar som sitter tex? :va
Jag har testat både de som lyfter i kronan och de som lyfter under gaffelbenen och jag kan lugnt säga att kronlyft är 10 ggr stadigare. Dessutom kan det kännas lite vingligt precis när hojen lättar från marken med ett som lyfter under gaffelbenen. De som lyfter i kronan är stadiga i alla lägen.

Kolla med www.checkray.se
De har bra och prisvärda stöd.

ff.gif

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Maranello skrev:
Jag har testat både de som lyfter i kronan och de som lyfter under gaffelbenen och jag kan lugnt säga att kronlyft är 10 ggr stadigare. Dessutom kan det kännas lite vingligt precis när hojen lättar från marken med ett som lyfter under gaffelbenen. De som lyfter i kronan är stadiga i alla lägen.

ff.gif

Våldsam skillnad i pris mellan såna som lyfter under gaffelbenet och dom som lyfter i kronan :(
Att depåstöd ska vara så vansinnigt dyra? Det är ju egentligen bara en bit krokigt järnrör med lite färg på! Har man bara måtten, en svets, lite rör och tummen på ungefär rätt ställe så borde det ju vara en smal sak att göra ett själv! :)

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Maranello skrev:

ff.gif

Justprecis. Checkray. Bra depåstöd billigt!

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
nån som vet var man hittar dessa depåstöd??

(såg den i en annan tråd) :hihi

Bifogat

• suzuki-gsxr750-03-bikepics-088330.jpg
    suzuki-gsxr750-03-bikepics-088330.jpg
    33.1 KB · Visningar: 314

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Några månader efter, men i alla fall:

vill köpa ett depåstöd bak till hojen. gärna under 500 - lappen. måste "fästen" monteras, typ bobbiner?

Några fler bra sidor?

ngn? :tummenupp

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jonthe skrev:
2275041 Några månader efter, men i alla fall:

vill köpa ett depåstöd bak till hojen. gärna under 500 - lappen. måste "fästen" monteras, typ bobbiner?

Några fler bra sidor?

ngn? :tummenupp

www.checkray.se

Dom hade rea, eller har rea...köpte ett skitfint stöd (bakre) för 500:-!
Samma stöd såg jag sen på Ducati Stockholm för 890:-

Antar att din R6 har dubbelsving? i så fall behöver du inga bobiner, stödet kan justeras i bredd för att passa olika hojar. :tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...