Vilket försäkringsbolag?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Tjena!

Vilket försäkringsbolag anlitar ni motardägare? Ska kolla på en KTM LC4 640 Supermoto Prestige -03 idag!

Bifogat

• prestige.jpg
    prestige.jpg
    68.4 KB · Visningar: 390

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Jag har också Bilsport/Mc, 2700:- hel/helår.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag kanske ska tala om att jag får pröjsa 3095 kr hos Bilsport/MC om jag slår till...

RoWi

Kalle är min vän...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBF1000a
Jag bara undrar hur f-n kan ni få så låga premier själv får jag punga ut 6523kr/halvår halvförsäkrad...
Är 21 bor i Norsborg utanför Sthml... :confused:

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Hobbe skrev:
Jag bara undrar hur f-n kan ni få så låga premier själv får jag punga ut 6523kr/halvår halvförsäkrad...

Är över 30 år, bor i en mellansvensk småstad, medlem i SMC vilket ger rabatt. Det är nog för att du bor i storstan som premien blir högre samt din ålder.

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
5100:- hel/hel länsförsäkringar

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Bra att tänka på är att hos Bilsport & Mc måste bågen vara inlåst på din hemmaort.
Jag har valt TH på min 660 den kostar mig 3033 helår/hel

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Måste bara fråga:
Varför kör så många med helförsäkring på sina motarder? Om man klotar är det ju bara lite plast och nåt handtag som pajar... Måste ju vara billigare att lagasjälv än att betala självrisk och en högre premie?
Är jag helt ute och cyklar nu eller? :confused:

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Macke skrev:
Måste bara fråga:
Varför kör så många med helförsäkring på sina motarder? Om man klotar är det ju bara lite plast och nåt handtag som pajar... Måste ju vara billigare att lagasjälv än att betala självrisk och en högre premie?

Du är ute och cyklar!:mattias
När ändå helförsäkringen är såpass billig tycker inte jag att det finns någon anledning att köra med halv. Sedan vet man ju aldrig om den riktiga oturen är framme och man t.ex krockar med en bil eller träd och då är det inte längre billigt att ens laga en motard. :(

BeerDrinker

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
ingen hoj
Macke skrev:
Måste bara fråga:

Har bara halv på min 03:a...inte så stor skillnad i pris men det sket jag i...får mer soppa för pengarna eller :öl
Plast och annat små plock kostar inte så mycket som självrisken och jag vill inte att klåpare fixar min hoj efter 4-10veckor...gör det själv.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Marals76 skrev:
Du är ute och cyklar!:mattias
När ändå helförsäkringen är såpass billig tycker inte jag att det finns någon anledning att köra med halv. Sedan vet man ju aldrig om den riktiga oturen är framme och man t.ex krockar med en bil eller träd och då är det inte längre billigt att ens laga en motard. :(

ok för ett träd, men inte med en bil, du har ju trafikförsäkring, den kommer ju in vid krock med andra fordon givetvis.
Helförsäkring är för singelolyckor.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Silwer skrev:
ok för ett träd, men inte med en bil, du har ju trafikförsäkring, den kommer ju in vid krock med andra fordon givetvis.
Helförsäkring är för singelolyckor.

Jovisst du har trafikförsäkring men det hjälper dig inte om felet är ditt! Visst ditt bolag betalar den andres skador fast inget som uppkommer på din båge.

Sillen

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 990 smr -11
2700 hel/helår Bilsport
27år, bågekort i 4 år
bor i en by i skåne 5 mil från malmö

Sillen

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 990 smr -11
Marals76 skrev:
Jovisst du har trafikförsäkring men det hjälper dig inte om felet är ditt! Visst ditt bolag betalar den andres skador fast inget som uppkommer på din båge.

Precis.
Trafik = dina person skador + alla "motpartens" skador
Hel måste du ha om de ska täcka dina mc skador ovasett va de är för olycka (om de e ditt fel)

Unitedcolors

Upptäcksåkare.
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Buell XB12Ss -06 & Husaberg Fe650s - Black edition -02
Hobbe skrev:

Kan ju bara stödja dig jag e 24 och bor i skogen i småland.
Och får punga ut 4700 hel/ hel på Länsförsäkringar.

AT

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Svart
Hobbe skrev:

Håller med, bor man i Storstad och inte har garage blir det dyrt... Själv kommer jag att få betala 9600:- Halvf./helår för en KTM 640 SM -02

steelbeam

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
allt sålt, men en mini nu iaf.
3095kr hel/hel på Bilsport & Mc. Bor centralt i Kalmar, Tror det hade varit dyrare om man inte haft gararge..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln