Vilket hojspel är bäst?

Stranada

Trött på köttfärsen
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Borås
Hoj
tomt garage
Vilket är bäst av följande (som alla verkar spelas): MotoGP2, Superbike 2001 och Gp500?
 

Stranada

Trött på köttfärsen
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Borås
Hoj
tomt garage
Observera att jag endast menar PC! Jag kan också säga att jag endast spelat MotoGP 2 och tycker att det är bra.
 
Last edited:

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Aprilia Sportcity One
Stranada skrev:
Observera att jag endast menar PC! Jag kan också säga att jag endast spelat MotoGP 2 och tycker att det är bra.

Jag har lirat alla spelen väldigt mycket...tyckte förut att Superbike 2001 var det bästa.....men när jag nu spelat motogp2 i en månad så får jag allt säga att det e roligare! kanske inte bättre känsla, men faan så mycke roligare....(kanske inte mycket, men ändå :p)
GP500 känns för gammalt tyvärr....
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Har spelat SBK2001 och Moto GP 2, samt en demo på GP 500.
SBK kanske har mest realism av de 3, iaf när det kommer till inställningsmöjligheter mm..

Men som Cagiva påpekar, M GP 2 är grymt skoj att köra! Det kanske tar ett par timmar innan man börjar ta sig runt på banorna..men sen är det en härlig känsla att cruisa fram i hög fart :D
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Stranada skrev:
Vilket är bäst av följande (som alla verkar spelas): MotoGP2, Superbike 2001 och Gp500?

Du kommer nog att få samma svar som om du skulle ställa denna fråga "Vilken hjälm är bäst", Själv började jag spela GP 500 98/99 ungefär, inte för att det märks när jag spelar, men jag har fastnat för de spelet, har aldrig fastnat för Electronic Arts motorspel faktiskt.

Men smaken är som baken....... :fakta
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Re: Re: Vilket hojspel är bäst?

R1 Uffe skrev:
Du kommer nog att få samma svar som om du skulle ställa denna fråga "Vilken hjälm är bäst", Själv började jag spela GP 500 98/99 ungefär, inte för att det märks när jag spelar, men jag har fastnat för de spelet, har aldrig fastnat för Electronic Arts motorspel faktiskt.

Men smaken är som baken....... :fakta

Samma här, EA Games /Electronic arts spel har jag aldrig fastnat för.. Ok, ett å annat Nascar-lir har man väl spelat kanske...
 

Kizmiaz

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Fagersta
Hoj
GPZ900R
GP500, självklart, de andra spelen är ju så orealistiska.
I GP500 kan du t.ex. inte bromsa stenhårt med nedlägg, då blir resultatet en lowsider, i de andra spelen kan man knappast bromsa omkull sej = bilkänsla :zpy .
Sen kan man ladda hem olika säsonger till GP500, även 2003 :tummenupp .
 

Skorpan

Guest
Kizmiaz skrev:
GP500, självklart, de andra spelen är ju så orealistiska.
I GP500 kan du t.ex. inte bromsa stenhårt med nedlägg, då blir resultatet en lowsider, i de andra spelen kan man knappast bromsa omkull sej = bilkänsla :zpy .
Sen kan man ladda hem olika säsonger till GP500, även 2003 :tummenupp .
tror du ska in o kolla lite på inställningarna i SBK i så fall :fakta
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top