Vilket internet kan jag välja

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
R1 Uffe skrev:
Du Simon, du har inget direktnr jag kan ringa dig på sen, när husköpet är klart :tummenupp

Kan tänka mig att telestationen är 1 - 1.5 km fågelvägen, skulle 12/9 tjänsten funger någolunda på det avståndet :confused:

Ringer nu med BBB, går detta att få med i 12/9 tjänsten :confused:

Kan du kolla vad jag har för alt. huset är i hörnet kolmilavägen 37 / stenhuggargatan 1 postnr 94163. Den som bor där nu har telenr 091191208

Jag jobbar nog inget där före jul. Är tjänstledig och pluggar.. Men dra iväg de uppgifterna i ett PM till mig så ska jag kika på det nästa gång jag kommer till jobbet (troligtvis julafton). VDSL säljs upp till 1200meter ifrån telestationen. Tjänsten brukar fungera bra upp till 1000meter. Sen brukar hastigheten falla..

Telefonitjänsten går att få med i alla BBBs tjänster. Dock skulle inte jag rekomendera att du kör IP-telefoni via någon DSL-lina.. Men det är bara att testa och se hur det fungerar.

När jag vet mer Skickar jag PM till dig med mitt telnummer och de uppgifter jag fått fram...

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
http://www.dyndns.com/ håller reda IP adressen ifall någon behöver hitta till din dator

Telia är riktigt stabil, måste vara långt mer än ett år sedan linan gick ner

surfar jag för mycket när jag har koll på det :rolleyes:

glocalnet verkar gå ner en gång i veckan eller så

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Simp skrev:
Jag jobbar nog inget där före jul. Är tjänstledig och pluggar.. Men dra iväg de uppgifterna i ett PM till mig så ska jag kika på det nästa gång jag kommer till jobbet (troligtvis julafton). VDSL säljs upp till 1200meter ifrån telestationen. Tjänsten brukar fungera bra upp till 1000meter. Sen brukar hastigheten falla..

Telefonitjänsten går att få med i alla BBBs tjänster. Dock skulle inte jag rekomendera att du kör IP-telefoni via någon DSL-lina.. Men det är bara att testa och se hur det fungerar.

När jag vet mer Skickar jag PM till dig med mitt telnummer och de uppgifter jag fått fram...

Varför ska jag inte köra BBB telefoni via ADSL, blir det instabilt eller brukar det brytas samtalen eller vad ?????

1200 meter och mer så faller hstigheten på 12/9 tjänsten, men hur mycket faller den, jag är nöjd om det blir typ 9/6 i hastighet, bara jag har högre upload än dom andra tjänsterna ni har

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
R1 Uffe skrev:
Varför ska jag inte köra BBB telefoni via ADSL, blir det instabilt eller brukar det brytas samtalen eller vad ?????

1200 meter och mer så faller hstigheten på 12/9 tjänsten, men hur mycket faller den, jag är nöjd om det blir typ 9/6 i hastighet, bara jag har högre upload än dom andra tjänsterna ni har

Har för mig att 1600m gav en lägre hastighet på VDSL typ 9/6 eller liknande.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
R1 Uffe skrev:
Kan tänka mig att telestationen är 1 - 1.5 km fågelvägen, skulle 12/9 tjänsten funger någolunda på det avståndet :confused:

Ringer nu med BBB, går detta att få med i 12/9 tjänsten :confused:

Kan du kolla vad jag har för alt. huset är i hörnet kolmilavägen 37 / stenhuggargatan 1 postnr 94163. Den som bor där nu har telenr 091191208

Jag ringde till BBB och kollade. Det är 1690m till telestationen, och max "kan" vara 1200m. (note to self: Jag hade 1170m och fick ut 13/10, ca)
Jag skickade iväg nissen att kolla om det går att koppla in ändå - med då lägre fart till följd. Väntar i telefonen nu, han skulle prata med nån chef. ^^

Han avrådde att försöka. Han sa att det gick att lägga en beställning, men inte genom standard-systemet. Han var tvungen att kontakta leverantören och berätta att kunden var medveten om att det fanns en risk att det fungerade mycket dåligt eller till och med inte alls.
Det man riskerar: Om det inte fungerar / fungerar kass så har man ändå bindningstiden kvar - dvs 12månader. Om man vill då ändra om till 24/1 (så man kan använda det man betalar för är väntetiden ytterligare 3-5 veckor - och du får betala under den tiden.

Vad jag skulle göra? Gasen i botten eller välja annan kåk. :hihi

Last edited:

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Jag eftersöker fortfarande ett ADSL/VDSL med 10/10. Det är fan upp som är det viktigaste. Iaf när man sitter på BT med ratio över 2.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
John skrev:
Jag ringde till BBB och kollade. Det är 1690m till telestationen, och max "kan" vara 1200m. (note to self: Jag hade 1170m och fick ut 13/10, ca)
Jag skickade iväg nissen att kolla om det går att koppla in ändå - med då lägre fart till följd. Väntar i telefonen nu, han skulle prata med nån chef. ^^

Han avrådde att försöka. Han sa att det gick att lägga en beställning, men inte genom standard-systemet. Han var tvungen att kontakta leverantören och berätta att kunden var medveten om att det fanns en risk att det fungerade mycket dåligt eller till och med inte alls.
Det man riskerar: Om det inte fungerar / fungerar kass så har man ändå bindningstiden kvar - dvs 12månader. Om man vill då ändra om till 24/1 (så man kan använda det man betalar för är väntetiden ytterligare 3-5 veckor - och du får betala under den tiden.

Vad jag skulle göra? Gasen i botten eller välja annan kåk. :hihi
Tack för det, 3-5 veckor kan man utstå om inte VDSL skulle fungera, vem frågade du hur långt du hade till basstation, eller kunde BBB se det ???

M.G.F skrev:
Jag eftersöker fortfarande ett ADSL/VDSL med 10/10. Det är fan upp som är det viktigaste. Iaf när man sitter på BT med ratio över 2.
Alla har ju olika behov, jag har ju samma som dig ngefär, fast jag sitter på DC++, admin ska ju kolla min lina, så det är ju uploaden som gäller då.

Sen är det ju bra att ha upload om man ska spela online spel

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
läste på nån nyhetssida att BBB höll på att testa VDSL2 ihop med ericsson.. som skulle ge ännu högre hastigheter o på längre avstånd.. men det var ju ett par månader sen.. kanske inte händer något mer där..

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
R1 Uffe skrev:
Tack för det, 3-5 veckor kan man utstå om inte VDSL skulle fungera, vem frågade du hur långt du hade till basstation, eller kunde BBB se det ???

BBB kunde se det.
Om du nu skulle beställa, och kundtjänstnissen vägrar, ring upp och prata med någon annan. :tummenupp

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
John skrev:
BBB kunde se det.
Om du nu skulle beställa, och kundtjänstnissen vägrar, ring upp och prata med någon annan. :tummenupp
Eller så ber jag att få prata med hans överordnad, det gjorde jag när jag skulle flytta till en annan lägenhet (detta gällde telefoni) trodde inte man behövde säga till 3-5 veckor i förväg för att flytta ett abbonemang.

Men jag ringde dit och flyttade det, han sa att det skulle ta en vecka ungefär (det kan jag gå med på)

Hände inget på länge, så jag ringde upp igen till någon, han sa att det tar 3-5 veckor eller vad det nu var för att flytta, vi tjafsade rätt länge, han sa att det är massa tjorv att flytta runt abbonemang så där.

Till slut bad jag han koppla mig till hans överordnad, då sa han, vänta ska se vad jag kan göra, han var bort i 15 sek, när han kom fram sa han att det fungerar nu ??????

Men varför gjorde du inte det där direkt tänkte jag för mig själv, feg som man är vågade man inte säga det

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...