Vilket internet kan jag välja

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Hejsan alla gurus.

Är på G att köpa hus, vilka alt. tycker ni är bra att skaffa. Fiber finns ej, så det är ADSL som gäller än så länge.

#Har BBB kvar sitt 11/9 tjänst eller är det bara 0.5 / 0.8 / 24 tjänster kvar.

Ni som har 24 tjänsten med någon leverantör, är ni någonsin i närheten av dessa hastigheter??? eller ska man gå på 0.8 tjänsten istället ?????

HILFE, fan vad jag kommer att sakna min fiber 100/10 tjänst

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Finns det inget 8 mbit/s-alternativ?

Personligen tror jag att 8 mbit är bra nog men inte onödogt bra. Själv kör jag 10 Mbit/s direktansluten och 1 Gbit/s på jobbet och jag märker ingen skillnad när man kör "utåt". In-house är det ju skillnad förstås, men hur ofta skickar man stora datamängder till grannen i våningen under?

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Jag bytte från Telia 24 till 8 då jag inte tyckte att dom extra Mb gav mig något.

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
generellt nog för mycket trafik för att man ska få ut 24

finns väl de som har högre upstream än 1 Mbit på ADSL men tar betalt för det

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Mickez77 skrev:
generellt nog för mycket trafik för att man ska få ut 24

finns väl de som har högre upstream än 1 Mbit på ADSL men tar betalt för det

Nej har man mer än 1Mbit uppload så är det VDSL som gäller, typ BBB 12/9.

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
WR450, DB7
Beställde BBB's 24MBit's adsl-tjänst när den blev tillgänglig där jag bor, visade sig snart att min telestation inte är utbyggd för 24MBit ännu, men betalar ändå fullpris för 8/1. Är dock nöjd helnöjd med tjänsten! :tummenupp

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
sp33dy skrev:
Beställde BBB's 24MBit's adsl-tjänst när den blev tillgänglig där jag bor, visade sig snart att min telestation inte är utbyggd för 24MBit ännu, men betalar ändå fullpris för 8/1. Är dock nöjd helnöjd med tjänsten! :tummenupp

Troligen samma här då eftersom jag aldrig kommer upp i mer än 8 mb/s. Har ringt och påpekat det för BBB men de sa att jag hade den kapacitet som jag kunde få. Detta trots att jag bor mindre än 1000 meter från telestationen och då blivit lovad upp mot 14 mb/s.

8 mb/s fungerar bra... Jag hade ju Skrällo tidigare.... :gnissla

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
jag hade bbb 8/1 adsl betalar för 24Mbit men det gick itne att få sas det. Nu har jag dock beställt ipTV och nu när dom får leverera en ny tjänst var det inga problem att dubbla hastigheten ner till 16Mbit!? :va :mad:

Jag får lust att bråka men har inte orkat än.

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
Tjoffe skrev:
Jag får lust att bråka men har inte orkat än.

Hmm, man kanske skulle läsa igenom avtalsvillkoren. Känner mig ju lite lurad på minst 8 mb/s. Funtade ett tag på att gå över till Glocalnet för deras priser är ju lägre än lägst. :D Men ack, häromdagen stod det i tidningen att det var kö till att få en plats i telestationen intill mig. Vill inte köa......

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Zee skrev:

Personligen tror jag att 8 mbit är bra nog men inte onödogt bra. Själv kör jag 10 Mbit/s direktansluten och 1 Gbit/s på jobbet och jag märker ingen skillnad när man kör "utåt". In-house är det ju skillnad förstås, men hur ofta skickar man stora datamängder till grannen i våningen under?
Varje dag om man har en lokal dc hubb.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Zee skrev:

Det är väl 0.8 tjänsten, isåfall får jag be om ursäkt för felskrivningen

Kleiv skrev:
Nej har man mer än 1Mbit uppload så är det VDSL som gäller, typ BBB 12/9.

Finns 12/9 tjänsten kvar hos BBB, tycker den är den mest optimala

hulkenstrong skrev:
Tog BBB 24/1 får ut 19/0.85. Helt okej fart.

Det är ju helt OK fart, men jag personligen vill ha lite högre upload

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Vdsl har blivit ersatt av adsl2+ till allas stora glädje :huvet i praktiken så är 12/9 ett minne blott för nya kunder för att det vart för dyrt för tele bolagen. Med adsl2+ kan dem ha betyligt mer kunder i samma station med samma Dl men Ul blir klart lidande..

Jag har haft Bostream BBB och Telia som leverantör av adsl och måste klart slå ett slag för telia! klart stabilast lina och om man har nån användning av det så har deras servrar förmågan att minnas din mac adress så du byter aldrig ip adress...

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
R1 Uffe skrev:
Hejsan alla gurus.

Är på G att köpa hus, vilka alt. tycker ni är bra att skaffa. Fiber finns ej, så det är ADSL som gäller än så länge.

#Har BBB kvar sitt 11/9 tjänst eller är det bara 0.5 / 0.8 / 24 tjänster kvar.

Ni som har 24 tjänsten med någon leverantör, är ni någonsin i närheten av dessa hastigheter??? eller ska man gå på 0.8 tjänsten istället ?????

HILFE, fan vad jag kommer att sakna min fiber 100/10 tjänst

Det kommer snart en ny adsl annex som heter annex m , Man kommer kunna få 3/8 om jag inte minns helst fel. Ev. kommer telia bara sälja den som 2/8.

//Mheel

Solid snake

Guest
Bara jag som har den mest onödiga uppkopplingen här eller?

100/100mbit. :3freak

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
BBBs VDSL kommer inte att plockas bort. Enda anledningen till att ta bort fungerande utrustning ur telefonstationerna vore platsbrist och så jävla trångt är det inte ännu.

BBB har vad jag vet inga planer på att ta bort VDSL. Mitt tips är att bara använda BBBs internetuppkoppling och skita i Telefoni och TV ifrån dom då det inte fungerar klockrent ännu.

Jag sitter själv med en 24Mbits lina på ca 2 km ifrån telefonstationen och med totalt felkopplade telejack och tattardraget telefon nät i huset kommer jag upp i ca 18/1.....

Mvh
Simon
(teknisk support BBB)

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Cervantes skrev:
Går väl endå inte att teckna vdsl idag?

Eftersom BBB har kvar den utrustningen i telefonstationerna så vill de givetvis att utrustningen ska användas så de kan tjäna lite extra pengar. Dock görs det ingen reklam för att den finns. Men finns det utbyggt i din telefonstation och det finns lediga platser så får du givetvis teckna dig på en av dem. Däremot så byggs inte VDSL-nätet ut..

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Simp skrev:
BBBs VDSL kommer inte att plockas bort. Enda anledningen till att ta bort fungerande utrustning ur telefonstationerna vore platsbrist och så jävla trångt är det inte ännu.

BBB har vad jag vet inga planer på att ta bort VDSL. Mitt tips är att bara använda BBBs internetuppkoppling och skita i Telefoni och TV ifrån dom då det inte fungerar klockrent ännu.

Jag sitter själv med en 24Mbits lina på ca 2 km ifrån telefonstationen och med totalt felkopplade telejack och tattardraget telefon nät i huset kommer jag upp i ca 18/1.....

Mvh
Simon
(teknisk support BBB)
Du Simon, du har inget direktnr jag kan ringa dig på sen, när husköpet är klart :tummenupp

Kan tänka mig att telestationen är 1 - 1.5 km fågelvägen, skulle 12/9 tjänsten funger någolunda på det avståndet :confused:

Ringer nu med BBB, går detta att få med i 12/9 tjänsten :confused:

Kan du kolla vad jag har för alt. huset är i hörnet kolmilavägen 37 / stenhuggargatan 1 postnr 94163. Den som bor där nu har telenr 091191208

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...